یافت یک مسکن جدید برای کاهش دردهای حاد



قرص مسکن برای کاهش درد،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
نتایج کارآزمایی‌های بالینی یک مسکن جدید غیرافیونی نشان داده‌ اند: در کاهش درد حاد پس از عمل موثر بوده و می تواند راه جدیدی را برای مدیریت دردهای کوتاه‌ مدت گشوده و از استفاده داروهای مرتبط با مواد افیونی جلوگیری کند.

به گزارش سیناپرس، مواد افیونی موثرند و به طور معمول برای تسکین درد حاد تجویز می شوند. اما آنها نگرانی های ایمنی مانند نگرانی های تنفسی شامل تنفس کند و کم عمق و احتمال سوء استفاده و اعتیاد را ایجاد می کنند. بنابراین با ادعای جوامع پزشکی و تحقیقاتی در سراسر جهان مبنی بر وجود یک بحران یا اپیدمی مواد افیونی، از توسعه جایگزین‌های مؤثر غیرافیونی استقبال می ‌شود.

 

در این راستا دو کارآزمایی بالینی فاز دو، اثربخشی و ایمنی یک داروی ضددرد غیرافیونی جدید را در شرایط پس از عمل ارزیابی کرده ‌اند. این دارو با نام VX-548، با مسدود کردن انتخابی کانال سدیم NaV1.8 که در اعصاب درگیر در مسیرهای درد بدن یافت می ‌شود، متفاوت از سایر مسکن‌ها عمل می ‌کند.

 

محققان دریافتند: در مقایسه با گروه دارونما، VX-548 که با بالاترین دوز تجویز شد، درد حاد را در یک دوره ۴۸ ساعته پس از هر دو عمل کاهش داد. دوزهای کمتر در مقایسه با دارونما تأثیری در کاهش درد حاد نشان نداد. در کارآزمایی ابدومینوپلاستی، عوارض جانبی سردرد و یبوست با VX-548 بیشتر از دارونما بود و این دارو باعث تضعیف تنفسی یا آرامبخشی در شرکت کنندگان نشد.

 

مارک والاس (Mark Wallace) متخصص بیهوشی متخصص در مدیریت درد و پژوهشگر این مطالعات گفت که در حالی که آزمایش‌ها نتایج امیدوار کننده ‌ای داشتند، او نگرانی‌هایی داشت. وی گفت: ابتدا ایبوپروفن که می تواند در کاهش درد بعد از عمل موثر باشد به عنوان داروی نجات مجاز شد و اطلاعاتی در مورد فراوانی مصرف این دارو در گروه های آزمایشی ارائه نشد. سپس اطلاعات کمی در مورد مقایسه بین VX-548 و هیدروکودون بی تارترات-استامینوفن وجود دارد. با این وجود، والاس در مورد استفاده های بالقوه این داروی جدید تا حدودی خوشبین است.

 

والاس در پایان افزود: شاید ناامید کننده باشد که اندازه اثر این مسدود کننده کانال سدیم محیطی انتخابی کوچک بود و می توان نتیجه گیری محدودی در مورد اثربخشی آن در مقایسه با سایر عوامل انجام داد، زیرا به طور مستقیم با هیدروکودون-بی تارترات-استامینوفن مقایسه نشد. با این حال، نتایج این آزمایشات نشان دهنده ظهور یک کلاس جدید هیجان انگیز از داروها در زمینه مدیریت درد است.

 

شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله  تخصصی New England Journal of Medicine منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------