هشدار درباره موج «عمل‌های زیبایی» در کشور/ دلالی جراحی‌های زیبایی در فضای مجازی



جراحی زیبایی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
نایب رییس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران با اشاره به آنچه که راه افتادن موجی از اعمال زیبایی در کشور خواند، درعین حال بر لزوم ورود پلیس فتا، پزشکی قانونی، نظام پزشکی و ... جهت شناسایی و معرفی صفحات و کلینیک‌های تقلبی زیبایی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید نجات حسینی - عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: حدود ۶۰۰۰ پیج شامل پزشکان با صلاحیت و فاقد صلاحیت کافی و یا افراد غیر پزشک (مداخله‌گران) وجود دارد که به انجام تبلیغات برای انجام اعمال جراحی‌های زیبایی می‌پردازند . واحد کنترل نظارت نظام پزشکی به ۱۲۰۰ مورد از سایت‌های پزشکان تذکرات آیین‌نامه‌ای داده است. اما متاسفانه اکثر سایت‌های مَجازی غیر پزشک هستند (مداخله‌گران ) که دلالی اعمال  زیبایی را انجام می‌دهند و اینها را باید پلیس فتا مدیریت کند.

 

نایب رییس انجمن جراحان پلاستیک ایران گفت: یکی از مشکلاتی که در  ایران در حوزه  پزشکی وجو دارد، راه افتادن موجی به نام موج زیبایی است که اغلب افراد تمایل به انجام عمل‌های زیبایی دارند  و این درحالیست که در اغلب مواقع  شاید  نیازی به انجام آن عمل نباشد و خیلی از این افراد فریب همین تبلیغات دلال‌ها را خورده‌اند.

 

حسینی بیان کرد: با وجود تمایل به انجام عمل‌های زیبایی یکی دیگر از مشکلات، ورود افراد غیر فوق متخصص به انجام عمل‌های زیبایی مانند لیفت ابرو و لیپوساکشن و غیره است که حتی در  برخی  موارد می‌تواند جان بیمار را به خطر اندازد.

 

بنابر اعلام روابط عمومی انجمن جراحان پلاستیک ایران، وی اظهار کرد: متاسفانه برخی از  افراد غیر فوق تخصص و دلال‌ها جهت انجام عمل‌های زیبایی حتی در فضای مجازی نیز شروع به تبلیغ می‌کنند و مشاهده شده است که در برخی موارد حتی بیمار پس از  انجام عمل توسط این افراد به دلیل وخامت حال در ICU بستری می‌شود و یا عصب ابرو فرد قطع شده و برخی مشکلات دیگر  که حتی می‌تواند غیرقابل جبران باشد. 

 

این فوق تخصص جراحی پلاستیک عنوان کرد: توصیه ما این است که افراد قبل از انجام عمل‌های زیبایی حتما با مراجعه به منابع معتبر مانند سایت نظام پزشکی و غیره از فوق تخصص پلاستیک بودن  پزشک مطمئن شوند و ارگان‌هایی مانند پزشک قانونی، نظام پزشکی و غیره که توانایی شناسایی افراد غیر فوق تخصص و دلال‌ها را که با جان مردم  سروکار دارند، به این قضیه ورود کرده و آنها را در سایت‌هایشان به عنوان پیج‌ها و کلینیک‌های تقلبی معرفی کنند تا سلامت جامعه دچار مشکل نشود.

 

وی مطرح کرد: جهت انجام عمل زیبایی لازم است که فرد سه سال در دوره فوق تخصصی، تحصیل کند تا بتواند فردی مناسب برای انجام جراحی پلاستیک و زیبایی باشد و فقط به این افراد، جراح فوق پلاستیک عنوان می‌شود. در عین حال مردم متوجه فریب‌های تبلیغاتی باشند که پزشکی خود را متخصص پلاستیک معرفی می‌کند که در واقع در طی این ۳۵  سال چنین رشته‌ای نداریم.

 

حسینی گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود که حتی برخی افراد غیرمتخصص که با سلامت افراد بازی ‌می‌کنند، مشخصات خود را نیز به بیمار، اشتباه می‌گویند و وقتی فرد دچار عوارض عمل زیبایی می‌شود و به پزشک قانونی مراجعه می‌کنند و نام فرد را می‌گویند، با مشخصات فردی که عمل را انجام داده تطابق ندارد و نشان می‌دهد که ویزیت و جذب بیمار توسط دلال انجام شده و عمل هم توسط تکنسین و یک جراح فقط پرونده‌ها را مهر زده است؛ لذا توصیه می‌شود که افراد حتما مراقب این دلال‌های غیر متخصص باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------