سازمان جهانی بهداشت: خطر کرونا جدی است



سازمان جهانی بهداشت،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
راهنمای فنی ارائه شده توسط سازمان جهانی بهداشت در مورد کووید-۱۹، وجود این ویروس را در بسیاری از کشورها هشدار می‌دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از هلث، ماریا ون کرخوف، کارشناس بیماری‌های عفونی آمریکا اظهار کرد: «حتی اگر به نظر می‌رسد که دنیا کووید-۱۹ فراموش کرده است اما باید همیشه کووید را جدی بگیریم.»

 

وی می‌گوید: ویروس همچنان در بسیاری از کشورهای کره زمین به گردش خود ادامه و شانس جهش خود را افزایش می‌دهد. ما از نزدیک آخرین سویه‌ها از جمله EG.۵ و BA.۲.۸۶ را زیر نظر داریم.

 

سازمان بهداشت جهانی از ۱۷ جولای تا ۱۳ آگوست  ۱.۴ میلیون مورد جدید کووید-۱۹ و بیش از ۲۳۰۰ مورد مرگ را در ۶ منطقه ثبت کرده است. این رقم در مقایسه با دوره ۲۸ روزه قبلی ۶۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

ماریا ون کرخوف همچنین از دولت‌ها خواست که مراقبت‌های خود در برابر ویروس را  کنار نگذارند و سیستم‌های خود را از بین نبرند.

 

وی در پاسخ به سوالی درباره پیش‌بینی خود برای پاییز و زمستان افزود: ما منتظر امواج جدیدی از عفونت‌ها، چه توسط BA.۲.۸۶ یا سویه‌های دیگر هستیم و اگر بخواهیم از مرگ و میر جدید و موج بستری شدن در بیمارستان جلوگیری کنیم، باید هوشیار باشیم.

 

سازمان بهداشت جهانی در وب سایت خود اعلام کرد که تاکنون بیش از ۷۶۹ میلیون مورد در کل کره زمین ثبت شده و این بیماری همه‌گیر جان بیش از ۶.۹۵ میلیون نفر را گرفته است.

 

سازمان بهداشت سازمان ملل افزود: ۳۴۴۶ مورد جدید در هفت روز گذشته ثبت شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------