کرم مرطوب کننده بهتر است یا آبرسان؟ تفاوت آنها چیست؟



کرم آبرسان,تفاوت کرم مرطوب کننده و آبرسان

 

اگر پوست شما خیلی خشک است انتخاب یک مدل کرم مرطوب کننده و یک مدل آبرسان انتخاب بسیار مناسبی است و می‌تواند به خوبی حالت پوست شما را بهتر کند.

 

امروز می‌خواهیم در مورد کرم مرطوب کننده و آبرسان و تفاوت های آنها صحبت کنیم و ببینیم که این محصولات چه تفاوتی باهم دارند و کدام برای شما مناسب تر است. برای آشنایی بیشتر با مراقبت از پوست می‌توانید در حوزه زیبایی و سلامت را بیشتر مطالعه کنید.

 

پوست خشک چیست؟ به چه پوستی خشک گفته می شود؟

اگر بخواهیم به توضیحات پزشکی اشاره کنیم، پوست خشک به پوستی گفته می‌شود که به خودی خود رطوبت کافی برای حفظ لطافت و نرمی پوست را ندارد، به طور مثال یکی از نشانه های پوست خشک، پوست پوست شدن پوست صورت و خارش آن است. برای این کرم پوست مرطوب کننده یک محصول عالی است و لیست بهترین کرم ها یک انتخاب کاملا مناسب است..

 

چه عواملی می توانند موجب ایجاد خشکی پوست شوند؟

برخی به طور کلی و ژنتیکی پوست خشک تری نسبت به سایر افراد دارند اما برخی هم به دلیل عوامل مختلفی مانند کمبود ویتامین‌هایی مانند ویتامین آ، ویتامین دی، روی و آهن دچار خشکی پوست می‌شوند که در هر دو حالت با جبران ویتامین ها تا حدی وضعیت بهتر می‌شود.

به طور کلی استفاده از موارد زیر به بهبود خشکی پوست کمک می‌کنند.

آنتی اکسیدان‌ها

آکواپورین‌ها

گلیسیرین

اسید هیالورونیک

کره¬‌ها و روغن¬‌های گیاهی

اسید سالیسیلیک

اوره

 کرم مرطوب کننده,کرم آبرسان,بهترین کرم ها برای پوست خشک

 

مرطوب کننده بهتر است یا آبرسان؟ چه تفاوتی دارند؟

شاید تصور کنید که آبرسان و مرطوب کننده هر دو یک محصول هستند و فقط نام متفاوتی دارند، اما در ادامه به شما خواهیم گفت که این دو محصولات متفاوتی هستند و کدام برای شما مناسب است.

آبرسان و مرطوب کننده هر دو یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند و آن کمک به دریافت آب کافی برای جلوگیری یا درمان خشکی، سفت شدن یا کم آبی پوست است. اما از آنجایی که هر کدام این کار را به شکل متفاوتی انجام می‌دهد، دو محصول متفاوت هستند.

 

به طور کلی آبرسان ها تلاش می‌کنند که پوست شما را هیدراته کننده و رطوبت آن را افزایش دهد و به طور کلی میزان آب روی پوست را افزایش می دهند اما مرطوب کننده ها با هدف کاهش هدر رفت رطوبت تلاش می‌کنند، مرطوب کننده ها مقدار آب پوست را افزایش نمی دهد اما از کاهش و هدر رفت آب جلوگیری می کنند. برای شناخت بهتر محصولات زیبایی می‌توانید به دسته بندی زیبایی سایت خریدیار مراجعه کنید.

 

مرطوب کننده از چه موادی تشکیل شده است؟

سرامید ها از مواد اصلی تشکیل دهنده مرطوب کننده هستند، سرامید ها به طور طبیعی در پوست هستند که به کاهش خشکی و تحریک پوست کمک می کنند، اما تنها مواد تشکیل دهنده مرطوب کننده ها سرامید ها نیستند، دایمتیکون یکی دیگر از مواد اصلی تشکیل دهنده مرطوب کننده هستند.

دایمتیکون یک عامل صاف کننده مبتنی بر سیلیکون هستند که می‌توانند به عنوان روان کننده عمل کنند و همچنین اصطکاک را کاهش داده و پوست را نرم می‌کنند.

 

آبرسان از چه موادی تشکیل شده است؟

در آبرسان ها ترکیبات کاملا متفاوت است چرا که هدف آنها رساندن هرچه بهتر آب به پوست است. در خرید آبرسان ها باید به وجود ترکیباتی در آبرسان دقت کنید که مستقیماً آب را به سلول‌ها می‌رسانند، مانند اسید هیالورونیک، پروپیلن گلیکول، اسیدهای آلفا هیدروکسی، اوره، یا گلیسیرین (همچنین با عنوان گلیسرول) و آلوئه‌ورا.

 

انواع کرم مرطوب کننده و آبرسان,بهترین کرم ها برای پوست خشک

 

کرم آبرسان بخریم یا مرطوب کننده؟

برای داشتن یک پوست عالی بهتر است که از آبرسان و مرطوب کننده در کنار هم استفاده کنید، ابتدا با آبرسان میزان رطوبت صورت را بالا ببرید و سپس با کرم مرطوب کننده از آن رطوبت مراقبت کنید.

اما اگر قرار باشد یکی از این محصولات را خریداری کنید باید ابتدا بدانید که مشکلی اصلی پوست شما چیست. 

به طور کلی اگر پوست خشکی دارید، توصیه می‌شود که از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید تا با ایجاد یک لایه چربی از خشکی پوست جلوگیری کند.

 اما اگر پوست شما، کم آب است، باید از آبرسان‌ استفاده کنید، تا سبب نفوذ آب و رطوبت به عمق پوستتان شود، اما همانطور که گفته شد استفاده از هر دوی این محصولات بسیار ایده آل است.

 

چطور بفهمیم که پوست ما کم آب است یا خشک؟ چه نشانه ای دارد؟

همانطور که در ابتدای مطلب هم اشاره شد، پوست خشک معمولا با نشانه هایی مانند سفت شدن پوست، خشکی زدن پوست، زبر شدن و پوسته پوسته شدن همراه است و معمولا ارتباط به عوامل بیرونی ندارد چرا که جنس پوست شما به این شکل است.

اما زمانی که پوست شما کم آب است معمولا به عوامل بیرونی مانند آب و هوا، نوشیدن کم آب، رژیم غذایی نامناسب، مصرف بالایی کافئین و... مرتبط است.

با این حال اگر به خوبی متوجه این موضوع نمی‌شوید که پوست شما کم آب است یا خشک، بهتر است به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید، پوست کم آب نیاز به یک محصول آبرسان دارد در حالی که پوست خشک به روغن و محصول مرطوب کننده نیاز دارد. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024