واکنش وزارت بهداشت به فوت ۶ نوزاد در شهرکرد



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
معاون درمان وزارت بهداشت از استقرار تیم نظارتی و بازرسی برای بررسی پرونده فوت 6 نوزاد نارس در بیمارستان هاجر شهرکرد خبر داد.

به گزارش  فارس، سعید کریمی، معاون درمان وزیر بهداشت در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس بررسی اولیه در فاصله زمانی ۳۰ شهریور تا ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲، از مجموع ۴۰ نوزاد بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان هاجر شهرکرد ۶ نوزاد نارس که از نظر سن حاملگی بین ۲۸ تا ۳۱ هفته و از نظر وزن بین ۱۲۰۰ تا ۱۷۰۰ گرم بودند جان خود را از دست دادند.

 

 وی افزود: از این تعداد ۲ مورد به علت عفونت و ۴ مورد به علت بیماری‌های زمینه‌ای و نارسی فوت شدند که البته منتظر جواب پزشکی قانونی هستیم.

 

 کریمی ادامه داد: بلافاصله پس از اطلاع از افزایش آمار فوتی در نوزادان، اقدامات اصلاح و جابه جایی و انتقال نوزادان به بخش دیگر بیمارستان انجام شده است.

 

وی افزود: پس از این اقدام خوشبختانه موردی از فوتی نوزادان گزارش نشد.    

 

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: هم اکنون بخش ان‌ ای سی یو بیمارستان فعال است.

 

کریمی در خصوص شایعه نشت فاضلاب، گفت: در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان هاجر تا این لحظه مستندی مبنی بر نشت فاضلاب وجود نداشته است.

 

وی افزود: به طور معمول میزان فوت در بخش به طور میانگین ۱۱.۵ درصد است یعنی به ازای هر ۱۰۰ نوزاد بستری به طور متوسط ۱۱ مورد فوت می‌کنند که علت اصلی همان نارس بودن است.

 

وی در ادامه گفت: این ۶ مورد فوتی در بیمارستان هاجر همه نارس بوده‌اند، اما آنچه باعث نگران است ۲ مورد از این تعداد است که بر اثر عفونت فوت شده و تیم وزارت بهداشت جهت بررسی همه جانبه این پرونده‌ها در این مرکز مستقر است.

 

کریمی افزود: در صورت مشاهده هرگونه قصور به صورت جدی برخورد و هیچگونه اغماضی صورت نخواهد گرفت. تا به این لحظه قصوری یافت نشده است، منتظر جواب پزشکی قانونی و گروه بازرسی وزارت بهداشت هستیم.

 

وی تاکید کرد: بخش مراقبت‌های ویژه نوزدان بیمارستان هاجر شهرکرد دارای پزشک فوق تخصص نوزادان و ۴ متخصص است که بصورت شبانه روزی در حال ارائه خدمات به بیماران هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------