این خوراکی ها را زنان باردار باید حتما مصرف کنند!



یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌های باردار، خوردن غذاهای سالم است. البته که این مساله برای سلامتی مادر و جنین او از اهمیت زیادی نیز برخوردار است. یکی از خوراکی‌های مفید و مغذی که باید در رژیم غذایی روزانه یک خانم باردار وجود داشته باشد، میوه است. میوه‌ها سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها هستند. این مطلب با اقتباس از وبلاگ میوه و تره بار سان میوه نوشته شده است. در ادامه با میوه های مناسب بارداری آشنا شوید.

 

میوه های مفید در بارداری: این میوه ها برای بارداری مناسب است!

در دوران بارداری، جنین برای تامین مواد مغذی مورد نیاز خود به بدن مادر وابسته است. به همین دلیل است که زنان باردار باید در تغذیه دوران بارداری خود از بهترین مواد غذایی استفاده کنند که هم برای خود آنها و هم برای جنین‌شان مفید باشد. مهم است که خانم باردار یک رژیم غذایی متعادل داشته باشد که شامل میوه‌ها و سبزیجات متنوع باشد.

 

چه به دنبال خرید انواع میوه هستید و یا خرید میوه خشک، می‌توانید بهترین محصولات را با بهترین کیفیت از میوه فروشی آنلاین سان میوه تهیه کنید. حتی امکان خرید بسته پذیرایی نیز در این فروشگاه اینترنتی وجود دارد.

 

خوراکی های مناسب زنان باردار

 

فواید مصرف میوه در دوران بارداری

مهم است که خانم‌های باردار از مواد غذایی مغذی استفاده کنند و صرفا به فکر دریافت کالری نباشند. در واقع تحقیقات نشان داده است که اگر در دوران بارداری بیشتر غذای ناسالم بخورید، کودک شما بیشتر متمایل به مصرف چربی و شکر خواهد بود.

 

میوه ها و سبزیجات پر از مواد مغذی هستند و با گنجاندن انها در رژیم غذایی دوران بارداری خود، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر مورد نیاز بدن خود و جنین را تامین می‌کند. خوردن میوه‌ها و سبزیجات همچنین به جلوگیری از یبوست در دوران بارداری کمک می‌کند. در ادامه با برخی میوه های مناسب برای بارداری آشنا شوید.

 

مصرف خوراکی در دوران بارداری

 

میوه های مناسب برای بارداری: 1. پرتقال

پرتقال برای هیدراته ماندن بدن بسیار مفید است. این میوه همچنین منبع خوبی از فولات یا اسید فولیک است. فولات یکی از ویتامین‌های گروه B است که برای جلوگیری از نقص مغز و نخاع در جنین از اهمیت زیادی برخوردار است. توصیه می‌شود خانم‌ها پیش از اقدام به بارداری روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند و پس از بارداری نیز این مقدار باید حداقل 600 میکروگرم باشد.

 

پرتقال همچنین منبع خوبی از ویتامین C نیز هست؛ آنتی‌اکسیدانی که به جلوگیری از آسیب سلولی کمک می‌کند و برای جذب بهتر آهن مفید است.

 

میوه های مناسب برای بارداری: 2. انبه

انبه یکی دیگر از میوه های مفید برای دوران بارداری است. این میوه منبع خوبی از ویتامین C است و یک فنجان انبه تمام نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می‌کند. انبه همچنین سرشار از ویتامین A نیز هست که کمبود آن در بدن می‌تواند باعث ضعف سیستم ایمنی بدن، اسهال و عفونت‌های تنفسی شود. انبه یک مکمل عالی برای رژیم بارداری است اما آن را در کنار سایر میوه‌ها به حد اعتدال مصرف کنید.

 

میوه های مناسب بارداری

 

میوه های مناسب برای بارداری: 3. آووکادو

آووکادو از سایر میوه‌ها فولات بیشتری دارد و همچنین منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین B، ویتامین K، فیبر، کولین، منیزیم و پتاسیم است. برخی خانم‌های باردار معتقدند مصرف آووکادو باعث تسکین حالت تهوع آنها می‌شود که این مساله احتمالا به خاطر پتاسیم و منیزیم موجود در این میوه است. پتاسیم همچنین به تسکین گرفتگی عضلات پا در بارداری کمک می‌کند.

 

کولین موجود در اووکادو نیز برای رشد مغز و اعصاب جنین مفید است. کمبود کولین می‌تواند باعث نقص لوله عصبی و احتلال حافظه مادام‌العمر شود.

 

میوه های مناسب برای بارداری: 4. لیمو

در یک تحقیق، زنان باردار با استفاده از لیمو یا رایحه لیمو، تسکین حالت تهوع مرتبط با بارداری را گزارش دادند. لیمو همچنین منبعی غنی از ویتامین C است که به تحریک سیستم گوارش برای رفع یبوست کمک می‌کند.کمی لیمو به چای خود اضافه کنید و یا در غذاهای مختلف از این میوه استفاده کنید.

 

آشنایی با بهترین میوه ها در بارداری

 

میوه های مناسب برای بارداری: 5. موز

موز یکی از میوه های مناسب برای بارداری است که منبعی عالی از پتاسیم در نظر گرفته می‌شود. این میوه همچنین حاوی ویتامین B، ویتامین C و فیبر نیز هست. یبوست در دوران بارداری بسیار رایج است که می‌تواند به خاطر فشار رحم روی روده‌ها، نگرانی و استرس، اضطراب، کمبود فیبر و یا آهن موجود در ویتامین‌ها باشد. مصرف موز در دوران بارداری به خاطر فیبر بالا می‌تواند از یبوست جلوگیری کند. این میوه بعلاوه برای تسکین حالت تهوع و استفراغ در اوایل بارداری نیز مفید است.

 

میوه های مناسب برای بارداری: 6. توت‌ها

انواع توت از جمله زغال اخته، تمشک، توت فرنگی، شاه توت و غیره سرشار از مواد مغذی و خواص برای زنان باردار هستند. این میوه‌ها دارای کربوهیدرات، ویتامین C، فیبر و فولات و همینطور مواد مغذی گیاهی مانند فلاونوئیدها و آنتوسیانین‌ها هستند که همگی برای زنان باردار می‌توانند مفید باشند.

 

کربوهیدرات موجود در انواع توت انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. بنابراین بهتر است به جای کربوهیدرات‌های فرآوری شده مانند کلوچه و کیک و غیره از انواع توت‌ها استفاده کنید.

 

میوه های مناسب برای بارداری: 7. سیب

سیب میوه‌ای سرشار از فیبر و منبع خوبی از ویتامین C است. این میوه بعلاوه حاوی ویتامین A، پتاسیم و پکتین نیز هست. پکتین یک پروبیوتیک است که باتری‌های خوب معده را تغذیه می‌کند. برای دریافت تمام خواص سیب در دوران بارداری، بهتر است این میوه را به همراه پوست مصرف کنید.

 

مقدار مصرف میوه در دوران بارداری

مصرف میوه های مناسب برای بارداری در سلامت مادر و جنین بسیار موثر است. اما میزان مصرف میوه‌ها چقدر باید باشد؟ متخصصان تغذیه معمولا مصرف دو تا چهار وعده میوه و چهار تا پنج وعده سبزیجات در روز را توصیه می‌کنند. به طور کلی، یک وعده میوه عبارت است از:

 

• یک میوه کامل به اندازه متوسط (به اندازه توپ تنیس)

• یک فنجان میوه خرد شده

 

یک وعده سبزیجات نیز به این صورت است:

• نصف فنجان سبزیجات خام یا پخته

• نصف فنجان آب سبزیجات

• یک فنجان سبزیجات برگی

 

وقتی صحبت از آب میوه می‌شود، بهتر است آب میوه پاستوریزه باشد که نوشیدن آن بی‌خطر باشد. با این حال آب میوه تمام خواص میوه کامل را به همراه ندارد. از میوه خشک نیز می‌توان برای دریافت مواد مغذی استفاده کرد. با این حال توجه داشته باشید که میوه خشک کالری و قند بیشتری نسبت به میوه تازه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024