تاثیر آسپرین در کاهش خطر مرگ و میر در بیماران کرونایی حاد



آسپرین،اخبار پزشکی،خبرهای پزشک
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد مصرف قرص آسپرین می‌تواند احتمال مرگ و میر در بیماران مبتلا به نوع شدید بیماری کووید-19 را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از  مدیکال نیوز تودی، با شروع همه گیری کووید-19 بررسی‌هایی انجام گرفت که نشان داد حدود یک سوم از مبتلایان به این بیماری که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند به دلیل لختگی خون با عوارض کشنده ای مواجه میشوند.

 

همچنین به گفته محققان آمریکایی بررسی رابطه بین لختگی خون و بیماری کووید-19 نشان داد که آسپرین می‌تواند در بیماران مبتلا به این بیماری حائز اهمیت باشد. این قرص با رقیق ساختن خون در پیشگیری از لختگی که می‌تواند مانع از تامین خون مورد نیاز قلب، مغز، ریه ها و دیگر اندامها شود، موثر است.

 

در این بررسی جدید محققان آمریکایی با توجه به تاثیر مثبت داروی آسپرین در بیماران مبتلا به بیماری قلبی عروقی به مطالعه روی بیماران مبتلا به کووید-19 پرداختند که در بیمارستان تحت درمان قرار داشتند.

 

بررسی محققان نشان داد: مصرف دوز پایینی از آسپرین مدت کوتاهی قبل و بعد از پذیرش در بیمارستان به طور چشمگیری با کاهش احتمال نیاز بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی، پذیرش در بخش مراقبت‌های ویژه و فوت در بیمارستان ارتباط دارد.

 

همچنین محققان اظهار داشتند: شواهدی مبنی بر اینکه قرص آسپرین خطر خونریزی را افزایش می‌دهد وجود ندارد.

 

محققان آمریکایی تاکید کردند: آسپرین دارویی ارزان و در دسترس است و میلیونها نفر از این دارو مصرف می‌کنند. یافتن این ارتباط پیروزی بزرگی برای افرادی است که به دنبال کاهش خطر ناشی از کشنده ترین تاثیرات بیماری کووید-19 هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------