بهترین روش کاشت مو به همراه مزایا و معایب



بهترین روش کاشت مو, مزایا و معایب کاشت مو, مزایا و معایب روش های کاشت مو

بهترین روش های کاشت مو به همراه مزایا و معایب

 

بر اساس آمارها، بیش از 85درصد از مردان در سن 50 سالگی موهای نازکی دارند و بیش از 50درصد از خانم‌ها هم در طول زندگی ریزش مو قابل‌توجهی را تجربه خواهند کرد. روش‌های زیادی جهت کاشت مو وجود دارد؛ اما بهترین روش کاشت مو کدام است؟ آیا بهترین کلینیک کاشت مو در تهران را می‌شناسید؟ اگر شما هم برای کاشت مو تصمیم گرفته‌اید، این مطلب را از دست ندهید؛ چراکه در ادامه ضمن معرفی جدیدترین روش‌ کاشت مو، نحوه دریافت نوبت از بهترین کلینیک کاشت مو تهران معرفی شده است.  

 

کاشت مو چیست؟

کاشت مو یک روش جراحی است که در آن موها از یک ناحیه سر به قسمت طاس منتقل می‌شوند. این کار می‌تواند موهایی را که به دلیل سن، بیماری یا آسیب از دست رفته‌اند به روی پوست سر بازگرداند. در عمل کاشت مو، جراح مو را از ناحیه‌ای از سر که رشد موی خوبی دارد، می‌گیرد و آن به ناحیه طاسی پیوند می‌زند. معمولا موها از پشت یا کناره سر گرفته می‌شوند.

 

قیمت کاشت مو به فاکتورهای زیادی از جمله روش کاشت، مهارت و توانایی جراح، تعداد تار مو کاشته‌شده، کلینیک کاشت مو و هزینه رفت‌وآمد بستگی دارد. جراحی کاشت مو به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و نیازی به بستری در بیمارستان ندارد. اگر جراحی در مطب یا بهترین مرکز کاشت مو انجام می‌شود، بین 4 تا 8 ساعت طول می‌کشد.  

 

انواع روش کاشت مو

برای انجام جراحی کاشت مو روش‌های مختلفی وجود دارد. هیچ روش کاشت مویی به‌عنوان بهترین روش معرفی نمی‌شود؛ چراکه هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند و تصمیم نهایی در مورد استفاده از یکی از آن‌ها باید بر اساس ویژگی‌های فردی، نیازهای پوست سر و توصیه‌های پزشکی گرفته شود. در ادامه به مهم‌ترین روش‌های کاشت مو و همچنین عوارض احتمالی آن‌ها پرداخته شده است:

 

1. کاشت مو به روش FUT

در روش جراحی FUT، از پشت یا کنار سر نواری از پوست بریده می‌شود و تک‌به‌تک فولیکول‌های مو را استخراج می‌کنند. سپس فولیکول‌ها به ناحیه طاس سر وارد می‌شوند. این جراحی در پوشاندن خط موی عقب‌رفته ناشی از طاسی با الگوی مردانه بهترین عملکرد را دارد. عوارض بعد از FUT نادر است و کمتر از یک درصد افراد در اثر جراحی دچار عفونت می‌شوند؛ اما برخی از عوارض احتمالی آن عبارتند از:

 

·    موهای غیرطبیعی

·    برآمدگی یا جای زخم

·    التهاب فولیکول‌های مو (فولیکولیت)

·    خون‌ریزی

·    ورم و درد

·    بی‌حسی

·    کیست

 

2. کاشت مو به روش FIT (FUE)

کاشت مو به روش FIT با خارج کردن تک‌به‌تک فولیکول‌های مو از پوست و کاشت آن‌ها در قسمت طاس سر انجام می‌شود. با این کار موهای قسمت جدید ضخیم‌تر به‌نظر می‌رسند. روش FIT محبوب‌تر از FUT است؛ چراکه هیچ‌گونه ناهماهنگی بین پوست یا مو با بخش‌های اطراف ایجاد نمی‌کند. همچنین در این روش، مانند روش قبلی جای زخم بزرگ ایجاد نخواهد بود.  

 

کاشت مو چیست, انواع روش کاشت مو, انواع روش کاشت مو به همراه مزایا و معایب

روش های مختلف کاشت مو

 

اگر موهای سالم و ضخیم کافی برای پیوند به بخش طاسی ندارید، احتمالا برای کاشت مو FIT مناسب نباشید. در این روش، فرد هیچ جای زخمی به‌جز نقاط سفید کوچکی که فولیکول‌ها از آن خارج شده‌اند را تجربه نمی‌کند. البته این زخم‌ها هم به‌مرور زمان از بین می‌روند. اگر پس‌از این روش کاشت مو یکی از عوارض زیر را داشتید به پزشک مراجعه کنید:

 

·       علائم عفونت

·       درد یا ورم در اطراف محل جراحی

·       ورم فولیکول (فولیکولیت)

·       خونریزی از محل جراحی

·       بی‌حسی یا گزگز شدن در نزدیکی محل جراحی

·       شباهت نداشتن موهای کاشته شده با موهای اطرا

·    ادامه یافتن طاسی یا نازک‌شدن حتی پس از پیوند.

 

3. کاشت مو به روش DHI

روش DHI یک حالت اصلاح شده از کاشت مو FUE است که با سیستم مشابهی انجام می‌شوند. جراح، فولیکول‌های مو را معمولا از پشت سر، برمی‌دارد و آن‌ها را در قسمت‌های طاس کاشت می‌کند. در نهایت این فولیکول‌های مو باعث رشد موهای جدید می‌شوند. افرادی که آلوپسی آندروژنیک مبتلا دارند، بهترین گزینه برای این نوع کاشت مو هستند. این روش به‌عنوان ریزش مو با الگوی مردانه یا زنانه شناخته می‌شود. موارد زیر به‌عنوان عوارض احتمالی روش DHI نام برده می‌شود:

 

·    واکنش منفی به بیهوشی

·    عفونت

·    شوک ریزش مو

·    ظاهر نامطلوب

 

4. کاشت مو به روش NeoGraft

نئوگرافت حالت نیمه‌ اتوماتیک تکنیک FUE است و از آن به‌عنوان یکی روش‌های جدید و پیشرفته‌ کاشت مو نام می‌برند. در روش کاشت مو FUE، جراح فولیکول‌های مو را به‌صورت دستی از پشت یا کناره‌های سر برمی‌دارد. سپس قبل‌از کاشت موهای جدید، تعدادی برش در بخش‌های طاسی پوست سر ایجاد می‌کند. اما در روش نئوگرافت از ابزار خاصی استفاده می‌شود که به‌صورت همزمان برش‌ها را ایجاد و موهای جدید را کاشت می‌کند. روش نئوگرافت سریع‌تر از FUE انجام می‌شود و دارای مزایایی مانند کاهش آسیب فولیکول مو، عوارض کمتر است. در حالت کلی، این روش کاشت ایمن است و به‌ندرت عوارض جدی ایجاد می‌کند؛ اما برخی از عوارض جانبی روش نئوگرافت عبارتند از:

 

·       جای زخم‌های ریز

·       شوک ریزش مو

·       خط موی غیرطبیعی

·       ورم و خون‌ریزی

·       فولیکول‌های مو ملتهب (فولیکولیت)

·       بی‌حسی پوست سر

·       عفونت‌ها

 

5. کاشت مو به روش ترکیبی

همان‌طور که از نام این روش پیداست، در آن از ترکیب روش‌های دیگر در یک جلسه کاشت مو استفاده می‌شود. در روش ترکیبی از دو روش کاشت مو FIT و FUT استفاده می‌شود. در این حالت، ابتدا نواری از مو به روش FUT برداشته می‌شود و سپس موها به با استفاده از روش FIT به بخش طاس پیوند خواهد شد. در روش سوپر ترکیبی از سه روش FUT، FIT و DHI استفاده می‌شود.

 

انواع روش کاشت مو به همراه مزایا و معایب, کاشت مو به روش FUT, کاشت مو به روش FIT (FUE)

رزرو نوبت در بهترین کلینیک کاشت مو تهران

 

رزرو نوبت در بهترین کلینیک کاشت مو تهران

کاشت مو در تهران در مراکز و کلینیک‌های مختلفی انجام می‌شود؛ اما با توجه به حساس‌بودن و اهمیت کار، باید آن را در بهترین بهترین کلینیک کاشت مو انجام دهید. برای اینکه به بهترین مرکز کاشت مو در تهران دسترسی داشته باشید و خیلی راحت نوبت خودتان را رزور کنید، حتما به وب‌سایت دکترنکست مراجعه کنید. در وب‌سایت drnext، ضمن انتخاب روش کاشت مو، با طی چند قدم ساده، نوبت خودتان را در بهترین کلینیک کاشت مو رزرو کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024