مینو محرز: موارد ابتلا به کرونا در حال افزایش است/ مردم استفاده از ماسک و شستن مداوم دست‌ها را جدی بگیرند



مینو محرز،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: در حال حاضر موارد ابتلا به کووید در دنیا در حال افزایش است. در نتیجه همه افراد باید هم اکنون رعایت فاصله فیزیکی، داشتن تهویه مناسب، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

دکتر مینو محرز، متخصص بیماری‌های عفونی در رابطه با نزدیک شدن به فصل سرما و شیوع بیماری‌های تنفسی به خبرگزاری دانشجو گفت: توصیه می‌شود همه افراد نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند به ویژه جوانان که کمتر با این ویروس تماس داشتند، زنان باردار و افرادی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای هستند نیز باید این واکسن را بزنند.

 

وی با بیان اینکه بهتر است امسال کمی زودتر از سال‌های گذشته واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، عنوان کرد: با توجه به پیاده روی اربعین و بازگشت زائران به کشور، ممکن است زائرانی از کشور‌هایی که در حال حاضر هوای سردی دارند برای زیارت به کربلا رفته باشند، این افراد می‌توانند ویروس آنفلوانزا را به عراق ببرند و به دیگر زائران انتقال دهند. پس بهتر است تزریق واکس آنفولانزا کمی زودتر شروع شود.

 

این پزشک متخصص، توضیح داد: ما هر سال پس از پایان مراسم اربعین با شیوع آنفلوآنزا مواجه هستیم البته امسال این ایام در فصل گرم است، اما تا زمانی که تمام زائران به کشور بازگردند هوا به سمت سردی می‌رود و فصل بیماری‌های تنفسی آغاز می‌شود و به همین دلیل بهتر است همه افراد به ویژه گروه‌های پر خطر نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

 

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت بسیاری در کشور عراق حضور دارند که از کشور‌های مختلف به زیارت رفته‌اند، ادامه داد: زائران تنها از ایران نیستند و تعدادی از بیماری‌های شایع دنیا می‌تواند به زائران منتقل شود و زائران پس از بازگشت آن بیماری‌ها را به سایر اشخاص دهند؛ به خصوص در شرایطی که سویه‌های جدید کووید در دنیا شایع شدند و به همین دلیل زائرانی که از کربلا به کشور باز می‌گردند لازم است نکاتی را رعایت کنند.

 

این متخصص بیماری‌های عفونی، افزود: از جمله این نکات این است که زائران به ویژه آن‌هایی که در خانواده افراد مسن و یا دچار بیماری‌های زمینه‌ای دارند باید ۳ تا ۵ روز پس از بازگشت از ماسک استفاده کنند تا اگر دچار بیماری شده باشند به سایر اشخاص انتقال ندهند و سعی کنند در محیط‌های بسته قرار نگیرند، بهتر است پنجره‌ها در خانه باز باشد و اگر زائران دچار علائم هستند آشنایان برای دیدار با آن‌ها چند روز صبر کنند.

 

محرز با بیان اینکه یکی از بیماری‌هایی که ممکن است زائران در این سفر دچار شوند بیماری‌های تنفسی است که از جمله آن‌ها می‌توان به کووید و آنفولوآنزا اشاره کرد، اظهار کرد: مشکلات گوارشی دیگر عارضه‌ای است که احتمال بروزش در زائران وجود دارد که اگر این عارضه به سبب ابتلا به کووید نباشد به سایر اشخاص انتقال پیدا نمی‌کند و برای پیشگیری تنها کافی است زائران دستانشان را پس از استفاده از سرویس بهداشتی به خوبی بشویند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر موارد ابتلا به کووید در حال افزایش است، متذکر شد: در نتیجه همه افراد باید هم اکنون رعایت فاصله فیزیکی، داشتن تهویه مناسب، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را جدی بگیرند، انجام این اقدامات جزء مواردی است که سازمان بهداشت جهانی برای پیشگیری تمام عفونت‌های تنفسی توصیه کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------