مرگ ۳۲۳ بیمار مبتلا به کرونا در ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته/ آمار قربانیان کرونا در آمریکا از ۶۰ هزار نفر هم گذشت



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایتالیا
منابع دولتی در ایتالیا از فوت ۳۲۳ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری الجزیره، آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته 323 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان باخته و آمار کلی قربانیان به بیش از 27600 نفر رسیده است.

 

آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا آمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) در این کشور را نیز بالغ بر 203 هزار نفر اعلام کرده است که از این تعداد وضعیت 1795 نفر وخیم گزارش شده است.

 

طی 24 ساعت گذشته 2086 مورد جدید ابتلا به کرونا در ایتالیا به ثبت رسیده است که این آمار از تداوم روند نزولی تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایتالیا (در هر شبانه‌روز) حکایت دارد.

 

ایتالیا از لحاظ آمار مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در رتبه دوم و از لحاظ شمار مبتلایان به این ویروس همه‌گیر در رتبه سوم جهان قرار دارد.

 

آمار قربانیان کرونا در آمریکا از ۶۰ هزار نفر هم گذشت

پایگاه آماری Worldometer با استناد به آمارهای تجمیعی منتشرشده از سوی نهادهای دولتی آمریکا تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور را تا ظهر روز چهارشنبه به وقت واشنگتن بالغ بر 60 هزار نفر اعلام کرد.

 

آمریکا از لحاظ تعداد قربانیان ویروس کرونا با اختلاف بسیار زیادی نسبت به کشور دوم (ایتالیا با 27700 مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا) رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است.

 

این کشور از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا نیز با اختلاف فاحش نسبت به دیگر کشورها در رتبه اول جهان قرار دارد. تاکنون بالغ بر یک میلیون فرد مبتلا به کرونا در آمریکا شناسایی شده‌اند؛ این در حالی است که در اسپانیا -که رتبه دوم جهان را از لحاظ آمار قربانیان کرونا دارد- کمتر از 240 هزار مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است.

 

مبتلایان به کرونا در روسیه به ۹۹ هزار و ۳۹۹ نفر رسید

مرکز مبارزه با کرونا در روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان این ویروس در روسیه ۱۰۵ نفر افزایش یافته است.

 

بر اساس اعلام مرکز مبارزه با کرونا در روسیه، مجموع شمار قربانیان کووید -۱۹ در این کشور به ۹۷۲ تَن رسیده است.

 

همچنین، مرکز مذکور در این باره گفت: شمار مبتلایان نیز طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵ هزار و ۸۴۱ نفر افزایش یافته است و این امر مجموع شمار آنها را به ۹۹ هزار و ۳۹۹ تن می‌رساند.

 

این در حالیست که تاکنون ۱۰ هزار و ۲۸۶ تن نیز در این کشور بهبود یافته‌اند.

 

ثبت ۲۲۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در مصر

وزارت بهداشت مصر امروز چهارشنبه از ثبت 226 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

 

وزارت بهداشت مصر همچنین از ثبت 21 مورد جدید فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

 

تاکنون 5042 نفر در مصر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 380 نفر جان باخته اند.

 

افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در کانادا

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کانادا طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴۷ تن افزایش یافت. این خبر را وزارت سلامت این کشور شامگاه چهارشنبه اعلام کرد.

 

بنا به آمار جدید، مجموع شمار مبتلایان در این کشور به ۵۰ هزار و ۳۷۳ تن رسید. 

 

شمار قربانیان در این کشور نیز ۴۵ تن افزایش یافت که این امر مجموع شمار جان‌باختگان را به دو هزار و ۹۰۴ نفر رسید. 

 

تاکنون ۱۹ هزار و ۱۹۰ تن بهبود یافته‌اند. 

 

انگلیس آمار مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این کشور را اصلاح کرد؛ ۳۸۱۱ نفر به آمار قربانیان اضافه شد

دولت انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد که با اصلاح آمار مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، 3811 نفر به آمار قربانیان کرونا در انگلیس اضافه شده است.

 

با احتساب این اصلاح آماری و با توجه به اینکه وزارت بهداشت انگلیس تعداد موارد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته را 765 نفر اعلام کرده است، تعداد قربانیان ویروس کرونا در انگلیس اکنون به بیش از 26 هزار نفر رسیده است تا این کشور از لحاظ آمار مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا، پس از آمریکا و ایتالیا رتبه سوم جهان را به خود اختصاص دهد.

 

آماری که وزارت بهداشت انگلیس به‌عنوان آمار رسمی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این کشور منتشر می‌کند، در واقع آمار مبتلایان فوت‌شده در بیمارستان‌ها است و به همین دلیل آمار واقعی مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در انگلیس بسیار بیشتر از رقم اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت این کشور برآورد می‌شود.

 

هفته گذشته نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز» با استناد به آمارهای دفتر ملی آمار انگلیس (ONS) فاش کرد که با احتساب بیمارانی که خارج از بیمارستان‌های این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند، شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به بیش از 41 هزار نفر می‌رسد؛ این رقم بیش از 2 برابر آمار رسمی اعلام‌شده از سوی مقامات بخش بهداشت و درمان انگلیس تا روز انتشار گزارش فایننشال تایمز (چهارشنبه 22 آوریل) بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------