زنده نگه داشتن مغز بدون ارتباط با بدن



مغز،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان دانشگاه تگزاس شیوه ای برای زنده و فعال نگه داشتن مغز بدون ارتباط با بدن برای چندین ساعت ابداع کردند.

به گزارش ایرنا از تارنمای فیورچریسم، محققان مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس ساوت وسترن در دالاس دو خوک را تحت مطالعه قرار دادند؛ آنها اتصال بین سر و بدن را قطع کرده و مغز را به دستگاهی به نام کنترل گردش خون ضربانی خارج بدنی (EPCC) متصل کردند.

 

این مطالعه در مقاله ای در مجله Scientific Reports منتشر شده است. این دستگاه به تلمبه زدن خون در مغز ادامه می‌دهد و جریان طبیعی خون را همانند زمانی که مغز به بدن متصل است، تقلید می‌کند.

 

هدف از این روش، مطالعه مغز مستقل از عملکرد سایر قسمت های بدن است که ممکن است بر آن تأثیر بگذارد، اما این سیستم ممکن است به طراحی بهتر بای پس قلبی ریوی که طی آن دستگاه‌ عملکرد قلب و ریه‌ را هنگام جراحی کنترل می‌کند، بینجامد.

 

خوان پاسکوال محقق ارشد این مطالعه گفت: این روش جدید امکان تحقیقات با تمرکز بر مغز مستقل از بدن را میسر می سازد و به ما اجازه می‌دهد به سؤالات فیزیولوژیکی در این زمینه پاسخ دهیم.

 

در این روش محققان دو خوک را بیهوش کردند در حالی برای کنترل علایم حیاتی به دستگاه مانیتور متصل بودند.

 

محققان سپس جمجمه‌ خوک ها را گشودند تا پروب‌های الکترودی در مغزشان بگذارند و شریان‌های مهمی را که مغز را به بدن متصل می‌کند، جدا کردند و آنها را به دستگاه EPCC متصل کردند. این دستگاه به شکل یک سیستم پیچیده از لوله‌ها و یک تلمبه است که نرم افزاری جریان خون طبیعی در مغز را تقلید می کند.

 

محققان با وجود قطع ارتباط مغز با بدن توانستند مغز را به مدت پنج ساعت در حالت عادی حفظ کنند.

 

این تیم تحقیقاتی موفق شد تأثیر قند را بر مغز مستقل از سایر مکانیسم‌های بدن که ممکن است این فرآیند را تغییر دهد، مطالعه کند.

 

این فرآیند جدید برخلاف دستگاه‌های بای‌پس قلبی ریوی موجود که خون را در یک جریان مداوم به بدن ارسال می‌کند، خون را مانند قلب انسان تلمبه می‌کند.

 

محققان حدس می زنند بای پس قلبی ریوی که بیشتر شبیه قلب انسان عمل می کند، از عوارض دستگاه های بای پس موجود جلوگیری می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------