اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

تحصیلات عالی روند شروع آلزایمر را کُند می کند



اخبار,اخبار پزشکی,آلزایمر
مطالعه جدید نشان می دهد در بین افراد دارای ژن افزایش ریسک بیماری آلزایمر، تحصیلات بیشتر روند تشکیلات پلاک های بتاآمیلوئید را در مغز کُند می کند.

به گزارش مهر، محققان عنوان می‌کنند حدود ۱ تا ۶ درصد افراد مبتلا به بیماری آلزایمر دارای ژن‌های هستند که آنها را در معرض ریسک بالا ابتلاء به بیماری قرار می‌دهد و بیماری شأن از دهه ۳۰ تا ۵۰ سال عمرشان آغاز می‌شود.

 

«سیلویا ویلنیوو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مک‌گیل کانادا، در این باره می‌گوید: «جالب است بدانید که تحصیلات نقش مهمی در به تاخیرانداختن شروع ابتلاء به بیماری آلزایمر دارد.»

 

تیم تحقیق در این مطالعه، دو گروه را بررسی کردند. یک گروه متشکل از ۱۰۶ نفر با میانگین سنی ۶۷ سال دارای والدین مبتلا به بیماری آلزایمر بودند. در بین افراد ۳۹ درصد دارای جهش ژن APOE۴ مرتبط با بیماری آلزایمر بود.

 

گروه دیگر شامل ۱۱۷ نفر با میانگین سنی ۳۵ سال بودند که ۳۱ درصدشان دارای جهش ژن APOE۴ بودند.

 

هر دو گروه میانگین مدت تحصیل شأن ۱۵ سال بود.

 

محققان دریافتند در بین افراد دارای سابقه خانوادگی بیماری آلزایمر، میزان بالاتر تحصیلات با میزان کمتر پلاک‌های آمیلوئید در مغز مرتبط بود.

 

طبق این گزارش، در هر دو گروه، افراد دارای میزان تحصیلات کمتر از ۱۰ سال، در مقایسه با افراد دارای میزان تحصیلات بیش از ۱۶ سال، حدود دو برابر دارای پلاک آمیلوئید در مغزشان بودند.

 

به گفته محققان، تحصیلات در افراد دارای سابقه خانوادگی آلزایمر می‌تواند نقش حفاظتی داشته باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------