ارتباط نورهای مصنوعی شب با افزایش سرطان تیروئید



اخبار,اخبار پزشکی,سرطان تیروئید
مطالعات نشان می دهد افرادی که در مناطق با میزان بالای نور مصنوعی خارج از منزل در شب زندگی می کنند، ممکن است با خطر بیشتر ابتلا به سرطان تیروئید مواجه باشند.

به گزارش مهر به نقل از ساینس دیلی، در طول قرن گذشته، مناظر شب، به ویژه در شهرها، به دلیل رشد سریع روشنایی الکتریکی به شدت تغییر کرده است.

 

همچنین مطالعات اپیدمیولوژیکی ارتباط بین میزان بالاتر قرارگیری در معرض نور شب را با افزایش خطر ابتلاء به سرطان سینه گزارش کرده بودند. از آنجا که برخی از سرطان‌های سینه ممکن است دارای عامل مشترک هورمونی با سرطان تیروئید باشند، تیمی از محققان دانشگاه تگزاس، به بررسی ارتباط بین نور در شب و ابتلاء به سرطان تیروئید در بین شرکت کنندگان ۵۰ تا ۷۱ ساله در بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۶ پرداختند.

 

محققان داده‌های به دست آمده از تصاویر ماهواره‌ای را برای تخمین میزان نور در شب در آدرس‌های مسکونی شرکت کنندگان بررسی کردند و میزان تشخیص سرطان تیروئید را تا سال ۲۰۱۱ تحت نظر داشتند.

 

در میان ۴۶۴,۳۷۱ شرکت کننده‌ای که به طور میانگین ۱۲.۸ سال تحت نظر بودند، ۸۵۶ مورد سرطان تیروئید تشخیص داده شد.

 

محققان دریافتند زنانی که در معرض بالاترین میزان نور شب قرار داشتند در مقایسه با زنان در معرض کمترین میزان نور شب ۵۵ درصد با احتمال بیشتر ابتلاء به سرطان تیروئید روبرو بودند.

 

محققان خاطرنشان کردند که برای تأیید یافته‌ها، به مطالعات اپیدمیولوژیک بیشتری نیاز است. در صورت تأیید، درک مکانیسم‌های رابطه بین نور در شب و سرطان تیروئید مهم خواهد بود.

 

به گفته محققان، نور مصنوعی شب موجب توقف هورمون ملاتونین، تعدیل کننده فعالیت استروژن، می‌شود که ممکن است اثرات ضدتوموری مهمی داشته باشد.

 

همچنین نور مصنوعی در شب ممکن است منجر به اختلال در ساعت داخلی بدن (یا ریتم شبانه روزی) شود که یک فاکتور پرخطر ابتلاء به انواع مختلف سرطان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------