اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

پیشگیری از کووید-۱۹ با ماسک مجهز به میکروفون و اسپیکر شرکت LG



ماسک ال جی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
شرکت "LG" از نسخه جدید ماسکی که به میکروفون و اسپیکر مجهز است، رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از نیواطلس، شرکت "LG"، ماسک خود موسوم به "PuriCare Wearable Air Purifier" را با مجهز کردن به میکروفون و اسپیکر به روزرسانی کرده است. این ابزار جدید ابتدا در تایلند و سپس در سایر نقاط جهان عرضه خواهد شد.

 

شرکت LG در سال گذشته، یکی از نخستین شرکت‌های تجهیزات الکترونیکی بود که به تولید ماسک روی آورد. این ماسک، فناوری تصفیه هوای خود را به یک ابزار قابل حمل منتقل می‌کند. نسخه جدید این ماسک، کوچکتر و سبکتر است و ویژگی‌های حیاتی جدیدی را شامل می‌شود تا یک مشکل بزرگ موجود در نسخه ابتدایی را برطرف کند.

 

مشکل بزرگ نمونه ابتدایی، دشواری مکالمه هنگام زدن ماسک بود. گزارش‌ها نشان می‌داد که صداها به صورت قابل توجهی از بین می‌روند و کاربران مجبور می‌شوند تا ماسک خود را هنگام صحبت کردن بردارند.

 

شرکت LG برای غلبه کردن بر این مشکل، یک میکروفون و یک اسپیکر را در ماسک گنجانده است که صدای کاربر را هنگام مکالمه تقویت می‌کند. یک سیستم رایانه‌ای موسوم به "VoiceON" نیز توسط این شرکت به کار گرفته شده است که می‌تواند صحبت کردن کاربر را تشخیص دهد و صدا را تقویت کند. 

 

سایر عناصر به کار رفته در نسخه ابتدایی ماسک نیز در این نسخه جدید، بهینه‌سازی شده‌اند. وزن ماسک در نسخه جدید، از ۱۲۶ گرم به ۹۴ گرم رسیده است.

 

هیچ ادعایی مبنی بر این که ماسک می‌تواند از کاربران در برابر کروناویروس محافظت کند، وجود ندارد اما بررسی‌ها نشان می‌دهند که فیلترهای به کار رفته در این ماسک، ۹۹/۷ درصد ذرات ویروس را از بین می‌برند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------