برای جلوگیری از حساسیت، به نوزادان بادام زمینی بدهید



بادام زمینی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
حساسیت به بادام زمینی را می توان یکی از جدی ترین و خطرناک ترین حساسیت های موجود در جهان دانست. بر اساس نتایج یک مطالعه جدید، مواجه شدن زودهنگام و تدریجی با بادام زمینی تحت نظارت پزشکی، آلرژی نوزادان را در این زمینه مهار می کند.

به گزارش سیناپرس، در حالی که محققان طی مطالعات پیشین خود مشاهده کرده بودند که ایمونوتراپی خوراکی بادام زمینی به خوبی توسط کودکان نوپا تحمل می شود، این تحقیق بر روی گروه سنی نوزادان متمرکز شد.

 

دکتر ساندرا هونگ، مدیر مرکز عالی آلرژی غذایی در کلیولند در رابطه با موضوع فوق گفت: ما دیده ایم که چگونه ایمونوتراپی خوراکی بادام زمینی در کودکان نوپا به خوبی تحمل می شود، اما شواهد محدودی در دنیای واقعی برای نشان دادن فواید آن در نوزادان وجود دارد. ما از داده‌ های نوزادان در برنامه خود برای درک بهتر ایمنی و اثربخشی این درمان در کودکان ۱۲ ماهه و کمتر استفاده کردیم.

 

مرکز عالی آلرژی غذایی این کلینیک، ایمونوتراپی خوراکی را برای نوزادان، کودکان نوپا و خردسالانی که به بادام زمینی حساسیت دارند، ارائه می دهد. در این آزمایش ها، کودکان زیر ۴ سال مقدار کمی بادام زمینی را در یک فرآیند گام به گام و کنترل شده می خورند.

 

طی این مطالعه جدید اما ۲۲ نوزاد بین ۷ تا ۱۱ ماهه مورد بررسی قرار گرفته و زیر نظر یک متخصص آلرژی ، نوزادان دوز روزانه ۱۸ میلی گرم پروتئین بادام زمینی را به شکل کره بادام زمینی یا پودر بادام زمینی مصرف کردند.  در طی شش ماه، به آهستگی وعده‌ های بزرگ‌ تری برای مصرف به این نوزادان داده شد تا اینکه به دوز نگهداری ۵۰۰ میلی ‌گرم، معادل دو بادام ‌زمینی کامل رسیدند.

 

نتایج این تحقیقات نشان داد بیش از نیمی از ۲۲ نوزاد که به این نقطه عطف رسیدند، واکنش های آلرژیک خفیفی را در طول درمان تجربه کردند که خود به خود برطرف شد. در این میان یک مورد دچار واکنش حاد شده نیاز به مصرف داروی اپی نفرین داشته و حدود ۲۷ درصد از نوزادان نیز هیچ واکنش آلرژیکی نداشتند.

 

دکتر ساندرا هونگ، در ادامه توضیحاتش گفت: ایجاد ایمنی کافی برای نوزادان بسیار مهم بود. هر بار که نوزادان در معرض مقدار بیشتری از پروتئین بادام زمینی قرار می گرفتند، این کار تحت نظارت دقیق یک متخصص آلرژی انجام می شد. برای جلوگیری از هر نوع خطر احتمالی، پس از اینکه دوز بالاتر از بادام زمینی به نوزادان  داده شد، آنها به مدت یک ساعت در مطب تحت نظر بودند.

 

پس از پایان ایمونوتراپی، ۱۴ نوزاد از ۲۲ نوزاد آزمایش آلرژی برای بررسی سطح آنتی بادی های خاص بادام زمینی دریافت کردند و در کمال شگفتی، هر ۱۴ نفر نسبت به بادام زمینی حساسیت کمتری داشتند.

 

پس از آن، ۱۱ نفر از آن نوزادان در یک چالش غذایی خوراکی شرکت کردند که در آن با دوزهای فزاینده ای از پروتئین بادام زمینی تا ۲۰۰۰ میلی گرم (حدود ۹ بادام زمینی) تغذیه شدند. نتایج حاکی از این واقعیت بود که در مجموع، ۹۱٪ از آن ها توانستند بادام زمینی را بدون ایجاد هیچ واکنش آلرژیکی تحمل کنند.

 

دکتر سارا جانسون، سرپرست تیم تحقیق و مطالعه کلینیک کلیولند، در این رابطه می‌گوید: مطالعه ما نشان می ‌دهد که اکثر نوزادان پس از ایمونوتراپی خوراکی توانستند بادام ‌زمینی را با خیال راحت مصرف کنند.

 

البته باید توجه داشت که محققان تاکید کردند که این درمان باید همیشه تحت نظر یک متخصص آلرژی آموزش دیده انجام شود. شرح کامل یافته های این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی آلرژی و ایمونولوژی بالینی منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------