کمبود نقدینگی و تحریم دلیل افزایش قیمت دارو در کشور



اخبار,اخبار پزشکی,تحریم دارو

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی کمبود نقدینگی، عدم هزینه‌کرد صحیح منابع و تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران را دلیل افزایش قیمت دارو در کشور نام برشمرد.

محمدحسین قربانی ظهر امروز در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به افزایش قیمت دارو در کشور اظهار کرد: یکی از مشکلات حوزه دارویی امروز فقدان نقدینگی در حوزه صنعت داروی کشور است.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به انحراف در هزینه کرد نقدینگی کشور در حوزه دارو افزود: علاوه بر کمبود نقدینگی به نظر می‌رسد در صنعت داروسازی عدم هزینه کرد صحیح را نیز داشته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران نیز در افزایش قیمت دارو در بازار تأثیرگذار است تصریح کر: بسیاری از مواد اولیه و ضروری در صنعت داروسازی برای تولید در داخل از خارج وارد می‌شود که این موضوع نیز می‌تواند در افزایش قیمت دارو تأثیرگذار باشد.

 

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر با تأکید بر اینکه باتدبیر، پشتکار و همت بالای مسئولان می‌توان بر مشکلات حوزه دارو فائق آمد گفت: التهاب بازار دارو نیازمند تدبیر و همت میدانی مسئولان کشور در حوزه بهداشت و درمان است.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه مدیریت صحیح بازار ارز و هزینه کرد آن در خرید ملزومات مصرفی صنعت دارو می‌تواند در کاهش قیمت و افزایش دسترسی مردم تأثیرگذار باشد خاطرنشان کرد: فضای داروی کشور در پی نشست اخیر سران قوا و تفویض برخی اختیارات به دولت کم‌کم رو به بهبود حرکت می‌کند و ما امیدواریم علاوه بر حفظ کیفیت، قیمت دارو نیز کاهش پیدا کند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------