فشار خون در پائیز و زمستان بیشتر می‌شود



فشار خون،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
تیمی از محققان انجمن قلب آمریکا دریافتند: فشار خون در هوای سرد افزایش می یابد.

به گزارش سیناپرس، نتایج مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد: میانگین فشار خون افراد بالغ در فصل زمستان نسبت به روزهای گرم سال، افزایش پیدا می کند. تخمین ها نشان می دهد که تقریبا نیمی از بزرگسالان، فشار خون بالا دارند. این وضعیت، اگر به درستی مدیریت نشود، می تواند به شریان ها آسیب برساند و جریان خون و اکسیژن رسانی به قلب را کاهش دهد. از سوی دیگر فشار خون بالا معمولا ناشی از موارد بیرونی مانند رژیم غذایی، استرس و سایر شرایط بهداشتی است و بر اساس این مطالعات باید دمای هوا را نیز به این فهرست اضافه کنیم.

 

رابرت بی بارت، سرپرست این تیم تحقیقاتی در رابطه با موضوع فوق می گوید: علیرغم درجه کمتر تغییر فشار خون سیستولیک در مقایسه با مطالعات قبلی در مورد فصلی بودن فشار خون، ما از مشاهده تغییر در فشار خون بین ماه های زمستان و تابستان شگفت زده شدیم.  

 

محققان برای انجام این مطالعه سوابق پزشکی ۶۰ هزار و ۶۷۶ فرد بزرگسال مبتلا به فشار خون بالا را بین ژسال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ در شش مرکز مراقبت های بهداشتی مختلف در ایالات متحده بررسی کردند. در طول این مطالعات، افراد به مصرف داروهای تجویز شده برای کنترل فشار خون ادامه داده و محققان میزان فشار خون را برای هر شرکت‌ کننده در زمستان در مقابل ماه‌های تابستان  مقایسه کردند.

 

شواهد نشان داد افراد در زمستان نسبت به تابستان به طور متوسط ۱.۷ میلی متر جیوه افزایش فشار خون سیستولیک را تجربه می کنند و احتمالا به همین دلیل است که فصل زمستان با مرگ و میر بیشتری در اثر حمله قلبی و بیماری قلبی همراه است.

 

محققان این تیم مطالعاتی امیدوارند: در ادامه با بررسی بیشتر این موضوع کشف کنند که چرا فشار خون در هر فصل تغییر می کند و فرایند این تغییر به چه صورت است.  علاوه بر این محققان در نظر دارند طی مطالعات بعدی خود یک پرونده سابقه سلامت کامل از هر شرکت کننده تهیه کنند و موارد مختلف سبک زندگی و تغذیه وی را تحت نظر داشته باشند.

 

این تیم پژوهشی یافته های خود را در نشست علمی فضار خون انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۲۳ ارائه کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------