انتقاد فائوچی از موارد بالای ابتلا به کرونا در آمریکا | طرح جدید دولت بایدن برای مقابله با کووید ۱۹



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
دکتر آنتونی فائوچی - مدیر موسسه آلرژی و بیماری های عفونی در آمریکا - روزگذشته(پنجشنبه) در مصاحبه ای اظهار کرد که موارد ابتلا به کووید۱۹ در آمریکا بسیار بیشتر از آن چیزی است که بتوان به پایان همه گیری در این کشور فکر کرد.

به گزارش ایسنا، فائوچی روز گذشته با تاکید بر موارد بالای ابتلا به کووید۱۹ در ایالات متحده گفت: در حال حاضر ما هنوز در وضعیت همه گیری کروناویروس هستیم زیرا روزانه ۱۶۰ هزار ابتلای جدید به این بیماری را در کشورمان ثبت می کنیم.

 

وی در ادامه افزود: این تعداد موارد ابتلای بالا به کووید۱۹، بازگشت به برخی از جنبه های زندگی عادی و نرمال را در ایالات متحده غیرممکن می سازد.

 

در ماه مارس سال جاری(۲۰۲۱) نیز فائوچی در مورد کاهش محدودیت های کرونایی این کشور قبل از رسیدن موارد ابتلا به ۱۰ هزار مورد و یا کمتر از آن هشدار داده بود، با این حال ایالات متحده برنامه های بازگشایی خود را ادامه داد که فائوچی آنها را "غیرقابل توضیح" نامید.

 

به گفته وی،با شیوع سویه بسیار مسری دلتا و عدم رعایت اقدامات احتیاطی در برابر این ویروس ، موارد ابتلا به کووید۱۹ در این کشور در ماه های اخیر افزایش یافته است.

 

فائوچی خاطر نشان کرد: این حتی کنترل نسبتاً خوبی هم برای پاندمی کرونا در ایالات متحده محسوب نمی شود و به معنی وجود تهدیدی برای سلامت عمومی است.

 

این کارشناس ارشد تاکید کرد که واکسن ها هنوز هم مهم ترین سلاح برای سرکوب شیوع و ابتلا به کووید ۱۹هستند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،در حال حاضر تنها کمی بیش از نیمی از جمعیت ایالات متحده به طور کامل واکسینه شده اند.

 

 طرح جدید دولت بایدن برای مقابله با روزهای سیاه کرونایی در آمریکا

همزمان با اوج گیری گونه دلتای کرونا در آمریکا، جو بایدن رئیس جمهوری این کشور طرح جدیدی را ارائه کرد که بر اساس آن همه کارکنان دولت فدرال باید علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شوند.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمهوری آمریکا سیاست های خود را برای مقابله با اوج گیری بیماری همه گیر کووید ۱۹ را اعلام کرد.

 

بایدن با بیان اینکه آمریکا از وضع بسیار بهتری نسبت به هفت ماه پیش در زمان روی کار آمدنش برخوردار است ، گفت که در شرایط سختی قرار داریم که می تواند برای مدتی باقی بماند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود که مردم کشورش از اینکه تقریبا ۸۰ میلیون آمریکایی واکسن نزده‌اند، ناامید شده است.

 

وی تصریح کرد که بر اساس طرح جدید دولتش حدود ۱۰۰ میلیون آمریکایی که دو سوم نیروی کار این کشور می شوند، شامل آن خواهند شد.

 

بایدن گفت که از وزارت کار خواهد خواست که همه مشاغل دارای صد کارمند یا بیشتر باید واکسن بزنند یا هر هفته آزمایش دهند.

 

به گفته بایدن،  بیش از ۱۷ میلیون نفر از  کادر درمانی و بهداشتی آمریکا در بیمارستان‌ها و دیگر مراکزی که در حوزه خدمات‌رسانی به افراد فقیر و کم‌درآمد، معلول یا سالخورده فعالیت می‌کنند، ملزم به واکسینه شدن خواهند شد.

بایدن که وعده پایان همه گیری کرونا را داده بود، اکنون پس از گذشت ماهها از ریاست جمهوری اش، کشورش در بحران های مختلفی از جمله تاخت و تاز گونه دلتای کرونا بسر می برد که آمریکا را به روزهای سیاه کرونایی سال قبل بازگردانده است.

 

در راستای تاکید جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای سختگیری در روند واکسیناسیون، قرار است برای اولین بار واکسیناسیون دانش آموزان در مدارس لس آنجلس اجباری شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------