نماینده مجلس: دائم بر کمبود اقلام دارویی کشور اضافه می‌شود/ در تامین داروهای عادی هم به مشکل برخوردیم



کمبود دارو در کشور،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم توجه مسوولین به حوزه دارویی کشور، گفت: زمانی که ارز و منابع ریالی به موقع پرداخت نشده و یا اندک پرداخت شود، قطعا وارد کننده مواد اولیه و دارو دچار مشکل شده و نهایتا باعث می‌شود دائما بر کمبود اقلام دارویی کشور اضافه شود.

دکتر سید مرتضی خاتمی در گفت و گو با شفقنا در رابطه با وضعیت دارو در کشور، اظهار کرد: آنچه که کارشناسان موضوع و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در مقاطع مختلف متذکر شدند، در ارتباط با تامین منابع به صورت کافی و به موقع صنایع دارویی و واردکنندگان است که متاسفانه مورد اجابت قرار نگرفته است و این کم کاری از سوی مسوولین ذی ربط درحالی صورت می‌گیرد که تامین دارو از مسایل حیاتی کشور است.

 

وی افزود: زمانی که ارز و منابع ریالی به موقع پرداخت نشده و یا اندک پرداخت شود، قطعا وارد کننده مواد اولیه و دارو دچار مشکل شده و نهایتا باعث می‌شود دائما بر کمبود اقلام دارویی کشور اضافه شود. به نحوی که الان در تامین داروهای عادی هم به مشکل برخوردیم.

 

آقای خاتمی با انتقاد از اینکه اولویت لازم به بخش دارو از لحاظ تامین منابع ارزی و ریالی داده نمی شود، گفت: اگر الان هم توجهی به این موضوع نشود در نیم سال دوم قطعا با مشکلات بیشتری در این زمینه روبرو خواهیم شد. ما تمام مسوولین ذی ربط اعم از سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و سازمان غذا و دارو را دعوت و توصیه های لازم را در این زمینه می‌دهیم اما متاسفانه عمده مشکل اینجاست که دولت در سطح بالا باید به این موضوع توجه داشته باشد و حوزه دارو را جدی تر از این، مورد توجه قرار دهد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتباری که دولت در بودجه برای امین دارو آورد کمتر از سال گذشته بود و طبیعی است که این مقدار جوابگو نخواهد بود. برای امسال 69 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد در حالی که این رقم برای سال گذشته 71 هزار میلیارد بود. باید توجه داشت که ما با تورم بیشتر، افزایش دستمزدها و قیمت تمام شده مواجه هستیم و اگر این افزایش قیمت ها در نظر گرفته نشود، قطعا با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------