تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در ظرافت نتیجه کار



در مقایسه با میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن نه‌تنها این فن را نقض نمی‌کند؛ بلکه مزایای میکروبلیدینگ را هم برای ارائه نتایج بهتر مورداستفاده قرار داده است. در میکروپیگمنتیشن با استفاده از کارتریج‌های نانو می‌توان خطوط بسیار ظریف و مانند مو را در ابروها ایجاد کرد. این بدین معنی است که نتیجه میکروپیگمنتیشن هم مانند میکروبلیدینگ بسیار طبیعی و زیبا است. علاوه بر نتایج منحصربه‌فرد و زیبا، میکروپیگمنتیشن معایبی که در میکروبلیدینگ وجود داشت را نیز برطرف کرده است و بهترین روش را برای آرایش دائم ارائه کرده است

.

ظاهر کار میکروبلدینگ و میکروپیگمنتیشن در ابرو

هر دو روش میکروبلیدینگ  و میکروپیگمنتیشن ابرو ، باعث ایجاد ظاهری طبیعی در ابرو می‌شوند. حتی کسانی که اصلاً ابرو نداشته باشند، باز هم می‌توانند از مزایای این دو روش و در بهترین حالت از ترکیب هر دو بهره‌مند شوند. برخلاف تاتوهای دائمی که ظاهری بسیار غیرطبیعی دارند و امکان ایجاد تارهای باریک مثل تارهای ابرو در این روش وجود ندارد.

 میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن، هر دو روش‌هایی عالی برای کسانی هستند که همه یا بخشی از ابروی خود را به‌کلی ازدست‌داده‌اند. البته میکروبلیدینگ ظاهر طبیعی‌تری دارد.

 البته از روش میکروپیگمنتیشن غیر از ابرو برای اصلاح زخم‌های ناشی جراحی پلاستیک یا بازسازی هالهٔ پستان و موارد مشابه استفاده می‌شود.

 

خطرات احتمالی میکروبلدینگ و میکروپیگمنتیشن

در روش‌های میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ، نسبت به تاتو، احتمال واکنش‌های آلرژیک بسیار کمتر است. همچنین احتمال ابتلا به انواع عفونت‌ها هم کاهش پیدا می‌کند. به‌خاطر استفاده از پیگمنت‌های ایمن‌تر است که این روش‌ها، فرایند کم‌خطرتری دارند. تقریباً می‌توان گفت که این روش‌ها، خطرات بسیار کم و قابل‌چشم‌پوشی دارند و از این بابت با هم تفاوتی ندارند.

 

بهترین مکان برای میکروبلیدینگ ابرو

 

تفاوت میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ

 این دو روش از نظر برخی ویژگی‌ها تفاوت‌های اندکی با هم دارند. تکنیک و ابزار مورداستفاده در این دو روش که برای تزریق جوهر به زیر پوست استفاده می‌شود، متفاوت است.

 

تکنیک و ابزار میکروبلدینگ و میکروپیگمنتیشن

 در میکروبلیدینگ، متخصصان معمولاً از ابزارها به شیوه دستی استفاده می‌کنند تا بهترین فرم ابرو را ایجاد کنند. با استفاده از قلم‌های مخصوص تیغ‌دار، خط‌های باریک و دقیقی شبیه به تارهای ابرو ایجاد می‌کنند تا پیگمنت درون آن قرار بگیرد و شکل ابرو را ایجاد کند. این شیوه از خراش دادن پوست و واردکردن پیگمنت، باعث می‌شود که نتیجه نهایی کاملاً شبیه به تار ابروی واقعی به نظر برسد.

 

 تیغ‌ها یا سوزن‌های مخصوص میکروبلیدینگ، افکتی دقیق و ظریف و طبیعی ایجاد می‌کنند. خط‌هایی که روی ابرو ایجاد می‌شود کاملاً شبیه به تارهای طبیعی ابرو است.

 از طرف دیگر، میکروپیگمنتیشن، بیشتر ظاهری شبیه به سایه ایجاد می‌کند و خبری از تارهای باریک ابرو نیست. در واقع نوعی سایه ابروی نیمه‌دائمی است. به همین خاطر ظاهر نهایی آن، به‌اندازه میکروبلیدینگ طبیعی به نظر نمی‌رسد و شبیه به تارهای ابرو نیست. علاوه بر این، متخصصان میکروپیگمنتیشن، معمولاً این فرایند را با ابزارهای دیجیتالی انجام می‌دهند. این ابزار رنگ را زیر لایه بیرونی پوست تزریق می‌کند و این کار را از طریق سوزن‌های بسیار باریکی انجام می‌دهد.

  

مدت‌زمان اجرا و ترمیم 

میکروبلیدینگ معمولاً در دو جلسه انجام می‌شود. در جلسه اول در مورد شکل و حالت ابرو تصمیم‌گیری می‌شود و فرم کلی ابرو ایجاد می‌شود. در جلسه دوم، ترمیم و اصلاح صورت می‌گیرد.

 جلسه ابتدایی حدوداً دو ساعت طول می‌کشد؛ ولی جلسه دوم معمولاً کوتاه‌تر است؛ ولی ممکن است بیشتر طول بکشد.

 فرایند میکروپیگمنتیشن کمی بیشتر طول می‌کشد و البته نتیجه نهایی آن نیز ماندگاری بیشتری دارد.

 

مدت‌زمان کاهش آسیب میکروبلدینگ و میکروپیگمنتیشن

ترمیم و درمان آسیب‌های ناشی از میکروبلیدینگ ممکن است تا ده روز طول بکشد. در این مدت، قرمزی و التهاب پوست کاملاً برطرف می‌شود. در چند روز ابتدایی، رنگ‌های تیره شروع به روشن‌تر شدن می‌کنند. به همین دلیل، در روزهای ابتدایی، نتیجه کار بسیار تیره‌تر از آن چیزی است که انتظار دارید و حتی ممکن است دلسرد شوید. ولی خیالتان راحت باشد؛ چون طی چند روز، کم‌رنگ‌تر می‌شود.

 

بعد از یک ماه، رنگ‌ها در جای خود تثبیت می‌شوند. در این مدت، رنگ‌ها کمی روشن‌تر می‌شوند؛ ولی باز هم کاملاً نزدیک به رنگ طبیعی ابروهای شما هستند.

 افرادی که میکروپیگمنتیشن می‌کنند نیز در ابتدا، ابروهایی تقریباً دوبرابر تیره‌تر از نتیجه نهایی خواهند داشت. بعد از لایه‌برداری و ترمیم آخرین آسیب‌ها، نتیجه نهایی کار مشخص می‌شود که رنگی روشن‌تر و ملایم‌تر است.

 

ظرافت در میکروبلدینگ و میکروپیگمنتیشن

 میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن تفاوت واضحی با یکدیگر دارند. میکروپیگمنتیشن یا میکروشیدینگ یا همان سایه ابرو رنگ‌دانه‌های به‌صورت نقطه‌نقطه تمام سطح پوست ابرو را پوشش می‌دهند. اما میکروبلیدینگ ابرو که به‌صورت خطی و بسیار شبیه به تار موهای طبیعی طراحی شده است. شما می‌توانید از ترکیب این دو روش استفاده کنید تا علاوه بر ایجاد ظاهری پرپشت، ابروهای کاملاً طبیعی داشته باشید.

 

مزایای میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن عبارت‌اند از:

 • مدت‌زمان انجام میکروبلیدینگ کوتاه‌تر است.

 • میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن ارزان‌تر است.

 • دوره نقاهت و مراقبت‌های پس از میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن کوتاه‌تر است.

 

مزایای روش میکروپیگمنتیشن نسبت به میکروبلیدینگ:

کاربردهای میکروپیگمنتیشن نسبت به میکروبلیدینگ بیشتر است. (از جمله پنهان‌کردن جای زخم، بخیه، خال مادرزاد، ماه‌گرفتگی و...)

میکروپیگمنتیشن در عمق بیشتری انجام می‌شود.

میکروپیگمنتیشن دوام بیشتری دارد و نتایج آن نسبت به میکروبلیدینگ بیشتر است.

 میکروپیگمنتیشن روشی علمی و تأیید شده از طرف مراجع بهداشتی و درمانی در جهان است و نسبت به میکروبلیدینگ جدیدتر است.

 

تذکر

 در صورت انجام میکروبلیدینگ توسط افراد کم‌تجربه ممکن است عوارض جدی برای پوست و حتی انتقال بیماری‌ها و یا عفونت به افراد وجود داشته باشد. درصورتی‌که در میکروپیگمنتیشن احتمال بروز چنین مواردی بسیار کم و نزدیک به صفر است

 

میکروبلدینگ روشی دستی و میکروپیگمنتیشن روشی الکترونیکی

در روش میکروبلیدینگ که کاملاً به‌صورت دستی انجام می‌شود، نیاز به فشار دست است و این کار موجب ناراحتی فرد و بلکه آسیب‌های سطحی به پوست وی (به‌خصوص در ناحیه ابرو) می‌شود درصورتی‌که در میکروپیگمنتیشن معمولاً آسیبی به سطح پوست افراد وارد نمی‌شود و به دلیل استفاده از دستگاه خودکار و پیشرفته توسط پیگمنتر (فردی که تکنیک میکروپیگمنتیشن را بر روی متقاضیان و داوطلبان انجام می‌دهد) نیازی به واردکردن فشار بر سطح پوست فرد نیست.

 

بنا به دلایل توضیح داده شده، در میکروبلیدینگ امکان خطا وجود دارد. به این صورت که به دلیل اینکه کل پروسه به‌صورت دستی انجام می‌شود، در صورت اشتباه و عدم تمرکز متخصص، ممکن است خطوط هاشور ابرو کج و یا خارج از محدوده موردنظر کشیده شوند، چیزی که معمولاً در میکروپیگمنتیشن اتفاق نمی‌افتد.

خونریزی در میکروپیگمنتیشن کمتر است.

 

عمق تزریق در روش‌های میکروبلدینگ ومیکروپیگمنتیشتن

یکی دیگر از تفاوت‌های میکروپیگمنتیشن با میکروبلیدینگ در محدودیت استفاده از آن است، میکروپیگمنتیشن به دلیل عمق تزریق پیگمنت، ماندگاری بیشتری دارد و برای پوست‌های چرب با تعرق بالا نیز قابل‌استفاده است؛ اما میکروبلیدینگ، به‌دلیل عمق کم‌تر، برای پوست‌های چرب قابل‌استفاده نیست.

 

یکی دیگر از محدودیت‌های میکروبلیدینگ، عدم امکان استفاده از آن، برای افرادی است که پس از ایجادشدن زخم روی پوستشان، دچار عارضه گوشت اضافه در آن ناحیه می‌شوند. این افراد، به‌هیچ‌وجه امکان استفاده از این روش را ندارند، چرا که با خراش‌های مداومی که روی پوست ایجاد می‌شود، ریسک ایجاد گوشت اضافه زیاد است.

 

باتوجه‌به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار گرفت، حتماً برای انتخاب هریک از این فن‌ها، به تفاوت‌ها، محدودیت‌ها و شرایط بدنی و شخصی خودتان، توجه کنید تا با انتخاب بهترین گزینه، نتیجه فوق‌العاده‌ای بگیرید

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024