میکروسکوپ واقعیت افزوده گوگل برای تشخیص سرطان



تشخیص سرطان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
گوگل با همکاری وزارت دفاع آمریکا در حال توسعه یک ابزار میکروسکوپ واقعیت افزوده مجهز به هوش مصنوعی برای کمک به پزشکان در تشخیص سرطان است.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، گوگل یک «میکروسکوپ واقعیت افزوده»(ARM) را با همراهی وزارت دفاع ایالات متحده ساخته است که از پیشرفت‌های هوش مصنوعی برای پوشش شاخص‌های بصری مانند نقشه‌های حرارتی یا مرزهای اشیاء در لحظه استفاده می‌کند. این افزونه‌های هوش مصنوعی، طبقه‌بندی نمونه‌ها و شناسایی حضور سلول‌های سرطانی یا عوامل بیماری‌زا را آسان‌تر می‌کنند.

 

مفهوم میکروسکوپ واقعیت افزوده اولین بار در سال ۲۰۱۸ به صورت عمومی مورد آزمایش قرار گرفت و هنوز به صورت عملی برای تشخیص بیماری استفاده نشده است. در حال حاضر ۱۳ نمونه اولیه از آن وجود دارد که هنوز قبل از اینکه بتواند به پزشکان به شکل روزمره کمک کند، به آزمایشات قابل توجهی نیاز دارد.

 

با این حال به گفته گوگل، هدف ایجاد سیستمی است که می‌تواند در میکروسکوپ‌های نوری موجود در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها نصب شود. سپس میکروسکوپ‌های مجهز به واقعیت افزوده می‌توانند بازخوردهای بصری مختلفی از جمله متن، فِلِش‌ها، خطوط، نقشه‌های حرارتی یا انیمیشن‌ها را ارائه دهند که هر کدام برای اهداف ارزیابی منحصر به‌ فردی طراحی شده‌اند.

 

طبق گزارش CNBC، واحد نوآوری دفاعی وزارت دفاع آمریکا با گوگل توافقاتی را انجام داده است که توزیع میکروسکوپ واقعیت افزوده را از طریق ارتش امکان‌پذیر می‌کند، با این امید که بتواند در پاییز امسال برای برخی از کاربران دولتی در دسترس باشد.

 

انتظار می‌رود میکروسکوپ واقعیت افزوده (ARM) بین ۹۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.

 

خبرنگاران از گوگل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیشرفت این برنامه و جدول زمانی احتمالی در دسترس قرار گرفتن آن سؤال کرده‌اند و منتظر پاسخ هستند.

 

این اولین بار نیست که بخش سلامت گوگل(Google Health) روی ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند که نه تنها دقت تشخیص را بهبود می‌بخشند، بلکه به پر کردن شکاف‌های پزشکی در جایی که دسترسی محدود به پرسنل مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد نیز کمک می‌کند.

 

این غول فناوری به شراکت با استارت‌آپ‌ها در هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند تا به «بهبود مراقبت‌های بهداشتی» برسد و پیش‌بینی می‌شود در دهه گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری‌ کرده باشد. این امر به‌ویژه با توجه به پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی از کسری ۱۵ میلیون نفری کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در سراسر جهان تا سال ۲۰۳۰ قابل توجه است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------