اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

پزشکان انگلیسی: افراد آسیب‌پذیر در برابر آنفلوآنزا بیشتر مراقب باشند



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا
بنابر اعلام کارشناسان سلامت در انگلیس، افرادی که در برابر تاثیرات آنفلوآنزا آسیب‌پذیر هستند بیشتر در معرض پیامدهای جدیِ کووید-۱۹ قرار دارند.

به گزارش ایسنا، یک پزشک ارشد در این باره هشدار داد: ابتلای همزمان به آنفلوآنزا و کووید-۱۹ می تواند این بیماران را با مشکل جدی روبرو کند.

 

وی یادآور شد: این افراد اگر همزمان به کروناویروس و آنفلوآنزا آلوده شوند با خطر فزاینده مرگ مواجه هستند.

 

نتایج مطالعه انجام شده در مدت زمان موج نخست بیماری کووید-۱۹ نشان داد: افرادی که به عفونت مشترک دچار هستند نسبت به عموم مردم شش برابر بیشتر در معرض خطر مرگ قرار دارند.

 

آمارها نشان می دهد: ۴۳ درصد از افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ و آنفلوآنزا جان خود را از دست داده اند این درحالیست که در افراد مبتلا به کووید-۱۹ به تنهایی این رقم ۲۷ درصد است. همچنین افرادی که جان خود را از دست داده‌اند مسن تر هستند.

 

به گزارش اسکای نیوز، آنفلوآنزا هر سال به مرگ دستکم ۱۱ هزار نفر و بستری شدن بسیاری دیگر در بیمارستان های انگلیس منجر می شود و به همین دلیل کارشناسان سلامت به مردم هشدار داده اند که زمستان امسال بیشتر مراقب باشند و اصول بهداشت فردی را با دقت بیشتری رعایت کنند.

 

به گفته مقامات هر دو بیماری آنفلوآنزا و کووید-۱۹ می تواند در یک زمان مشابه شیوع پیدا کنند و توصیه می‌شود که واجدین شرایط نسبت به دریافت واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------