اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس: تنها می‌توانیم ۲۰ درصد جمعیت ایران را واکسینه ‌کنیم



اخبار,اخبار پزشکی, محمدعلی محسنی بندپی
یک عضو هیات‌رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به گفته رئیس انستیتو پاستور تاکنون هیچ واکسن کرونایی خریداری نشده است و اگر هم واکسن را به دست بیاوریم تنها ۲۰ درصد جمعیت را می‌توانیم واکسینه کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدعلی محسنی بندپی، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تولید واکسن در داخل کشور و جهان که این روزها بحث‌های بسیاری را با خود به همراه داشته است، گفت:هفته‌ای که گذشت در کمیسیون بهداشت و درمان میزبان رئیس و معاون انستیتو پاستور بودیم. اطلاعاتی که در این نشست به دست ما رسید این بود که واکسنی تا این لحظه از خارج از کشور خریداری نشده است. در داخل هم واکسنی که گفته می‌شود تولید شده شاید تست حیوانی را پشت سر گذاشته است اما تاکنون به مرحله انسانی نرسیده است و عملاً در بازار برای تجویز وجود ندارد.

 

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرکت‌های سازنده واکسن کرونا در کشورهای اروپایی و آمریکایی تبلیغات زیادی انجام می‌دهند که توانسته‌اند واکسن تولید کنند اما هنوز حرف و حدیثهای زیادی وجود دارد. 

 

وی خاطر نشان کرد: حتی بر فرض اینکه واکسن وارد کشور شود و یا درون کشور به فناوری تولیدش دست پیدا کنیم، بنا بر اطلاعاتی که رئیس انستیتو پاستور به ما داده است تنها فقط می‌توانیم  ۲۰ درصد جمعیت ایران را واکسینه کنیم و  ۸۰ درصد مابقی همچنان در معرض خطر هستند.

 

نماینده مردم نوشهر و چالوس با بیا این که با جمیع شرایط عقل سلیم حکم می‌کند مردم ما همچنان پروتکل‌ها را رعایت کنند، اظهار داشت:در کشور ما در طی ۲۴ ساعت حدود ۱۴ هزار نفر مورد جدید مبتلا به بیماری گزارش می‌شود و بالای  ۴۶۰ نفر فوتی داریم که این نشان می‌دهد ویروس همچنان با سرعت برای مبتلا کردن مردم ما تلاش می‌کند. بنابراین به جای اینکه پشت سر ویروس حرکت و خرابه هایش را جمع کنیم، باید مانع زنجیره انتقال شویم.

 

وی با اشاره به تعطیلی که در کشور برای کنترل بیماری کرونا صورت گرفته است، بیان کرد: تدابیری اتخاذ شده و مردم هم رعایت میکنند، انتظار داریم هفته بعد به طور قابل توجه‌ای تعداد مبتلایان جدید و همینطور فوتی‌ها کاهش پیدا کند.

 

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بهترین راه درمان پیشگیری قبل از ورود به مراکز درمانی است، گفت: فرمانده بسیج جامعه پزشکی به کمیسیون آمدند گزارش مفصلی از «طرح شهید سلیمانی» که «طرح هر خانه و هر محل یک پایگاه بهداشت است» ارائه دادند.

 

وی در تشریح این طرح گفت: در این طرح به پیشگیری از بیماری کرونا بیشتر توجه می‌کنند. همان بحثی که در روزهای ابتدایی بیماری مطرح و گفتیم وزارت بهداشت باید به جای تمرکز بر درمان بر پیشگیری تمرکز داشته باشد.

 

بندپی اظهار کرد: طرح «شهید سلیمانی» به فرماندهی وزیر بهداشت و معاونت اجرایی بسیج صورت می‌گیرد و  می‌توانیم با تست‌های سریعی که در اختیار داریم، افراد مشکوک و کسانی که با آن‌ها در ارتباط بودند را قرنطینه و مانع از ادامه زنجیره انتقال شویم.

 

وی ادامه داد: یک معضلی که قبلا ما داشتیم این بود که با تست های تب سنجی افرادی که تبشان بالا بود را جدا می‌کردیم اما مسیر مراجعه به مراکز درمانی این فرد را کنترل نمی‌کردیم و شخص در جامعه حضور پیدا می‌کرد. اما امروز با تست‌های سریع که هزینه کمتری دارند به طور جدی می‌توانیم بیماری را کنترل کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------