رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹: هنوز به نقطه اوج کرونا نرسیده ایم



کرونا در کشور،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ گفت: هنوز در سطح کلان کشور به نقطه اوج کرونا نرسیده ایم.

به گزارش مهر، "حمید سوری" در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار داشت: طی اقداماتی که در طول یک ماه و نیم گذشته در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفت، حدود ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستان علی ابن ابیطالب این استان از اشغال بیماران در آمده و همانطور که می‌دانید استان سیستان به وضعیت زرد تبدیل شده و حجم کار بر روی کادر درمان کاهش یافته است.

 

وی ادامه داد: باید بدانیم که درمان از مسیر پیشگیری شروع می‌شود و اگر پیشگیری به درستی صورت نگیرد تمام کشور را هم پر از تخت بیمارستانی کنیم، بی فایده است.

 

سوری افزود: با عملیاتی شدن طرح شهید سلیمانی از آذر ۹۹ تا کنون شاهد کاهش ۸۰ درصدی مرگ و میر بودیم.

 

وی، فعالیت طرح شهید سلیمانی و اقدامات صورت گرفته در استان سیستان و بلوچستان را دو تجربه مفید و مؤثر بر شمرد و ادامه داد: در سیستان و بلوچستان دریافتیم که نمی‌توان برای همه کشور یک نسخه نوشت باید کمی هم منعطف بود. برخی از فرایندهای بهداشتی مانند فرآیند ترخیص باید اصلاح شود استفاده نکردن از نیروهای پالایش شده و بالقوه بسیجی کج سلیقگی است.

 

سوری تصریح کرد: فعالیت‌های طرح شهید سلیمانی به اصول علمی ارتباطی نداشت بلکه عملکرد نادرست سبب بروز ضعف در طرح شهید سلیمانی شد اینکه مملکت را تعطیل کرده و مردم را راهی جاده‌های شمال کنیم راه حل خوبی به نظر نمی‌رسد برای اعمال تعطیلی باید نظارت، پایش و ارزش گذاری درستی صورت بگیرد.

 

وی با بیان اینکه هنوز در سطح کلان کشور به نقطه اوج کرونا نرسیده‌ایم، افزود: البته بستگی دارد کدام شاخص را ملاک قرار دهیم به نظر بنده بستری و مرگ مهم‌ترین شاخص‌ها هستند و نباید روی ابتلاء حساب باز کنیم.

 

سوری ادامه داد: نه پیشگو هستیم و نه اینکه در سرنوشت ما آمده که باید در فلان تاریخ به فلان آمار مرگ و میر یا ابتلاء برسیم همه چیز به رفتار مردم و سیاست گذاری‌های ما بستگی دارد.

 

وی گفت: ما باید التهاب درمان کرونا در کشور را کاهش دهیم و سپس بر روی مکانیزم‌های پیشگیری متمرکز شویم. در حال حاضر، اولویت ما نجات جان مردم است پس صندلی‌های ادارات را برای واحدهای تزریق ارسال کنیم و حتی برای رفع مشکل حمل و نقل از مدیرانی که حداقل ۳ تا ۴ خودرو در اختیار دارند، کمک بگیریم. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اولویت اول کشور در شرایط کنونی کرونا است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------