وزیر بهداشت: تأثیر FATF در تأمین واکسن کرونا جدی نیست



اخبار,اخبار پزشکی,وزیر بهداشت
نمکی در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر FATF بر تأمین واکسن گفت: من سیاسی نیستم اما در اوضاع کنونی، تاثیر اف‌ای‌تی‌اف را در نظام سلامت و در رابطه با واکسن جدی نمی‌بینیم.

به گزارش تسنیم، سعید نمکی درباره تأمین واکسن کرونا از طریق کوواکس بیان داشت: سهمیه ما در کوواکس از بین نرفت و به دلیل نقل و انتقال پول، این روند کمی طول کشید و خوشبختانه مشکلاتش حل شد و ما 16 میلیون و 800 هزار دوز واکسن در قالب کووکس را در سهمیه خود داریم که از معتبرترین تولیدکنندگان واکسن کرونا در جهان و با تأیید سازمان جهانی بهداشت طبق جدولی که سازمان جهانی بهداشت برای توزیع در همه کشورهای جهان دارد؛ برای ما نیز توزیع خواهد شد.

 

وی ادامه داد: برآورد کردیم که علاوه بر این تعداد، نیاز به واکسن‌‌های بیشتری داریم و با کشورها و سازندگان مختلف رایزنی کرده‌‌ایم و از بخش خصوصی نیز خواسته‌‌ایم که از منابع معتبر و مورد تأیید، واکسن تهیه کنند و در دو مناقصه، تعدادی از این شرکت‌‌ها برنده شده‌‌اند و در حال مذاکره هستیم و به زودی وارد کشور خواهد شد.

 

وزیر بهداشت تأکید کرد: البته این را بارها گفته‌‌ایم که واکسن کرونا محصولی نیست که بشود آن را از هر جایی تأمین کرد؛ واکسن کرونا یک فرآورده بیولوژیک است که سازنده‌‌اش باید حتماً معتبر باشد و این واکسن باید تست‌‌های زیادی پاس کرده باشد وخیلی از این شرکت‌‌هایی که ادعای واکسن‌‌سازی می‌‌کنند برای کووید19 تا این لحظه هیچ تأییدیه‌‌ای دریافت نکرده‌‌اند.

 

نمکی در پاسخ به سؤالی درباره تأثیر FATF بر تأمین واکسن گفت: من سیاسی نیستم اما در اوضاع کنونی، تاثیر اف‌ای‌تی‌اف را در نظام سلامت و در رابطه با واکسن جدی نمی‌بینیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------