یک داروی تزریقی برای «کاهش وزن» تاییدیه FDA گرفت



داروی لاغری،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
Zepbound یک داروی تزریقی است که یک بار در هفته تجویز می‌شود و هر دوز آن باید طی چهار تا ۲۰ هفته افزایش پیدا کند تا به اندازه دوز هدف ۵، ۱۰ یا ۱۵ میلی گرم در هفته برسد.

به گزارش دیجیاتو، سازمان غذا و دارو ایالات متحده داروی پرفروش Tirzepatide شرکت داروسازی ایلای لی‌لی (Eli Lilly) را برای کاهش وزن تایید کرد. ماده فعال این دارو، قبلاً با نام Mounjaro برای درمان دیابت نوع ۲ تایید شده بود. حالا طبق تاییدیه جدید FDA، بزرگسالانی که دارای چاقی هستند یا از بیماری‌های مرتبط با وزن رنج می‌برند، می‌توانند از این دارو که با نام Zepbound به بازار عرضه می‌شود، برای مدیریت وزن خود استفاده کنند.

 

براساس گزارش CNBC، پیش از این تأییدیه بیماران زیادی برای کاهش وزن از Tirzepatide استفاده کرده‌اند که در نهایت باعث شده است، این دارو در کنار Wegovy و Ozempic برای مدیریت وزن در دسترس بیماران قرار داشته باشند. هر سه دارو اشاره‌شده طی ماه‌های گذشته به دلیل افزایش تقاضا با محدودیت مواجه شده‌اند.

 

تحلیلگران وال استریت معتقد هستند که بازار نوپای دارو‌های چاقی تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند به یک صنعت ۱۰۰ میلیارد دلاری تبدیل شود و حالا گزینه دیگری در دسترس مصرف‌کنندگان آن قرار گرفته است. همچنین این دارو در حالی تایید شده است که طبق آمار، ۶۵۰ میلیون بزرگسال در سراسر جهان با چاقی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و تقریباً ۴۰ درصد از جمعیت بزرگسالان ایالات متحده به آن دچار شده‌اند.

 

دکتر «جان شارتز»، مدیر بخش دیابت، اختلالات چربی و چاقی FDA می‌گوید: «چاقی و اضافه‌وزن شرایط جدی هستند که می‌توانند با برخی از علل اصلی مرگ‌و‌میر مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت مرتبط باشند. با توجه به افزایش میزان چاقی و اضافه وزن در ایالات متحده، تاییدیه امروز نیاز‌های پزشکی برآورده‌نشده را برطرف می‌کند.»

 

نحوه عملکرد داروی کاهش وزن Zepbound

Zepbound یک داروی تزریقی است که یک بار در هفته تجویز می‌شود و هر دوز آن باید طی چهار تا ۲۰ هفته افزایش پیدا کند تا به اندازه دوز هدف ۵، ۱۰ یا ۱۵ میلی گرم در هفته برسد. این دارو دو هورمون که به‌طور طبیعی در بدن تولید می‌شوند را فعال می‌کند: پپتید شبه گلوکاگون ۱ و پلی پپتید انسولینوتروپیک وابسته به گلوکز یا GIP.

 

گفته می‌شود که این ترکیب تخلیه معده را آهسته می‌کند و باعث می‌شود افراد برای مدت طولانی‌تری احساس سیری داشته باشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------