اولویت بندی‌های تزریق واکسن مشخص شد



واکسن کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت گفت: اولویت بندی‌های تزریق واکسن مشخص شده است و کادر درمان در اولویت قرار دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محسن شتی رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت با حضور در شبکه سلامت اظهار کرد: در دنیا اولویت‌های واکسیناسیون براساس معیار‌های مشخصی در نظر گرفته می‌شود لذا طبق سند ملی واکسیناسیون اولویت بندی‌های تزریق واکسن مشخص شده است، در مرحله اول کادر بهداشت و درمان و افرادی که در آی‌سی‌یو‌ها و مراکز درمانی فعالیت می‌کنند، در اولویت قرار گرفته‌اند.

 

او افزود: فاز دوم واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال شروع شده و قرار است تا همه این افراد واکسن بزنند.

 

او گفت: با افراد بالای ۸۰ سال در حال تماس هستیم و برای گرفتن واکسن کرونا از آن‌ها دعوت به عمل می‌آوریم تا در زمان و محل خاصی که از قبل پیش بینی شده است، حضور یابند.

 

شتی تصریح کرد: یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر بالای ۸۰ سال در کشور داریم که کار واکسیناسیون آن‌ها شروع شده است، لذا سالمندان باید مورد حفاظت قرار بگیرند، اثر واکسن در جلوگیری از ابتلا به موارد شدید بیماری است به طوری که میزان مرگ و میر را هم نیز کاهش می‌دهد.

 

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت تصریح کرد: برای ثبت نام فرآیند تزریق واکسن کرونا، نیازی به مراجعه حضوری نیست، زیرا نمی‌خواهیم عزیزانمان در واحد‌های بهداشتی حضور فیزیکی داشته باشند، بنابراین در حال حاضر نیازی به هیچ گونه ثبت نام حضوری و مجازی نیست.

 

شتی با اشاره به اینکه فاز ۱ واکسیناسیون به صورت رسمی انجام شده و در کشور در حال لکه گیری هستیم گفت: این هفته واکسن به دست افراد معلول جسمی و حرکتی، روانی و روانی مزمن می‌رسد، کسانی که به هر دلیل نتوانستند واکسن در فاز یک دریافت کنند لکه گیری آن‌ها در تمام کشور انجام خواهد شد.

 

رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پرسنل بهداشت و درمان واکسن دریافت کرده‌اند و اکنون وارد فاز دو شده‌ایم، افزود: سن فاکتور و معیار ارزشمندی است و بر اساس آن اقدام به تزریق واکسن می‌کنیم، از مردم خواهش می‌کنیم به پیام‌های شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند، واکسیناسیون کشور تحت مدیریت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت است لذا طبق برنامه با کمترین خطر و در اولین فرصت از افراد دعوت خواهیم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------