۴ برابر شدن قیمت داروهای سرطان در ۲۰ روز/ داروی ۸۵۰ تومانی ۳ میلیون شد!



قیمت داروهای سرطان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
چندین نسخه از بیماران سرطانی به دست خبرگزاری رکنا رسیده است که نشان می دهد میزان هزینه یک نسخه از نزدیک به 850 هزار تومان در دو هفته اخیر به حدود 3 میلیون تومان رسیده و با افزایش حدود 4 برابری روبه رو بوده است.

به گزارش رکنا، نسخه هایی از داروهای بیماران سرطانی به دست خبرگزاری رکنا رسیده است که در آن یک بیمار سرطان ریه برای تهیه داروهای خود در دو هفته اخیر مبلغ حدود 850 هزار تومان را پرداخت کرده است و این در حالیست که برای تهیه همین داروها در طی امروز مبلغی نزدیک به 3 میلیون تومان را پرداخت کرده است.

 

این نسخه که نشان می دهد هزینه داروها افزایش نزدیک به 4 برابری داشته است در چند سال گذشته بی سابقه بوده است. همران و نزدیکان این بیماران در گفتگو با خبرنگار رکنا اذعان داشتند که بعد از مراجعه و سوال از متصدی و حتی حراست داروخانه در مورد علت افزایش چند برابری قیمت داروها با این پاسخ رو به رو شدند که این تعرفه جدید وزارت بهداشت است.

 

برخی از آنها عنوان کردند که به دلیل عدم آمادگی برای پرداخت چنین هزینه سرسام آوری نسخه را از داروخانه دریافت کردند تا بعد از تهیه رقم مورد نظر اقدام به پرداخت کنند.

 

پیگیری ها از روابط عمومی غذا و دارو منتج به نتیجه نشد. در این باره در گفتگو با دکتر منوچهر احمدی، متخصص بیماری های سرطانی گفتگو کردیم و تبعات هرگونه تصمیم احتمالی وزارت بهداشت در افزایش چند برابر قیمت داروی بیماران سرطانی را جویا شدیم.

بیماران سرطانی روز به روز در حال افزایش هستند

 

او با اشاره به اینکه افزایش قیمت داروها و حتی بقیه اجناس یک سیاستی است که به صورت کلی در کشور اجرایی می شود، بیان کرد: اینکه هر روز هر لحظه و هر دقیقه هزینه های زندگی در حال افزایش است، جایی برای تعجب ندارد.

 

این متخصص بیماری های سرطانی تصریح کرد: همانطور که سیاست گران شدن هزینه تحصیل در حال انجام است و عملا سه چهارم دانش آموزان کشور در مدارس غیرانتفایی مشغول به تحصیل هستند و سایر هزینه های زندگی نیز دقیقا مطابق شرایط در حال افزایش است، قطعا بیماران سرطانی نیز از این امر مستثنی نیستند.

 

احمدی تاکید کرد: نهاد وزارت بهداشت هم جزیی از دولت است و این اراده از بالا وجود دارد که خوب اگر چند بیمار سرطانی هم توان پرداخت هزینه ها را نداشته باشند اتفاق خاصی رقم نمی خورد.

 

وی با اشاره به اینکه این سیاست کلی در این دولت است و این اراده وزارتخانه در این زمینه نیست، اضافه کرد: به نسبت 6 سال پیش کارانه های پرسنل در بیمارستان ها نصف شده است  و این در حالیست که همه هزینه ها در 6 سال گذشته 20 برابر شده است.

 

سیاست افزایش قیمت ها در تمامی عرصه ها در حال اعمال است و متاسفانه در این زمینه نیز روز به روز بر تعداد بیماران سرطانی در کشور افزوده می شود و ما باید همزمان باید منتظر سونامی سرطان و پس رفت امکانات در این زمینه باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------