رادیولوژی در منزل



با اینکه در گذشته مشاهده درون بدن انسان یک رویا بود اما امروزه با پیشرفت تجهیزات و علم پزشکی نه تنها مشاهده ارگان های انسانی غیرممکن نیست بلکه به راحتی می توانید رادیولوژی در منزل را انجام دهید.

 

یکی از شاخه های مهم علم پزشکی رادیولوژی می باشد که در تشخیص و درمان بیماری ها با انرژی تابشی سر و کار دارد و به عنوان تصویربرداری تشخیصی و ابزاری برای آنچه که در بدن اتفاق می افتد شناخته می شود و پزشکان با دیدن ان تصاویر به تشخیص بیماری می پردازند.

 

امروزه به دلیل مشغله های زندگی میزان تقاضای رادیولوژی در منزل افزایش یافته است در فرایند رادیولوژی در منزل نیازی به حضور بیمار در کلینیک های عکسبرداری نیست و کل فرایند عکسبرداری توسط افراد متخصص در منزل انجام می گیرد. رادیولوژی در منزل برای افرادی که توانایی مراجعه حضوری در بیمارستان و مراکز درمانی و تصویربرداری را ندارند یکی از کارآمدترین و تخصصی ترین روش تشخیص می باشد.

 

رادیولوژی چیست؟

رادیولوژی همان تصویربرداری پزشکی می باشد که پزشک با مشاهده تصاویری از داخل بدن به بررسی وضعیت قسمت های مختلف بدن می پردازد و به طور قاطع و دقیق تشخیص خود را به بیمار ارائه می دهد.

 

رادیولوژی در منزل

 

رادیولوژی در منزل برای چه گروهی از افراد مناسب است؟

انجام رادیولوژی برای گروهی از افراد که به خدمات تصویربرداری در منزل نیاز دارند و توانایی مراجعه به مرکز های تصویربرداری را ندارند کاربردی می باشد و این گروه از افراد عبارتند از :

سالمندان

بیمارانی که توانایی حرکتی ندارند

افرادی که دچار سکته مغزی و آسیب های مغزی نخاعی شدند 

بیمارانی با شکستگی لگن

برای افرادی که آسم دارند در زمان های الودگی هوا

بیمارانی که در منزل بستری و تحت نظر پزشک هستند

 

مزایای رادیولوژی در منزل

رادیولوژی در منزل مزایا بسیاری دارد که در این قسمت مقاله برخی از مزایای استفاده از رادیولوژی در منزل را برای شما مطرح می کنیم.

خطراتی که ناشی از جابه کردن بیمار و انتقال او به مرکز تصویر برداری وجود دارد کاهش می یابد

عکسبرداری در محیطی امن و ارام منزل انجام می گیرد

فرایند انتقال بیمار به مرکز تصویربرداری حذف می شود

گزارش تصویر برداری به صورت آنی یا در زمان کوتاهی در اختیار پزشک قرار می گیرد.

با انجام رادیولوژی در منزل خستگی و معطلی ناشی از صف انتظار در مرکز تصویربرداری و ترافیک وجود ندارد

صرفه جویی در زمان و هزینه برای انجام رادیولوژی در منزل

 

انواع رادیولوژی در منزل

رادیولوژی شرایط و زمینه ها متنوع و وسیعی در پزشکی دارد و از لحاظ عملکرد و سازکار رادیولوژی در عکسبرداری به دسته های مختلفی تقسیم می شود که در زیر بخشی از انواع رادیولوژی را برای شما عنوان می کنیم.

 

سونوگرافی در منزل

در این روش به بررسی احشاء داخل شکم و لگن می پردازند استفاده از سونوگرافی در منزل برای خانم های بارداری که در وضعیت خطرناک هستند توصیه می شود.

 

ام آر آی

این روش از رادیولوژی از میدان مغناطیسی با امواج رادیویی استفاده می کنند این روش به دلیل ویژگی های امواج و میدان کم ترین عوارض را برای بیمار دارد.

 

رادیوگرافی

این روش برای تصویربرداری داخلی بدن با اشعه ایکس با دوز پایین استفاده می شود پزشکان از این روش برای تصویربرداری ارتوپدی و دندانپزشکی استفاده می کنند.

 

مامو گرافی

در این روش که تصویربرداری از پستان برای غربالگری سرطان پستان استفاده می کنند و توده های خوش خیم و بدخیم بافت پستان را در مراحل اولیه که قابل درمان است نشان می دهد. ماموگرافی روشی قابل اعتماد برای تشخیص سرطان پستان در مراحل اولیه می باشد.

 

فلوروسکوپی

این روش از رادیولوژی تصاویر آنی و متحرکی از درون بدن با اشعه ایکس ایجاد می کنند و از مهم ترین کاربردی که فلوروسکوپی در پزشکی دارد معاینه دستگاه گوارش می باشد.

 

کاربرد عکس رادیولوژی

 

کاربرد عکس رادیولوژی 

مهم ترین کاربردی که عکس رادیولوژی دارد پیدا کردن مشکل بیمار بدون درد و کمترین روش تهاجمی است پزشکان متخصص در هنگام ویزیت در منزل با دیدن عکس رادیولوژی به راحتی مشکل بیمار را تشخیص می دهند و نیازی به شکستن و شکافتن بدن برای پیدا کردن درد داخلی بیمار نیست. در اینجا برخی دیگر از کاربردهای عکس رادیولوژی را در حوزه پزشکی عنوان می کنیم:

 

بررسی سلامت ریه

کمک به تشخیص سرطان

بررسی عملکرد اندام های مختلف

تشخیص غده و ناهنجاری های غیر طبیعی

تشخیص عفونت در نواحی مختلف بدن

عکس رنگی با کنتراست بالا از اندام های داخلی

بررسی اختلالات ستون فقرات و مهره ها مثل لغزش مهره یا ارتروز و پوکی استخوان و...

بررسی اندام های داخلی شکم

شکستگی و تغییر شکل استخوان

انسداد شریان و عروق

تعیین علت سردردها

 

رادیولوژی در منزل چگونه انجام می شود؟

یکی از خدمات ویژه در پزشکی رادیولوژی در منزل می باشد که به دلایل بسیاری میزان تقاضای ان روز به روز افزایش می یابد با رادیولوژی در منزل دیگر ضرورتی ندارد بیمار به مرکز تصویربرداری مراجعه کند و این فرایند رادیولوژی در منزل با حضور متخصصین انجام می شود.

پیشرفت در فناوری قابلیت جابه جایی و انتقال تجهیزات و امکانات تصویربرداری را فراهم کرده است و این تجهیزات در سبک و ابعاد کوچکتر که قابلیت حمل دارند ارائه خدمات پزشکی در رادیولوژی را فراهم کردند.

 

تهیه عکس پزشکی در عصر دیجیتال دیگر فرایند زمان بری نیست و بلافاصله بعد از تصویربرداری تصویر با کیفیت به صورت دیجیتال برای تشخیص در اختیار پزشک قرار می گیرد.

 

خدمات رادیولوژی در منزل

 

هزینه رادیولوژی در منزل

انجام خدمات رادیولوژی در منزل از هزینه های اضافه برای رفت و برگشت بیمار و همراه جلوگیری می کند همچنین نیازی به اتلاف وقت همراه بیمار برای انتقال و جابه جایی به مرکز تصویربرداری نیست برای همین روشی مقرون به صرفه در وقت و هزینه می باشد اگر چه شاید هزینه رادیولوژی در منزل از نظر شما زیاد باشد اما با خرج هزینه های جانبی هزینه انجام رادیولوژی در منزل و در مرکز تصویربرداری برابر هستند.

هزینه انجام رادیولوژی در منزل به عواملی مختلفی مانند مسافت ، کیفیت خدمات ارائه شده دوری و نزدیکی و... بستگی دارد.

 

کلام اخر

رادیولوژی علمی است که به پزشکان در شناخت بیماری ها و اسیب ها کمک می کند تا راه درمان کارآمدی را برای بیمار ارائه دهند. رادیولوژی در منزل که یکی از خدمات علم پزشکی  است و برای رفاه حال بیمارانی که نیاز به تصویربرداری دارند و شرایط رفتن به به مرکز عکسبرداری و کلینیک را ندارند  ایجاد شده است و افراد به راحتی مراحل درمانی را در منزل انجام می دهند.

 

هر آنچه که برای انجام رادیولوژی در منزل نیاز بود را در این مقاله برای شما توضیح دادیم تا برای انجام رادیولوژی در منزل با مرکز عکس برداری بهترین انتخاب را با شرایط بیمار خود داشته باشید.

 

آرین طب با ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در خدمت شماست تا خدماتی مانند رادیولوژی در منزل را برای بیماران شما که امکان خروج از منزل را ندارند انجام دهند.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024