شمار مبتلایان جدید به کرونا برای سومین روز در چین صفر شد/ تلفات در ترکیه به 9 نفر رسید



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در چین
کمیسیون ملی بهداشت چین امروز شنبه اعلام کرد برای سومین روز پیاپی هیچ مورد جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در خاک این کشور گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۱ مورد جدید کرونا در چین شناسایی شده که به گفته کمیسیون سلامت این کشور، همگی افرادی بوده‌اند که از کشورهای دیگر وارد چین شده‌اند همچنین مرگ ۷ نفر نیز ثبت شده است که همگی آنها در استان هوبی، کانون اصلی شیوع کرونا بوده است.

 

بر اساس این گزارش آمار مبتلایان به کرونا در چین ۸۱ هزار و هشت نفر باقی مانده است در حالی که شمار جان باختگان به سه هزار و ۲۵۵ نفر افزایش یافته است.

 

در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۵۹۰ نفر از مراکز درمانی این کشور ترخیص شده و بهبود یافته اند به این ترتیب شمار کل درمان شدگان به ۷۱ هزار و ۷۴۰ تن افزایش یافته است.

 

علاوه بر خاک اصلی چین، در هنگ کنگ، ماکائو و تایوان نیز در حال حاضر ۴۰۸ تن به کرونا مبتلا هستند در حالی که ۶ نفر هم جان باخته اند.

 

بر اساس آمارهای سازمان بهداشت جهانی در خارج از چین نیز تا کنون ۱۶۴ هزار تن به کرونا مبتلا شده و ۸ هزار تن نیز جان باخته اند.

 

 تعداد قربانیان ویروس کرونا در فرانسه به ۴۵۰ نفر رسید

 

وزارت بهداشت فرانسه جمعه شب اعلام کرد که تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور با 78 نفر افزایش طی 24 ساعت گذشته به 450 نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت فرانسه همچنین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را 12612 نفر اعلام کرده است که این رقم در مقایسه با آمار روز گذشته 1617 نفر افزایش نشان می‌دهد.

 

تلفات کرونا در ترکیه به 9 نفر رسید

وزارت بهداشت ترکیه خبر داده که با ثبت ۵ مرگ جدید در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا، تعداد فوتی‌ها در ترکیه به 9 نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت ترکیه همچنین گفته است که 311 نفر دیگر در این کشور به بیماری کووید - 19 مبتلا شده‌اند و بر این اساس آمار کلی مبتلایان به 670 نفر رسیده است.

 

مرگ اولین اسرائیلی بر اثر ابتلا به کرونا

یک مرد 88 ساله اسرائیلی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرد.

 

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد یک پیرمرد 88 ساله که از بیماری مزمن رنج می‌برد، بر اثر ابتلا به ویروس «کووید-19» مُرد.

 

در بیانیه وزارتخانه مزبور که جمعه شب منتشر شده است، آمده که این اولین فرد اسرائیلی است که به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرد .

 

برزیل برای مقابله با کرونا وضعیت اضطراری اعلام کرد

برزیل با شیوع کرونا در این کشور، به منظور مقابله با این ویروس وضعیت اضطراری اعلام کرد.

 

به گزارش جمعه شب رویترز، اعلام وضعیت اضطراری این امکان را به دولت برزیل می‌دهد تا منابع مالی لازم برای مقابله با کرونا را در اختیار بگیرد.

 

مقام‌های بهداشتی برزیل جمعه اعلام کردند که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۶۵۴ نفر رسیده است و ۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

فوت اولین شهروند صربستان بر اثر ابتلا به کرونا

نخست وزیر صربستان شامگاه جمعه در برنامه ویژه تلویزیون دولتی از جان باختن اولین شهروند صربستان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

 

ثبت 3 مورد فوتی و شناسایی 15 ابتلای جدید به کرونا در عراق

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق با شناسایی 15 مورد جدید در روز جمعه ( امروز) به 208 نفر رسید.

 

وزارت کشور عراق اعلام کرد که 3 مورد از افراد مبتلا نیز فوت شدند.

 

تعداد قربانیان ویروس کرونا در فرانسه به ۴۵۰ نفر رسید

وزارت بهداشت فرانسه جمعه شب اعلام کرد که تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور با 78 نفر افزایش طی 24 ساعت گذشته به 450 نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت فرانسه همچنین شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را 12612 نفر اعلام کرده است که این رقم در مقایسه با آمار روز گذشته 1617 نفر افزایش نشان می‌دهد.

 

۲۲۷ فوتی در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا

 دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا که موارد ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا را رصد می‌کند، بامداد شنبه به وقت تهران از افزایش مجدد تلفات ویروس کرونا در ایالات متحده خبر داد.

 

 دانشگاه آمریکایی مزبور در جدیدترین آمار مربوط به تلفات کرونا اعلام کرد که این تعداد به 227 فوتی و 18563 مبتلا افزایش پیدا کرده است است.

 

دانشگاه «جانز هاپکینز» افزود: در کمتر از دو ساعت در آمریکا، 6 نفر کشته و 1250 نفر هم دچار این ویروس شدند.

 

 دانشگاه یاد شده در آمار دیروز خود تعداد فوتی‌ها را  200 نفر و تعداد مبتلایان را 13680 نفر اعلام کرد.

 

ثبت ۱۴۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در کره‌جنوبی

مقام‌های کره‌جنوبی اعلام کردند که به‌رغم روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا، ۱۴۷ نفر دیگر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند.

 

با گزارش این موارد جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در کره‌جنوبی به هشت هزار و ۷۹۹ نفر رسیده است.

 

کره‌شمالی از ۲۹ ماه فوریه که شاهد بالاترین میزان ابتلا به کرونا و ثبت ۹۰۹ مورد جدید در یک روز بود، روندی کاهشی در پیش گرفته است.

 

از ۱۴۷ مورد جدید، ۱۰۹ نفر از شهر «دائگو» هستند.

 

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در استرالیا به ۹۶۹ نفر رسید

«گرگ هانت» وزیر بهداشت استرالیا اعلام کرد که تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۹۶۹ نفر رسید.

 

در این کشور هفت مورد مرگ در اثر ابتلا به کرونا نیز ثبت شده است.

 

هانت همچنین اعلام کرد که در این کشور ۱۱۵ هزار آزمایش کرونا انجام شده است.

 

شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۲۷۴ هزار نفر گذشت

دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد که شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۲۷۴ هزار و ۱۸۰ نفر رسید.

 

در همین حال، ۱۱ هزار و ۳۷۵ هزار مورد مرگ در سراسر جهان ثبت شده است.

 

بنا بر اعلام این مرکز دانشگاهی، ۸۷ هزار و ۹۹۱ نیز پس از ابتلا به کرونا، بهبود پیدا کرده‌اند.

 

تعداد مبتلایان به کرونا در اوکراین ۴۱ نفر شد

وزارت بهداشت اوکراین عصر دیروز (جمعه) دو مورد جدید دیگر از عفونت با COVID-19 را تأیید کرد. بنابراین ، تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در اوکراین به 41 مورد رسیده است و سه بیمار هم درگذشتند.

 

براساس این اطلاعات، موارد جدید آلودگی در مناطق کی‌یف و ترنوپول شناسایی شده است.

 

افزایش مبتلایان به کرونا در مغرب/ توقف تردد وسایل حمل و نقل عمومی

وزارت بهداشت مغرب امروز شنبه از ثبت 9 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

 

براساس اعلام این وزارتخانه، شمار مبتلایان به کرونا با ثبت این 9 مورد جدید به 86 مورد رسید.

 

مغرب وارد مرحله قرنطینه اجباری وارد شده است و خارج شدن شهروندان منوط به دریافت مجوز از مسئولان است.

 

نخستین قربانیان «کرونا» در سنگاپور/ افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان در تایلند

سنگاپور امروز -‌شنبه- از نخستین موارد جان باختن در پی ابتلا به ویروس «کرونا» خبر داد. از سوی دیگر تایلند نیز طی ۲۴ ساعت گذشته بالاترین نرخ ابتلا در این کشور را به ثبت رساند. 

 

.زارت سلامت سنگاپور اعلام کرد که مردی ۶۴ ساله و زنی ۷۵ ساله که سابقه بیماری داشتند در پی ابتلا به این بیماری جان خود را امروز از دست دادند. 

 

در تایلند، شمار مبتلایان طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۹ تن افزایش یافت که بالاترین نرخ در این کشور به شمار می‌رود. 

 

تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در روسیه به ۲۵۳ نفر رسید

ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل عفونت ناشی از ویروس کرونا در روسیه اعلام کرد که تعداد موارد عفونت ویروس کرونا در کشور طی روز گذشته (جمعه) به 253 مورد افزایش یافته است. در نه منطقه از روسیه 54 مورد جدید ثبت شده است و درمجموع 12 نفر از مبتلایان نیز تاکنون پس از بهبود مرخص شده‌اند.

 

این ستاد یادآور شده، 33 مورد عفونت در شهر مسکو تأیید شده که بدین ترتیب در کل 131 مورد آلودگی به ویروس کرونا در پایتخت شناسایی شده است.

 

علاوه بر این، شش مورد جدید در یاکوتیا، چهار مورد در سن‌پترزبورگ و منطقه سامارا، دو مورد در مناطق کیروفسک و نوواسیبیرسک و یک مورد در منطقه مسکو، اولانانوف و تیومن شناسایی شده است.

 

طبق اطلاعات کمیته بهداشت شهر سن پترزبورگ ، وضعیت چهار نفر که به عفونت کروناویروس مبتلا شده‌اند ، رضایت بخش است. در میان موارد جدید ، یک زن 51 ساله است که سه روز بعد از بازگشت از اتریش با علائم SARS-CoV-2 در بیمارستان بستری شد. یک زن بیمار دیگر - سن 69 سال هم که پنج روز قبل از ایالات متحده آمریکا بازگشته ، بعد از دو روز در بیمارستان بستری شد. یک زن 70 ساله هم از مسافرین بازگشته از آلمان است. در بین این موارد، یک زن 87 ساله به خارج از کشور سفر نداشته، ولی پس از تماس با یکی از بستگان خود که از ایتالیا بازگشته بود، در بیمارستان بستری شد.

 

همچنین، طی روز گذشته هفت بیمار کرونایی پس از بهبودی مرخص شدند: چهار نفر در مسکو و سه نفر در منطقه لیپتسک. در کل دوره زمانی شیوع آلودگی ویروس کرونا 12 نفر مرخص شدند: 9 شهروند روسی، دو شهروند چینی و یک شهروند ایتالیایی. علاوه بر این، پیش از این ، سه نفر از مسافرین روسی کشتی تفریحی الماس شاهزاده در ژاپن پس از بهبودی اجازه یافتند از این کشتی خارج شوند.

 

اکثر افرادی که در 24 ساعت گذشته در مسکو به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند ، از جمله دو کودک خردسال، از مسافرین بازگشته از کشورهای اروپایی هستند.

 

"تاتیانا گلیکووا" معاون نخست وزیر روسیه پیش از این گفته بود که هیچ دلیلی برای وحشت در رابطه با گسترش ویروس کرونا در کشور وجود ندارد، برای اینکه به لطف برقراری سریع اقدامات اولیه و اجرای ممنوعیت‌های لازم، این عفونت در مقایسه با بسیاری از کشورها، بسیار محدود شده است.

 

به گفته وی، علاوه بر این، دولت در سال 2020 افزایش شیوع این بیماری را ثبت نکرده و کاهش در برخی مناطق کشور مشاهده شده است.

 

جان‌باختن ۱۳۲۶ اسپانیایی بر اثر کرونا/ ۲۵ هزار نفر مبتلا شدند

با مرگ 233 نفر دیگر از مبتلایان به کرونا در اسپانیا در شبانه روز گذشته، شمار کلی جان‌باختگان این بیماری در این کشور به 1326 نفر رسید.

 

آخرین آمار مبتلایان به کووید 19در اسپانیا نیز 24 هزار و 926 نفر اعلام شده است.

 

آخرین آمار جهانی کرونا/ نزول ایران به رده ششم در دنیا + جدول

 بر اساس آمار پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا این لحظه تعداد 276 هزار و 714 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شدند که از این تعداد، 11 هزار و 422 نفر جان خود را از دست داده اند.

 

از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تاکنون 91 هزار و 952 نفر بهبودیافته و توانسته اند این ویروس را شکست دهند.

 

کشور چین به عنوان مبدا شیوه این ویروس با 81 هزار مبتلا در رده کشورهای اول جهان قرار دارد؛ بعد از آن به ترتیب کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و آلمان در رده‌های دوم تا پنجم قرار گرفته‌اند.

 

نکته قابل توجه افزایش شدید مبتلایان  و کشته های این ویروس در کشور‌های ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و آلمان است؛ کشور ایتالیا با افزایش 5 هزار و 906 مبتلا نسبت به روز گذشته، رکورد افزایش آمار را در دست دارد.

 

کشورهای اسپانیا، آمریکا و آلمان به ترتیب با افزایش 3 هزار و 494، 5 هزار و 853 و 4 هزار و 528 مبتلا نسبت به روز گذشته در رده‌های سوم تا پنج قرار گرفتند.

 

با افزایش آمار در این سه کشور، کشور ایران به رده ششم جهان نزول کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------