بهترین خوراکی ها در دوران بارداری !



داشتن یک رژیم غذایی سالم بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است اما برای خانم‌های باردار این مساله از اهمیت بیشتری نیز برخوردار است چرا که تغذیه‌ی سالم در دوران بارداری به رشد بهتر جنین کمک می‌کند. البته نیازی به هیچ رژیم غذایی خاصی نیست اما مهم است که تعادل مناسبی از مواد مغذی مورد نیاز خود و جنین را بدست آورید. انواع ویتامین و مواد معدنی را می‌توان از غذاهای سالم دریافت کرد. این مطلب با اقتباس از وبلاگ آجیل و خشکبار حاجی بادومی نوشته شده است و ما تصمیم داریم شما را با بهترین خوراکی ها برای زنان باردار آشنا کنیم.

بهترین خوراکی ها برای زنان باردار

یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌های باردار تغذیه‌ی آنهاست؛ حتی اگر از مکمل‌ها و مواد غذایی مختلفی در رژیم غذایی خود استفاده کنند. وقتی صحبت از بهترین خوراکی ها برای زنان باردار به میان می‌آید، باید سعی کنید سراغ غذاهایی بروید که مواد مغذی زیادی دارند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن و جنین خود را دریافت کنید.

 

در ادامه این مطلب به معرفی بهترین خوراکی ها برای زن باردار می‌پردازیم. فروشگاه اینترنتی حاجی بادومی با ارائه‌ی انواع آجیل و خشکبار و خوشمزه‌جات‌های متنوع می‌تواند مرجع خوبی برای خرید مواد مغذی و سالم باشد. البته خرید و سفارش پک سازمانی هم از خدمات این فروشگاه جذاب است.

 

بهترین خوراکی ها برای زنان باردار

 

بهترین خوراکی ها برای زنان باردار: 1. لبنیات انتخابی خوب برای زنان باردار

در دوران بارداری، بدن به پروتئین و کلسیم بیشتری نیاز دارد. لبنیات از جمله شیر، پنیر و ماست از بهترین خوراکی ها برای زنان باردار هستند و به عنوان منبعی غنی از کلسیم، پتاسیم، ویتامین‌های گروه B، منیزیم و روی شناخته می‌شوند.

 

ماست (به ویژه ماست یونانی) در تغذیه دوران بارداری مهم است. برخی از انواع ماست نیز شامل باکتری پروبیوتیک هستند که از سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی می‌کند.

 

بهترین خوراکی ها در دوران بارداری

 

بهترین خوراکی ها برای زنان باردار: 2. حبوبات

حبوبات شامل عدس، نخود، لوبیا، سویا و بادام زمینی می‌شود که از بهترین خوراکی ها برای زنان باردار هستند. حبوبات منبع گیاهی غنی از فیبر، پروتئین، آهن، فولات و کلسیم هستند که در تغذیه‌ی دوران بارداری بسیار مفید هستند. فولات یکی از ضروری‌ترین ویتامین‌های گروه B است و دریافت آن در سه ماهه اول بارداری ضروری است.

 

بدن خانم‌های باردار روزانه به حداقل 600 میکروگرم فولات نیاز دارد و حبوبات می‌توانند برای تامین فولات بدن در کنار مکمل‌ها مفید باشند. حبوبات همچنین فیبر بالایی دارند و سرشار از آهن، منیزیم و پتاسیم هستند و می‌توانید به طرق مختلف از این مواد غذایی در رژیم روزانه خود استفاده کنید.

 

بهترین خوراکی ها برای زنان باردار: 3. سالمون

ماهی قزل آلا می‌تواند یک انتخاب عالی در تغذیه دوران بارداری باشد. ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 است که فواید زیادی برای بدن دارد. امگا 3 در غذاهای دریایی وجود دارد و به ساختن مغز و چشم جنین کمک می‌کند. درحالی که بهتر است در دوران بارداری از برخی غذاهای دریایی اجتناب کنید اما ماهی سالمون و ساردین بی‌خطر هستند.

 

بهترین خوراکی ها برای زنان باردار: 4. بروکلی و سبزیجات دارای برگ سبز تیره

بروکلی و سبزیجات تیره و سبز رنگ مانند کلم پیچ و اسفناج دارای بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن هستند. اگر طعم این سبزیجات را دوست ندارید می‌توانید با اضافه کردن آنها به سوپ، سس پاستا و غیره از این مواد غذایی مفید در رژیم غذایی بارداری خود استفاده کنید. این دسته از بهترین خوراکی ها برای زنان باردار شامل فیبر، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A، کلسیم، آهن، فولات و پتاسیم هستند. فیبر موجود در این سبزیجات برای جلوگیری از یبوست بسیار مفید است.

 

بهترین خوراکی ها برای زنان باردار: 5. گوشت بدون چربی و پروتیئن

گوشت گاو بدون چربی و مرغ منبعی عالی برای تامین پروتئین بدن هستند. گوشت گاو همچنین سرشار از آهن، کولین و سایر ویتامین‌های گروه B است که برای تغذیه در دوران بارداری مهم هستند. آهن یک ماده ضروری است که توسط گلبول‌های قرمز خون به عنوان بخشی از هموگلوبین استفاده می‌شود. از آنجایی که حجم خون خانم‌های باردار افزایش پیدا می‌کند، به ویژه در سه ماهه سوم بارداری به آهن بیشتری نیاز دارند.

 

اگرچه گوشت از بهترین خوراکی ها برای زنان باردار است اما تامین آهن مورد نیاز بدن با وعده‌های غذایی دشوار است و بهتر است سایر مواد غذایی دارای آهن را نیز در رژیم روزانه خود مصرف کنید. لازم به ذکر است ترکیب غذاهای غنی از ویتامین C مانند پرتقال، گوجه و یا فلفل دلمه ای همراه با غذاهای غنی از آهن به جذب بهتر آهن کمک می‌کند.

 

بهترین خوراکی ها برای زنان باردار: 6. غلات کامل

غلات کامل برخلاف غلات تصفیه شده، مملو از فیبر، ویتامین‌ها و ترکیبات گیاهی هستند. به جای مصرف نان سفید، پاستا و برنج سفید، از جو، کینوا، برنج قهوه‌ای، سبوس گندم و جو استفاده کنید. برخی از غلات کامل مانند جو و کینوا حاوی مقدار کافی پروتئین و ویتامین B، فیبر و منیزیم نیز هستند که آنها را در لیست بهترین خوراکی ها برای زنان باردار قرار می‌دهد.

 

بهترین خوراکی ها برای زنان باردار: 7. میوه خشک

میوه خشک یکی از بهترین خوراکی ها برای زنان باردار است چرا که سرشار از کالری، فیبر و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است. یک تکه میوه خشک حاوی همان مقدار مواد مغذی میوه تازه است اما بدون آب و به اندازه کوچکتر. یک وعده میوه خشک می‌تواند باعث تامین بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله فولات، آهن و پتاسیم شود.

 

برای مثال آلو خشک سرشار از فیبر، پتاسیم و ویتامین K است و می‌تواند به عنوان یک ملین طبیعی در رفع یبوست در دوران بارداری مفید باشد. خرما خشک نیز سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات گیاهی است. (برای اطلاع از قیمت انواع آجیل به ویترین محصولات فروشگاه حاجی بادومی مراجعه کنید.)

 

بهترین خوراکی ها برای زنان باردار: 8. آووکادو

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب تکی غیراشباع است که به آن طعم کره‌ای و چرب می‌دهد. آووکادو همچنین منبعی غنی از فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌های گروه B (به ویژه فولات)، ویتامین K، پتاسیم، مس، ویتامین E و ویتامین C است. این میوه همچنین به دلیل محتوای بالای چربی‌های سالم، فولات و پتاسیم یکی از بهترین خوراکی ها برای زنان باردار محسوب می‌شود.

 

چربی‌های سالم به ساخت پوست، مغز و بافت‌های جنین کمک می‌کند و فولات نیز به جلوگیری از نقص لوله عصبی و ناهنجاری‌های رشدی مغز و ستون فقرات کمک می‌کند. آووکادو پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد و می‌توانید از آن در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید. 

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024