افزایش نگران کننده ابتلا به سرطان در افراد زیر ۵۰ سال در جهان



سرطان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان با بررسی آمار و ارقام ابتلا به سرطان بین سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۹ پی بردند ابتلا به آن در افراد زیر ۵۰ سال افزایش چشمگیری یافته است.

به گزارش صداوسیما به نقل از کانال یوتیوب سی بی اس، بررسی نگران کننده‌ای درباره سرطان و افراد زیر ۵۰ سال انجام شده است. موارد ابتلا به این بیماری در سراسر جهان در ۳۰ سال گذشته حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است و سرطان جان افراد بسیار بیشتری را نسبت به گذشته می‌گیرد. 

 

سرطان در افراد زیر ۵۰ سال رو به افزایش است. بر اساس بررسی جدیدی که در بیش از ۲۰۰ کشور به عمل آمد، میزان ابتلا به سرطان در این افراد در دوره‌ای تقریباً ۳۰ ساله ۷۹ درصد افزایش یافته است. بیشتر موارد ابتلا و مرگ مربوط به سرطان سینه بود. سرطان پروستات و حنجره سریع‌ترین افزایش را داشتند.

 

کریستوفر فِلَوِرز، از مرکز سرطان اندرسون: این آمار قابل توجه است.

 

ابتلای افراد جوان‌تر به سرطان برای جامعه چه پیامد‌هایی دارد؟

کریستوفر فِلَوِرز، از مرکز سرطان اندرسون: فکر می‌کنم مهم است افراد جوانی که شاخص‌های لازم برای معاینه را دارند، در زمان مناسب این کار را انجام دهند.

 

اما علت این امر چیست؟ محققان می‌گویند ژنتیک یکی از عوامل است. اما این بررسی نشان می‌دهد رژیم غذایی نامناسب، مصرف مشروبات الکلی و تنباکو، کم تحرکی و چاقی از عوامل اصلی افزایش ابتلا به سرطان در جهان است.

 

افراد برای کاهش احتمال ابتلا به سرطان چه کار‌هایی می‌توانند انجام دهند؟

کریستوفر فِلَوِرز، از مرکز سرطان اندرسون: اهمیت معاینه را در مورد سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان رحم دست کم نگیرید.

 

سن پیشنهادی برای شروع معاینه در مورد ابتلا به سرطان روده در آمریکا از ۵۰ سال به ۴۵ سال، و در مورد سرطان رحم از ۵۰ سال به ۴۰ سال کاهش یافت.

 

محققان به ویژه به عوامل تغذیه ای، از جمله مصرف بیش از حد گوشت قرمز و نمک به عنوان عواملی اشاره کردند که در ابتلای این افراد به سرطان مؤثر بود. آن‌ها بر نقش تغذیه بر سلامت عمومی بدن تاکید کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------