مسمومیت ۱۱ نفر در مشگین‌شهر بر اثر مصرف قارچ سمی



مسمومیت با قارچ،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
سرپرست شبکه بهداشت و درمان مشگین شهر از مسمومیت ۱۱ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در این شهرستان خبر داد.

امین ابراهیمی عصر امروز در گفتگو با فارس، از مسمومیت ۱۱ نفر در این شهرستان بر اثر مصرف قارچ سمی خبر داد و گفت: مردم از مصرف قارچ‌های خود رو پرهیز کنند.

 

وی اظهارداشت: متأسفانه در چند روز اخیر ۱۱ نفر از مردم شهرستان مشگین شهر بر اثر مصرف قارچ سمی، دچار مسمومیت شده  و در بیمارستان ولیعصر بستری می باشند و خوشبختانه فوتی در این خصوص نداشتیم.

 

 ابراهیمی تاکید کرد: از مردم عزیز درخواست می کنیم با توجه به وجود قارچ‌های بهداشتی و بی‌خطر در بازار از مصرف هرگونه قارچ کوهی خودداری کنند.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مشگین شهر با اشاره به حضور گشت‌های مرکز بهداشت شهرستان در مراکز فروش تره‌بار گفت: در هیچ‌یک از مراکز رسمی فروش میوه و تره‌بار فروش قارچ کوهی مشاهده نشده است.

 

وی تصریح کرد: در صورت بروز علائم و نشانه های گوارشی مانند تهوع، استفراغ و اسهال، ۴ الی ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ، هر چه سریعتر بیمار را به مرکز درمانی منتقل کنید و در مواردی که علائم گوارشی بصورت تاخیری  و با فاصله بیش از ۶ ساعت از مصرف قارچ رخ دهد این دسته از قارچ‌ها، سمیت به مراتب بیشتری دارند و علت اصلی نارسایی حاد کبدی و مرگ تعدادی از هموطنانمان در سال های گذشته نیز همین مسئله بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------