زالی: تا سه هفته آینده آمار مرگ و میر کرونایی در تهران کاهش نمی یابد/ مراجعه بیش از ۱۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا به مراکز درمانی طی شبانه روز گذشته



اخبار,اخبار پزشکی,دکتر زالی
فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران از مراجعه بیش از مراجعه بیش از ۱۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا به مراکز درمانی طی شبانه روز گذشته در تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: تعداد افرادی که در غالب بیماران سرپایی به مراکز درمانی در طی شبانه روز گذشته مراجعه کرده اند بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر است و تعداد افرادی که در استان تهران در طی این مدت بستری شده اند بالغ بر ۸۹۰ بیمار است که ۱۷۰ نفر از آنان نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۸ بیمارستان در تهران از بخش های کرونایی برخوردار هستند و مجموعه ناوگان تخت های تخصیص یافته به گونه ای است که در حال حاضر عدد ۶هزار و ۳۳۷ بیمار را در این تخت ها بستری هستند و این عدد قابل توجهی است. 

 

فرمانده مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه این اعداد یک رکورد جدید از بیماران بستری مبتلا به کرونا در تهران تلقی می شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه از این تعداد بیمار بستری در بیمارستان حدود هزار و ۷۰۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. این بیماران یا آنقدر حالشان وخیم است هنگام مراجعه به بیمارستان که بلافاصل وارد آی سی یو هستند و یا اینکه در طول بستری در بخش های عادی به دلیل وخامت حال شان در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند. 

 

زالی تصریح کرد: اگر بپذیریم امروز هزار و ۷۰۲ بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و تعدادی از این ۶ هزار و ۳۳۷ بیمار نیز که در بخش های عادی بستری هستند ممکن است دچار اختلال در وضعیت بالینی شوند و در صورتی که شرایط برای کاهش بیماری مهیا باشد در بهترین شرایط تا سه هفته دیگر شاهد کاهش میزان مرگ و میر نخواهیم بود.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که این میزان بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند کماکان آمار مرگ و میر در تهران حداقل تا سه هفته آینده قابل توجه خواهد بود و ما انتظار کاهش چشمگیر متوفیان کرونایی را تا سه هفته آینده نخواهیم داشت. 

 

زالی درباره محدودیت ها گفت: دو محدودیت جدید نسبت به هفته های قبل در تهران اعمال شده است که یکی از آنها همین محدودیت تردد برون شهری است که در ۲۵ استان و ۹۱ نقطه ورودی شهرها در حال انجام است البته تهران شرایط ویژه ای دارد ما در تهران حدود ۱۲۰ مبادی ورودی و خروجی داریم و دوستان ما در نیروی انتظامی در تلاش هستند تا مبادی غیر اصلی را مسدود کرده و تمامی مسیرهای نقل و انتقال در مبادی اصلی را کنترل کنند. 

 

وی ادامه داد: محدودیت گروه های ۳ و ۴ کماکان در تهران همچنان ادامه خواهد داشت همچنین بحث حضور ۵۰ درصد کارکنان نیز تا آبان ماه ادامه خواهد داشت اما بیشترین مشکل ما در بحث ترددهای درون شهری است و شهر کماکان شلوغ است. ترافیک شهر تهران تغییر قابل توجهی نداشته و فضاهای پرتراکم و پرخطر شهر تهران که مورد شناسایی قرار گرفته اند به ویژه پاساژها و مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره ای کماکان از مناطق پرخطر ما هستند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------