یوگا برای مبتلایان نارسایی قلبی مفید است



یوگا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
نارسایی قلبی می تواند انجام فعالیت های روزمره و ورزش را سخت کند، اما یوگا ممکن است یک مکمل مفید برای مراقبت های استاندارد باشد.

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، یک مطالعه جدید در هند نشان می‌دهد که این ورزش قدیمی کیفیت زندگی و عملکرد قلبی را بهبود می بخشد.

 

«آجیت سینگ»، نویسنده اصلی این مطالعه از آکادمی آموزش عالی مانیپال، گفت: «بیماران ما در گروه یوگا، در مقایسه با بیمارانی که بدون یوگا از دارو استفاده می‌کردند، بهبودی در فشار خون سیستولیک و ضربان قلب مشاهده کردند.»

 

در نارسایی قلبی، عضله قلب یا خیلی ضعیف یا سفت است و نمی‌تواند به درستی پمپاژ کند. این شرایط می‌تواند منجر به تجمع مایعات، تنگی نفس و سایر عوارض شود.

 

سینگ توضیح داد: «یوگا ترکیبی از تکنیک‌های ذهن و بدن است که مجموعه‌ای از تمرینات فیزیکی [آسانا] با تکنیک‌های تنفسی [پرانایاما]، آرامش و مدیتیشن است که می‌تواند به طور مؤثر برای تحریک سلامت جسمی و روانی استفاده شود.»

 

برای این مطالعه، محققان ۷۵ بیمار نارسایی قلبی بین ۳۰ تا ۷۰ سال را در یک مرکز مراقبت در جنوب هند ثبت نام کردند. آنها درمان توصیه شده را شش ماه تا یک سال قبل دریافت کرده بودند.

 

بیماران به دو گروه تقسیم شدند. یکی از گروه‌ها، یوگا درمانی و درمان پزشکی مبتنی بر دستورالعمل دریافت کرد (گروه مداخله). گروه دیگر به درمان پزشکی استاندارد بدون یوگا ادامه دادند (گروه کنترل).

 

محققان اقدامات اکوکاردیوگرافی خود را در زمان‌های مختلف پیگیری بررسی کردند.

 

گروه مداخله توسط یک یوگاتراپیست مجرب رهبری می‌شد که تکنیک‌های تنفس، مدیتیشن و آرامش را آموزش می‌داد. هر جلسه حدود ۶۰ دقیقه طول می‌کشید. شرکت کنندگان به مدت یک هفته در مرکز آموزشی تحت نظارت قرار گرفتند قبل از اینکه از آنها خواسته شود حداقل پنج روز در هفته به مدت ۱۲ ماه یوگا را در خانه ادامه دهند.

 

شرکت کنندگان یک پرسشنامه کیفیت زندگی را در هنگام ثبت نام، بعد از ۲۴ هفته و ۴۸ هفته پیگیری تکمیل کردند.

 

افرادی که در گروه یوگا قرار گرفتند، در استقامت، قدرت، تعادل، ثبات علائم و کیفیت زندگی بهبود یافتند.

 

سینگ گفت: «این مطالعه ثابت می‌کند که افزودن یوگا درمانی به مدیریت استاندارد پزشکی نارسایی قلبی منجر به بهبود عملکرد سیستولیک بطن چپ و کیفیت زندگی در بیماران نارسایی قلبی می‌شود.»

 

محققان توصیه می‌کنند قبل از شروع تمرینات یوگا، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------