ارتباط بین میگرن و افزایش ریسک ابتلا به سرطان سینه



سرطان سینه،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
محققان می گویند افرادی که میگرن دارند ممکن است در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه باشند.

به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان تخمین می‌زنند که بین ۱۴ تا ۱۵ درصد از جمعیت جهان میگرن را تجربه می‌کنند. میگرن یک اختلال عصبی است که باعث سردردهای شدید و علائم دیگری می‌شود که می‌تواند بر زندگی روزمره فرد تأثیر بگذارد.

 

مطالعات قبلی حملات میگرنی را با افزایش خطر سایر بیماری‌ها از جمله سکته مغزی، فشار خون بالا، صرع، وزوز گوش و سندرم روده تحریک پذیر مرتبط دانسته اند.

 

علاوه بر این، تحقیقات گذشته نشان می‌دهد افرادی که سردردهای میگرنی را تجربه می‌کنند ممکن است احتمال ابتلاء به برخی سرطان‌ها از جمله سرطان سینه نیز در آنها افزایش یابد.

 

اکنون، محققان مرکز سرطان در بیمارستان غرب چین در دانشگاه سیچوان، در مطالعه جدیدی ارتباط ژنتیکی احتمالی بین میگرن و سرطان سینه را شناسایی کرده اند.

 

به گفته محققان، هم میگرن و هم سرطان سینه با تغییرات در سطح استروژن مرتبط هستند. سطوح بالای استروژن می‌تواند خطر ابتلاء به سرطان سینه را در افراد افزایش دهد.

 

علاوه بر این، شدت و فراوانی حملات میگرن در زنان می‌تواند تحت تأثیر تغییر سطح استروژن در طول چرخه قاعدگی، مرحله یائسگی یا بارداری قرار گیرد.

 

در چند سال گذشته، تعدادی از مطالعات به بررسی ارتباط بالقوه بین میگرن و سرطان سینه پرداخته اند. با این حال، نتایج متفاوت بوده است.

 

برای مطالعه جدید، محققان داده‌های ژنتیکی میگرن از پنج مطالعه ترکیبی بر روی بیش از ۱۰۲۰۰۰ فرد مبتلا به میگرن و بیش از ۷۷۱۰۰۰ فرد کنترل را بررسی کردند.

 

با این داده‌ها، دانشمندان از تجزیه و تحلیل تصادفی مندلیفی برای جستجوی رابطه بین میگرن و سرطان سینه استفاده کردند.

 

در پایان این مطالعه، محققان گزارش کردند که زنان مبتلا به هر نوع میگرن در معرض خطر ابتلاء به سرطان سینه و سرطان پستان مثبت گیرنده استروژن (ER) هستند.

 

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------