اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

سازمان بهداشت جهانی: شیوع کرونا به سطح همه‌گیری جهانی رسیده است



اخبار,اخبار پزشکی,سازمان بهداشت جهانی
سازمان بهداشت جهانی امروز چهارشنبه رسماً اعلام کرد شیوع ویروس کرونا در دنیا به سطح «همه‌گیری جهانی» رسیده است.

به گزارش فارس، سازمان بهداشت جهانی، امروز چهارشنبه اعلام کرد شیوع بیماری «کووید-۱۹» در دنیا به سطح «همه‌گیری جهانی» رسیده است. 

 

همزمان با گسترش ویروس کرونای جدید به بیش از ۱۲۱۰۰۰ نفر در آسیا، اروپا، منطقه غرب آسیا و اکنون بخش‌هایی از ایالات متحده «تدروس آدانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت بیماری «کووید-۱۹» را در دسته‌های بیماری «همه‌گیر جهانی» قرار داد. 

 

آدانوم در یک کنفرانس خبری در مقر سازمان جهانی بهداشت در ژنو گفت: «در دو هفته گذشته شمار مبتلایان به این ویروس در خارج از چین ۱۳ برابر و شمار کشورهای مبتلا به آن ۳ برابر شده‌اند.»

 

وی اضافه کرد: «در روزها و هفته‌های آینده انتظار داریم شمار مبتلایان، شمار مرگ‌ و میرها و تعداد کشورهای آلوده از این هم بیشتر شوند.» 

 

«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان سه‌شنبه ادعا کرده بود بین ۶۰ تا ۷۰ درصد جمعیت این کشور در مقطعی به بیماری «کووید-۱۹» مبتلا خواهند شد.  مرکل در جمع اعضای حزبش گفت: «۶۰ تا ۷۰ درصد مردم آلمان به کرونا ویروس مبتلا خواهند شد.»

 

تا به حال نتیجه آزمایش کرونا برای ۱۴۰۰ نفر در آلمان مثبت بوده است و ۲ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

 

صدراعظم آلمان گفته که ممکن است دولت این کشور بسته به شدت شیوع ویروس تصمیم به لغو بیشتر مراسم‌ها و اجتماعات کند. او گفت به تعویق اندختن جلسات پارلمان هم یکی از احتمالات است.

 

مقام‌های سازمان جهانی بهداشت تا به حال از قرار دادن این ویروس در دسته بیماری‌های همه‌گیر جهانی اکراه داشتند. عبارت «همه‌گیر» به بیماری‌‌ای اطلاق می‌شود که به کشورها و مناطق مختلفی در جهان گسترش پیدا کرده باشد.

 

عبارت «همه‌گیر» (pandemic) معمولاً با اصطلاحی مشابه به نام «اپیدمی» (epidemic) اشتباه گرفته می‌شود. اپیدمی در واقع به افزایش ناگهانی شمار افراد مبتلا به یک بیماری، در سطوحی فراتر از انتظار اطلاق می‌شود. 

 

کارشناسان مسائل بهداشتی در دنیا می‌گویند اعلام همه‌گیری ممکن است با تبعات مهم سیاسی و اقتصادی همراه شود. این اتفاق می‌تواند وضعیت شکننده بازارهای جهانی را وخیم‌تر کرده و به وضع محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تر برای سفر و تجارت منجر شود. 

 

با آنکه شمار مبتلایان به این ویروس در چین که منشأ بیماری بود کاهش یافته به سرعت در سایر نقاط دنیا گسترش یافته است.

 

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت دوشنبه هفته جاری گفت بیش از ۷۰ درصد افراد مبتلا به بیماری «کووید-۱۹» در چین بهبود پیدا کرده‌اند. 

 

او دوشنبه در جمع خبرنگاران در ژنو گفت:  «همه‌گیری [کووید-۱۹] به خطری بسیار واقعی تبدیل شده است. اما این نخستین همه‌گیری در تاریخ خواهد بود که می‌توان آن را کنترل کرد. مهم‌ترین مسئله این است که در برابر این ویروس دست‌بسته نیستیم.»

 

جدیدترین آمار نشان می‌دهد در کل جهان ۱۲۱۷۳۹ نفر تا به حال ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از میان آنها ۶۶۹۴۳ نفر بهبود حاصل کرده و ۴۳۸۲ نفر جان باخته‌اند. 

 

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که باعث ایجاد بیماری‌هایی در پستانداران و پرندگان می‌شود.

 

 این بیماری در انسان، باعث ایجاد عفونت‌های تنفسی می‌شود که عموماً خفیف هستند. اشکال نادرتر ابتلا به این ویروس باعث ایجاد بیماری‌هایی نظیر «نشانگان تنفسی حاد» (سارس)، «نشانگان تنفسی خاورمیانه» (مرس) و «کووید-۱۹» می‌شوند که می‌توانند مرگبار باشند.

 

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت پیش از این در برابر استفاده از لغت «همه‌گیری» برای شیوع کرونا خودداری کرده بود. مدیر کل این سازمان هفته گذشته گفت: «تا وقتی که قانع نشویم که بیماری غیرقابل کنترل است چرا باید آن را همه‌گیر بنامیم؟»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------