ارتباط علائم عصبی کووید با آلزایمر



ارتباط علائم عصبی کووید با آلزایمر،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
علائم عصبی در بیماران کووید-۱۹ ممکن است نشان دهنده افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر باشد و همراه با افزایش سن عامل مهمی برای هر دو بیماری محسوب می‌شود و تحقیقات کنونی در حال بررسی جزئیات این ارتباط بالقوه است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایتک‌دیلی، علائم عصبی مختلفی که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تجربه کرده‌اند نشان می‌دهد که عفونت‌های ویروسی ممکن است خطر تخریب عصبی را افزایش دهند و به نوبه خود می‌تواند به ایجاد شرایطی مانند بیماری آلزایمر کمک کند. 

 

تحقیق کنونی پیوندهای سازوکارانه بالقوه بین کووید -۱۹ و بیماری آلزایمر را برجسته می‌کند.

 

محققان خاطرنشان کردند که سن، بزرگترین عامل کمک‌کننده در ابتلا به بیماری آلزایمر و کووید-۱۹ است و به‌نظر می‌رسد که هر دو تأثیرات دیگری را با اثرات هم‌افزایی بالقوه بر تخریب عصبی افزایش می‌دهند.

 

دکتر توماس ای. لین، محقق دانشگاه کالیفرنیا، ایروین،آمریکا گفت: من معتقدم در چند سال آینده، شواهد در حال ظهور از ارتباط بین عفونت میکروبی و بیماری‌های عصبی بیشتر حمایت می‌کند.

 

وی افزود: در مورد بیماری آلزایمر، آزمایشگاه ما اکنون در حال آلوده کردن سویه‌های مختلف موش‌های مبتلا به آلزایمر تغییریافته ژنتیکی با ویروس‌های کرونای موش و نیز سارس-کوو-۲ سازگار با موش است تا تأثیرات آن را بر آسیب‌شناسی عصبی بیماری آلزایمر ارزیابی کند. ما هیجان‌زده هستیم تا دریابیم عفونت کرونا چگونه بر شدت بیماری تأثیر می‌گذارد.

 

یافته‌های این تحقیق در مجله Neurochemistry منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------