طوفان کرونا دوباره به اصفهان، گیلان و خوزستان رسید/ علوم پزشکی هرمزگان: ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در استان از نوع انگلیسی است



کرونا در ایران،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افزایش موارد مثبت تست‌های کرونا در استان اصفهان خبر داد و گفت: نسبت تست‌های مثبت در هفته گذشته از ۲۴ درصد به ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به وضعیت کرونا در استان، گفت: با افزایش تعداد مراجعانی رو به رو هستیم که تست کرونای آن‌ها مثبت است و نسبت تست‌های مثبت در هفته اخیر از ۲۴ درصد به ۳۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

 

او افزود: افزایش تست‌های مثبت کرونا به این معناست که وقوع طوفان کرونایی در راه است و باید بیش از پیش شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه نسبت تست مثبت کرونای اطرافیان بیماران بستری نیز افزایش داشته، گفت: موارد فوت هنوز افزایشی نبوده و به عبارتی کاهش موارد فوتی کرونایی ناشی از مراقبت‌هایی است که قبلا در دی و بهمن انجام شده است.

 

او ادامه داد: از بین شهرستان‌های استان بیشترین موارد بروز در گلپایگان، خوانسار، شاهین‌شهر، لنجان، سمیرم، نطنز، مبارکه و اصفهان داریم که از میانگین استان بروز موارد مثبت در آن‌ها بیشتر است.

 

چنگیز تصریح کرد: در اغلب شهرستان‌های استان درصد تست‌های مثبت رو به افزایش است و این نگرانی مهمی است که در اثر بی‌ملاحظه‌گی‌ها، مسافرت‌ها، تجمع‌ها، تردد‌ها در هفته‌های آخر اسفند انجام شده است.

 

او با اشاره به اینکه اگر در هفته اول فروردین، برگزاری دید و بازدیدها، تجمع در فضای سر بسته و مسافرت رخ بدهد، اظهار کرد: این وضعیت تشدید خواهد شد چرا که در تمام شهرستان‌ها افزایش وجود داشته و این افزایش موارد ابتلا می‌تواند منجر به افزایش میزان مرگ و میر در هفته‌های پایانی فروردین باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: اولین مدافع سلامت هر فرد، خودش است و ساده‌ترین راه دفاع از سلامت استفاده از ماسک و خودداری از تجمع در فضای سر بسته است حتی دید و بازدید در بین اقوام و دوستان نیز می‌تواند مرگبار باشد و ما در هفته‌های اخیر بیشتر ابتلای خانوادگی داریم و من عاجزانه از مردم تمنا می‌کنم در وهله اول به خودشان کمک کنند و از دید و بازدید نوروزی و مسافرت صرف‌نظر کنند.

 

***

 

خیز دوباره بیماری در خوزستان از اول تعطیلات/ دو شهر دیگر قرمز شدند

ایسنا نوشت: رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: با شروع تعطیلات عید و دید و بازدیدها و خریدها، متاسفانه دوباره بیماری در استان خوزستان خیز برداشته است.

 

دکتر سید محمد علوی در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری در استان خوزستان اظهار کرد: در استان خوزستان از ۱۸ اسفندماه طرح بیماریابی شهید سلیمانی تشدید شد و تا ۲۲ اسفندماه ادامه داشت که تا این تاریخ، سیر کاهشی در موارد بروز بیماری و موارد بستری را شاهد بودیم.

 

وی افزود: با این حال، با شروع تعطیلات عید و دید و بازدیدها و خریدها، متاسفانه دوباره بیماری در استان خوزستان خیز برداشته است که امیدواریم با رعایت مردم، این خیز را نیز به روند کاهشی تبدیل کنیم.

 

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: تا پیش از این، هفت شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز و هشت شهر نیز در وضعیت نارنجی قرار داشتند اما از دیروز ایذه و بهبهان نیز به وضعیت قرمز اضافه شدند.

 

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: اگر مردم توصیه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی که مرتبا تکرار می‌شود شامل شست‌وشوی مرتب دست‌ها، ماسک زدن، حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و خودداری از حضور در تجمعات و خودداری از مسافرت را رعایت کنند، بیماری در استان سیر نزولی خواهد داشت.

 

***

 

علوم پزشکی هرمزگان: ۹۰ درصد موراد مثبت کرونا در استان از نوع انگلیسی است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در شبانه روز گذشته با شناسایی ۸۲ بیمار جدید مبتلا به کرونای انگلیسی در هرمزگان جمع مبتلایان به این نوع کرونا به ۴۸۱ نفر رسید.

 

دکتر فاطمه نوروزیان در این خصوص به ایسنا، گفت: شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، قشم، پارسیان، میناب، حاجی آباد، رودان و جزیره کیش بیشترین آمار کرونای انگلیسی را دارند.

 

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۴ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی در شهرستان جاسک نیز شناسایی شدند و اکنون قطعا در همه شهرستان‌های استان کرونای انگلیسی داریم.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: اکنون بیش از ۹۰ درصد موراد مثبت کرونا در استان از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی است.

 

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۳ فوتی نشای از کرونا در استان داشتیم که دو خانم ۶۰ و ۴۷ ساله از بندرعباس و بندر خمیر و یک آقای ۷۰ ساله از قشم که با این فوتی‌ها شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۴۹ نفر رسید.

 

نوروزیان بیان کرد: با بستری ۳۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان جمع بستری‌ها به ۱۱۱ نفر رسید که از این تعداد ۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) هستند و حال ۹ نفر از آن‌ها وخیم است.

 

***

 

کرونا در گیلان اوج گرفت/ تغییر رنگ دو شهر

تسنیم نوشت: مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان گیلان گفت: ۲ شهرستان آبی کرونایی در استان گیلان به زرد تغییر رنگ دادند.

 

حسن رخ شاد شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 311 نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند.

 

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان ابراز داشت: 72 نفر در 24 ساعت گذشته به این آمار افزوده شده و 71 نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در ICU بستری هستند‌.

 

رخ شاد تصریح کرد: این تعداد بستری‌شدگان و افزایش آن‌ها بیانگر این موضوع است که استان گیلان در آستانه هشدار خطر شرایط کرونایی است.

 

وی تصریح کرد: در روزهای اخیر 5 شهرستان کشور به وضعیت قرمز، 8 شهرستان به وضعت نارنجی و 2 شهرستان گیلان که در وضعیت آبی بودند به زرد تغییر وضعیت یافتند.

 

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان گیلان خاطرنشان کرد: از تمامی هم‌وطنانی که قصد سفر به گیلان را دارند تقاضا داریم تا از سفر به استان منصرف شوند.

 

رخ شاد ابراز داشت: همچنین مسافرانی که در استان حضور دارند هر چه سریعتر برای سلامتی خود، عزیزانشان و بقیه استان گیلان را ترک کنند.

 

مدیر گروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان گیلان تصریح کرد: مسافران از حضور در فضای پرتردد و بدون تهویه خوددداری کنند و حتماً ماسک به همراه داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------