دستکش‌های یک‌بارمصرف می‌توانند تا ۲۰ بار ضدعفونی و استفاده مجدد شوند



اخبار,اخبار پزشکی,دستکش‌های یک‌بارمصرف
محققان دانشگاه واترلو دریافتند که دستکش‌های یک‌بارمصرف در صورت ضدعفونی صحیح، می‌توانند ۲۰ بار مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش آنا به نقل از تک اورگ، بیماری همه‌گیر COVID-۱۹ ما را مجبور به یادگیری استفاده از تجهیزات بهداشتی مانند دستکش کرد. متأسفانه، ما از دستکش‌های زیادی استفاده می‌کنیم که ممکن است به یک مشکل زیست‌محیطی تبدیل شود، زیرا دستکش‌های نیتریل و لاتکس قابل بازیافت نیستند.

 

بااین‌حال، محققان دانشگاه واترلو دریافتند که این دستکش‌های یک‌بارمصرف در صورت ضدعفونی شدن صحیح، می‌توانند ۲۰ بار مورداستفاده قرار گیرند.

 

دستکش مانعی بین پوست و سطوحی که لمس می‌کنیم ایجاد می‌کند. آنها روغن بدن ما را به این سطوح منتقل نمی‌کنند و اجازه نمی‌دهند میکروب‌ها را جمع کنیم. با وجود بیماری همه‌گیر COVID-۱۹ ، دستکش برای افراد عادی ضروری نیست. بااین‌حال، در بعضی موارد مانند کادر درمان کاملاً مهم هستند و باید مرتباً تعویض شوند.

 

محققان اکنون اثرات ضدعفونی‌کنندگی دستکش‌های ساخته‌شده از نیتریل و لاتکس را با اشعه ماورا بنفش، گرمای خشک، بخار، الکل، ترکیبات کلر و غیره ارزیابی کرده‌اند که آیا می‌توانند دستکش‌های یک‌بارمصرف را به‌طور مؤثر و بدون به خطر انداختن سلامت آنها ضدعفونی کنند یا خیر. آنها دریافتند که دستکش‌های نیتریل و لاتکس در تمام این روش‌ها تا ۱۰ برابر دوام آورده‌اند. به‌عنوان‌مثال دستکش تا ۲۰ دوره ضدعفونی‌کننده الکل، اشعه ماورا بنفش و گرمای خشک را تحمل می‌کند.

 

درمجموع به نظر می‌رسد ضدعفونی کردن دستکش روش صحیحی است که باید در طی این همه‌گیری جهانی انجام دهیم. سرانجام بیماری همه‌گیر COVID-۱۹ از بین خواهد رفت، پس بهتر است انبوهی از زباله را ایجاد نکنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------