رشد ۷ درصدی بستری بیماران کرونایی در تهران/ هنوز خطر ویروس کرونا در قم جدی است



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در تهران
فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران از رشد ۷ درصدی بستری بیماران کرونایی در تهران خبر داد.

به گزارش مهر، علیرضا زالی عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳۷ مبتلای جدید در بخش‌های عمومی و ۹۱ بیمار هم در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شدند که با رشد ۷ درصدی در بخش ویژه مواجه هستیم.

 

زالی در خصوص شلوغی و بار ترافیکی مترو در تهران افزود: برای حل این معضل ۲ راه حل بیشتر نداریم یا زیرساخت‌های مترو باید به قدری تغییر کنند که راهگشا شود که در کوتاه مدت غیر ممکن است و یا اینکه باید شرایطی فراهم شود که همه مسافرین مترو بتوانند از ماسک استفاده کنند.

 

وی بیان داشت: الگوی مراجعین در تهران در حال تغییر است و ممکن است بیماران بدحال‌تر به بیمارستان مراجعه کنند.

 

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران عنوان داشت: کل بستری بخش ویژه نسبت به روز گذشته در مجموع استان تهران ۳ درصد رشد داشته است اما وقتی این آمار در مقایسه با مراجعین جدید در بخش ویژه در نظر گرفته می‌شود رشد ۷ درصدی را نشان می‌دهد و ۵۴۰ مورد نیز بهبود یافته داشته ایم.

 

هنوز خطر ویروس کرونا در قم جدی است

محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: فرهنگ سازی و توانمندسازی مردم در راستای مقابله با ویروس کرونا امر مهمی است که نباید مورد غفلت واقع شود و در حال حاضر، وظیفه اصلی همه ما توجه به این موضوع است.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر اهداف ما در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا، بهداشت و قطع زنجیره انتقال و تکثیر ویروس بوده که این مهم بر عهده همکاران عزیز ما در مرکز بهداشت است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: مردم باید به فرهنگ فاصله گذاری و کاهش تماس‌ها مجهز شوند، از جمله خریدهای آنلاین و توجه به عدم حضورهای غیر ضرور فیزیکی در اماکن و بدانند که هنوز خطر ویروس کرونا جدی است.

 

وی در ادامه اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد شیب ملایم مراجعه مردم قم به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها هستیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------