ترک آسپرین پس از حمله قلبی ریسک سکته مجدد را افزایش می‌دهد



آسپرین،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
افرادی که دچار حمله قلبی می شوند، احتمالاً پزشک مصرف روزانه یک آسپرین با دوز پایین را برای پیشگیری از سکته دوم توصیه می کند، اما اکثر مردم این توصیه را در درازمدت رعایت نمی کنند.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افرادی که به طور مداوم آسپرین روزانه با دوز پایین مصرف نمی‌کنند، در مقایسه با همتایان خود که به طور مداوم آسپرین مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض حمله قلبی، سکته مغزی یا مرگ قرار دارند. آسپرین از تجمع پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند، که می‌تواند در جلوگیری یا کاهش لخته‌های خونی که می‌تواند باعث حملات قلبی و سکته شود، دخیل باشد.

 

محققان بیمارستان فردریکسبرگ دانمارک بیش از ۴۰۱۰۰ فرد ۴۰ ساله یا بالاتر را که برای اولین بار دچار حمله قلبی شده بودند از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ مورد بررسی قرار دادند. تیم مطالعه استفاده از آسپرین را دو، چهار، شش و هشت سال پس از حمله قلبی بررسی کرد تا ببیند چه کسانی هنوز به طور منظم آسپرین روزانه مصرف می‌کند.

 

افرادی که ۸۰ درصد یا کمتر از آن آسپرین مصرف می‌کردند به‌عنوان عدم پایبندی یا عدم مصرف آسپرین طبق تجویز در نظر گرفته شدند. در مقابل، افرادی که بیش از ۸۰ درصد از مواقع آسپرین مصرف می‌کردند، پایبند به مصرف به حساب می‌آمدند.

 

افراد به مرور زمان مصرف آسپرین را قطع کردند. این مطالعه نشان داد که در دو سال، ۹۰ درصد از بازماندگان حمله قلبی همچنان روزانه به طور مداوم آسپرین مصرف می‌کردند و این میزان در چهار سال به ۸۴ درصد، در شش سال به ۸۲ درصد و بعد از هشت سال به ۸۱ درصد کاهش یافت. افرادی که به طور مداوم آسپرین مصرف نمی‌کردند، در تمام مراحل بعدی با احتمال بیشتر حمله قلبی، سکته مغزی یا مرگ روبرو بودند. در طول چهار سال، خطر برای بیماران غیرپایدار در مقایسه با بیمارانی که طبق تجویز آسپرین با دوز پایین مصرف می‌کردند، ۴۰ درصد بیشتر بود.

 

این مطالعه بر اهمیت مصرف صحیح آسپرین پس از تجربه اولین حمله قلبی عروقی تأکید می‌کند. این کار احتمال حمله قلبی دیگر و همچنین خطر سکته مغزی یا مرگ را کاهش می‌دهد.

 

در حالی که آسپرین می‌تواند خطر حملات قلبی و سکته را کاهش دهد، اما می‌تواند خطر خونریزی گوارشی و زخم معده را نیز افزایش دهد. برای به حداقل رساندن این خطرات، محققان مصرف آسپرین در وعده غذایی اصلی و استفاده منظم از داروهای محافظ گوارش را توصیه می‌کنند. مهارکننده‌های پمپ پروتون مانند Nexium، Prevacid و Prilosec هم می‌توانند عوارض جانبی خونریزی گوارشی ناشی از آسپرین را کاهش دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------