اندازه‌گیری قند خون با استفاده از عرق بدن



اندازه‌گیری قند خون با استفاده از عرق بدن،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان حسگری جدید را طراحی کردند که قابلیت اندازه‌گیری دقیق قند خون را بدون ایجاد درد و با استفاده از عرق به جای نمونه خون، دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ساینس، این حسگر جدید که بر مبنای فناوری صفحات لمسی کار می‌کند، دربرگیرنده هیدروژلی از جنس پلی وینیل الکل با قابلیت جذب عرق است که روی یک نوار پلاستیکی انعطاف‌پذیر قرار دارد.

 

کافی است شخص انگشت خود را به مدت یک دقیقه روی حسگر قرار دهد تا هیدروژل مقدار عرق موردنیاز را از غده‌های پوستی جذب کند. این نمونه عرق در جریان یک واکنش شیمیایی قرار می‌گیرد که در نتیجه آن جریان الکتریکی کوچکی تولید و توسط دستگاه سنجش قندخون دریافت می‌شود.

 

این حسگر به منظور اندازه‌گیری میزان قند خون هر شخص با استفاده از اطلاعات جریان الکتریکی به دست آمده از نمونه عرق وی، از الگوریتم‌های اختصاصی بهره می‌برد. به گفته محققان آمریکایی در آزمایشات اولیه، این حسگر میزان قند خون داوطلبان را قبل و بعد از صرف غذا با دقت ۹۵ درصد اندازه‌گیری کرده است و راهکار مناسبی برای اندازه‌گیری لحظه‌ای قند خون در بیماران دیابتی است.

 

بدن ما به صورت طبیعی مقداری قند را ذخیره کرده و به منظور تامین انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه، جذب قند از رژیم غذایی نیز ضروری است. اما زمانی که میزان قند خون از مقدار مشخصی تجاوز می‌کند، منجر به بروز عارضه‌ای موسوم به قندخون می‌شود. قند خون می‌تواند به اندام‌ها آسیب زده و مشکلات متعددی را برای سلامتی ایجاد کند. اغلب عوامل بروز این وضعیت شناسایی شده و راهکارهای مختلفی برای مدیریت آن ارائه شده است. وعده‌های غذایی کوچکتر، تمرین فیزیکی و سبک زندگی سالم برای مدیریت دیابت ضروری است.

بالا بودن میزان قند خون به مدت طولانی ریسک‌های جدی را برای سلامت در پی دارد و علایمی را ایجاد می‌کند که در مراحل اولیه ابتلا به دیابت قابل شناسایی است.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------