تی‌شرت هوشمندی که به تشخیص یائسگی کمک می‌کند



اخبار,اخبار پزشکی,تی‌شرت هوشمند برای تشخیص یائسگی
محققان به تازگی یک تی‌شرت پنبه‌ای توسعه داده‌اند که مملوء از سنسورهای ریز است و می‌تواند به تشخیص راحت‌تر یائسگی کمک کند.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، محققان چینی به تازگی یک تی‌شرت توسعه داده‌اند که مملوء از سنسورهای ریز است و می‌تواند به تشخیص راحت‌تر یائسگی کمک کند.

 

این تی‌شرت پنبه‌ای با تکنولوژی بالا و پر از سنسور برای اندازه گیری تغییرات دما و شناسایی تعریق ناشی از گرگرفتگی، توسعه داده شده است.

 

سنسورها که نزدیک پوست قرار دارند، هر ۳۰ ثانیه یکبار شرایط بدنی را  بررسی می‌کنند؛ نتایج از طریق یک سیم نازک به یک کنترلر رایانه‌ای ریز منتقل و سپس از طریق بلوتوث به رایانه پزشک منتقل می‌شود.

 

یائسگی یا منوپوز یکی از دوره‌های طبیعی زندگی اغلب زنان است که در آن قاعدگی برای همیشه متوقف می‌گردد و آنان دیگر قادر به بچه دار شدن نخواهند بود. یائسگی معمولاً در حدود سن ۴۹ تا ۵۲ سالگی آغاز می‌شود. 

 

دانشمندان امیدوارند که این توسعه، روند یائسگی را با چالش کمتر مواجه کند؛ در حال حاضر ممکن است تشخیص یائسگی چند سال به طول بی‌انجامد؛ افسردگی، نوسانات خلقی، خستگی، سردرد و مشکلات وزن ممکن است از علائم شروع این دوره باشد.

 

دانشمندان دانشگاه گوانگژو امیدوارند که این تی‌شرت هوشمند بتواند به زنان در سن ۵۰ سالگی کمک کند و تشخیص سریع این دوره را فراهم کند؛ چراکه علائم مربوط به این دوره معمولا به اختلالات دیگری ارجاع داده می‌شود. 

 

اخبار,اخبار پزشکی,تی‌شرت هوشمند برای تشخیص یائسگی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------