افزایش جراحی زیبایی در مردان/ ۳۰ درصد مراجعه‌کنندگان به عمل زیبایی نیازی ندارند



جراحی زیبایی مردان در ایران،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران درباره دلایل گرایش جوانان به ویژه دختران و پسران به جراحی زیبایی، افزایش تمایل مردان به این عمل‌ها و راهکارهای کاهش عوارض و خطرات ناشی از آن توضیح داد.

به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا صابری دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: عمل جراحی زیبایی مُد شده و از قبل هم بوده است اما علم که پیشرفت می‌کند، توانمندی در افزایش ارائه بهتر کارها نیز روند رو به رشدی را به همراه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: در همه جوامع اینگونه اعمال جراحی انجام می‌شود و تبلیغات گسترده‌ای هم برای این عمل‌ها صورت می‌گیرد البته تبلیغات عمل جراحی در ایران بیشتر فریبنده و گول‌زننده است و ما پزشکان فوق‌تخصص جراحی پلاستیک، در این امر از این قضیه نگران هستیم و باید هرچه سریعتر مسئولان موضوع را کنترل کنند زیرا هدف ما جلوگیری از این سونامی خطرناک است.

 

افزایش جراحی زیبایی در مردان

صابری در پاسخ به این سوال که اکنون چرا گرایش مردان به انجام عمل جراحی نیز افزایش یافته است، اظهار داشت: جراحی در مردان در حال افزایش است، اگرچه آمار دقیقی نداریم اما تعداد مراجعه‌کنندگان از طرف مردان بیشتر شده است.

 

وی در عین حال انجام این عمل از سوی مردان را موضوع بدی ندانست و گفت: اگر درست انتخاب شود، مشکلی پیش نمی‌آید اما معتقدیم باید حتما در افراد نقص و ایرادی وجود داشته باشد تا اقدام به زیباسازی شود. اگرچه هدف‌ زیباسازی است اما نه برای هر موردی زیرا بسیاری از افراد نیاز به این عمل‌ها ندارند.

 

ورود پزشک‌نماها و مداخله‌گران به اعمال جراحی زیبایی

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران افزود: اکنون پزشک‌نماها و مداخله‌گران به موضوع عمل جراحی زیبایی ورود کرده‌اند و باعث شده که دید مردم نسبت به این مساله خراب شود از طرف دیگر در این قضیه ما نگران تخریب جایگاه گردشگری سلامت در کشور نیز هستیم.

 

وی گفت: اغلب افرادی که به عنوان پزشک‌نما و مداخله‌گر در موضوع جراحی زیبایی دخالت می‌کنند، بدون مدرک و مجوز از وزارت بهداشت و فاقد آموزش‌های لازم هستند و همین امر باعث می‌شود خطر عوارض و مرگ و میر در اینگونه اعمال هم افزایش یابد.

 

صابری اضافه کرد: با توجه به اینکه زیبایی با عنوان یک عمل جراحی به نسبت سخت محسوب می‌شود، هر فردی نباید این عمل را انجام دهد بلکه باید آموزش‌های لازم را فرا گیرد تا بتواند عوارض را به حداقل برساند و اگر مشکلی هم پیش آمد، بتواند سلامتی را به بیمار برگرداند.

 

صابری درباره تبلیغات وسیع در زمینه انواع جراحی زیبایی به مردم هشدار داد و گفت: باید مردم هوشیار باشند که فریب پزشک‌نماها را نخورند و پزشک معتبر را درست انتخاب کنند.

 

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران افزود: افرادی که به اینگونه اعمال جراحی نیاز دارند می‌توانند از سایت‌های معتبر سازمان نظام پزشکی و انجمن جراحی و پلاستیک و زیبایی ایران، با استفاده از شماره نظام پزشکی یا نام و فامیل پزشک معتبر را انتخاب کنند تا بتوانند بهترین عمل و نتیجه را به دست آوردند.

 

صابری درباره پزشک نماها نیز گفت: با توجه به اینکه خطر عوارض مانند عفونت و حتی مرگ و میر در این گونه اعمال جراحی وجود دارد و اصلا عمل ساده‌ای نیست، متقاضیان این عمل‌های جراحی زیبایی باید قضیه را جدی بگیرند.

 

توصیه به متقاضیان جراحی زیبایی

صابری به مردم توصیه کرد در صورتی که قصد انجام عمل زیبایی دارند حتما اطلاعات کافی از پزشک مراجعه‌کننده داشته باشند و با صبوری، حوصله و دقت این کار انجام دهند و جراح حاذق، شناسنامه‌دار و با مدرک واقعی انتخاب کنند.

 

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران از متقاضیان جراحی زیبایی خواست که حتما برای این عمل که خیلی هم آسان نیست، ‌از وزارت بهداشت درباره پزشکان تاییدیه بگیرند، با چند پزشک ماهر و توانمند در این عرصه مشورت کنند و بعد از آن، عمل جراحی زیبایی خود را انجام دهند.

 

وی گفت: برخلاف تصور برخی که فکر می‌کنند عمل جراحی زیبایی یک عمل بسیار ساده است و هیچ اتفاقی برای آنها رخ نمی‌دهد اما اینگونه نیست و اگر مشکل یا عوارضی ناشی از عمل جراحی برای آنها پیش بیاید برطرف کردن آن بسیار سخت است و گاهی غیر قابل جبران خواهد بود و تا آخر عمر فرد را درگیر خواهد کرد.

 

حدود ۳۰ درصد از مراجعه‌کنندگان نیازی به عمل جراحی زیبایی ندارند

دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران گفت: معتقدیم کسانی که به پزشکان جراحی پلاستیک و زیبایی مراجعه می‌کنند فقط حدود ۳۰ درصد نیاز واقعی به عمل جراحی زیبایی دارند و از طرف دیگر بیش از ۳۰ درصد هم اصلا نیاز به این عمل ندارند و در این میان ۴۰ درصد باقیمانده هم فقط در صورت تشخیص درست امکان انجام آن را خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: در همین راستا، افراد متقاضی برای عمل جراحی زیبایی باید نزد پزشکان دارای مهارت و شناخته شده در زمینه جراحی پلاستیک و زیبایی بروند تا تشخیص درستی برای آنها داده شود و در صورت عدم نیاز به آن، هیچ اقدامی نشود.

 

وی ادامه داد: ما دنبال این موضوع هستیم که این مشکلات کمتر شود به همین منظور با مسئولان وزارت بهداشت و نظام پزشکی در ارتباط هستیم. مکرر گوشزد کرده و هشدار داده‌ایم و امیدواریم این هشدارها جدی گرفته شود و بساط تبلیغات وسیع و گمراه‌کننده مردم جمع شود.

 

وی اظهار داشت: در انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران هدف آگاهی‌بخشی به مردم و تضمین سلامت آنان است؛ اگرچه برخی برچسب و تهمت انحصارطلبی به پزشکان جراحی پلاستیک و زیبایی می‌زنند اما دوست نداریم این نوع عمل‌ها به تعداد زیاد انجام شود. هدف نهایی دقت لازم در انجام اینگونه اعمال جراحی است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------