اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری: اگر شرایط دوباره به قبل برگردد، شیوع کرونا بیشتر خواهد شد



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایران
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: محدودیت‌های دو هفته‌ای شاید به صورت یک مُسکن عمل کند و فشار را پایین بیاورد، اما اگر شرایط دوباره به چند ماه قبل برگردد، شیوع هم بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، «پیام طبرسی» رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری  درباره تاثیر تعطیلی دو هفته‌ای بر میزان حضور مبتلایان کرونا در این بیمارستان گفت: بخشی از محدودیت‌ها که از نیمه شب به بعد اعمال می‌شود و دیگر مغازه‌ای باز نیست تا باعث ایجاد تجمع شود، بسیار خوب و مفید است.

 

تداوم مشکلات با وجود برخوردهای اجتماعی مردم در تعطیلی کرونایی

وی ادامه داد: اما محدودیت‌هایی که در طول روز وجود دارد، برخوردهای اجتماعی مردم، ترافیک و حجم ماشین‌ها در خیابان نشان می‌دهد که نتوانستند، شرکت‌های خصوصی را برای همراهی با اجرای این محدودیت‌ها مجاب کنند، بنابراین این مسائل باعث می‌شود تا همچنان مشکلاتی وجود داشته باشد.

 

طبرسی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در زمستان افزود: در هر حال با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد، یک مقدار میزان شیوع کرونا کمتر می‌شود، اما اگر دوباره محدودیت‌ها برداشته شود و رفتارهای اجتماعی مطابق قبل شود، شیوع ویروس هم مطابق قبل خواهد شد و تفاوتی نخواهد کرد.

 

محدودیت‌ها باید ادامه پیدا کند

وی ادامه داد: باید این محدودیت‌ها ادامه پیدا کند و رفتارهای بهداشتی باید به صورت مداوم انجام شود، چون محدودیت‌های یک الی دو هفته‌ای شاید به صورت یک مسکن عمل کند و فشار را پایین بیاورد، اما اگر شرایط دوباره به چند ماه قبل برگردد، شیوع هم بیشتر خواهد شد.

 

او در مورد علائم جدید کرونا بیان کرد: الان بیماران بدحال با تنگی نفس و مشکلات ریوی شدید زیاد هستند، این بیماران بیشتر شامل افراد با سن بالا هستند، البته جوان‌های بد حال هم بین آنها وجود دارد و در مجموع علائم بیماری همچنان همان علائمی است که در ماه‌های گذشته شاهد آن بودیم.

 

بیمارستان کماکان پر است

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مورد وضعیت این بیمارستان افزود: کماکان بیمارستان پر است، چند روزی خلوت‌تر شده بود، اما امروز دوباره شلوغ شده است و معلوم نیست که واقعا به چه صورت این وضعیت ادامه پیدا کند، باید یک هفته بگذرد تا تعداد بیماران کاهش پیدا کند و بعد ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد، در واقع زمان می‌برد تا اثر محدودیت‌ها را ببینیم.

 

وی گفت: هنوز نیروی جدید پرستاری به بیمارستان تزریق نشده و وضعیت وخیم است، همه باید رعایت کنند و به هم کمک کنند تا به یک مرحله‌ی مناسب از این بیماری برسیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------