اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

وضعیت زرد کرونایی در ۱۲ شهرستان گلستان/ وضعیت قرمز کرونا در مشهد



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا در ایران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: روند شیوع بیماری کرونا در استان نزولی بوده و در حال حاضر ۱۲ شهرستان در استان وضعیت زرد و دو شهرستان وضعیت سفید دارند.

به گزارش تسنیم، عبدالرضا فاضل امشب در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهارداشت: از نیمه اردیبهشت ماه تا کنون در استان شاهد سیر نزولی بیماری در استان هستیم و تقریبا به یک ثبات رسیدیم.

 

وی گفت: در حال حاضر وضعیت شیوع بیماری در دو شهرستان مراوه تپه و گالیکش سفید است در حالیکه دو هفته گذشته دو شهرستان رامیان و گمیشان نیز در فهرست شهرهای سفید قرار داشتند که دوباره به وضعیت زرد برگشتند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: وضعیت سایر شهرستان‌ها از جمله گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، بندرگز، علی آبادکتول و غیره نیز زرد است. در استان هیچ شهرستانی با وضعیت قرمز نداریم.

 

فاضل بیان داشت: با این حال وضعیت نسبتا پایدار بیماری در استان شکننده است و ممکن است با کوچکترین بی مبالاتی وضعیت دوباره قرمز شود.

 

وی گفت: مردم باید به وجود کرونا تا ماه‌های آینده عادت کنند و با ماندن در خانه و پرهیز از سفرهای غیر ضروری از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: شستن مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک در مکان‎‌های شلوغ و ضدعفونی کردن سطوح از جمله کارهای ضروری است.

 

آژیر وضعیت قرمز کرونا در مشهد دوباره به صدا درآمد

حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس معیار‌های جدید اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مشهد از نظر شیوع کرونا دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

 

او افزود:  این شهر در حال نزدیک‌شدن به وضعیت سفید بود، اما از روز قبل دوباره در وضعیت قرمز قرار گرفت.

 

مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر اساس تعریف وزارت بهداشت معیار اصلی تعداد بستری شدگان روزانه بود، اما در حال حاضر تعریف وضعیت سفید و زرد و قرمز در کلانشهر‌ها تغییر کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------