با این راهکارها، متابولیسم بدن‌تان را بالا ببرید و لاغر شوید



متابولیسم بدن‌تان را بالا ببرید و لاغر شوید

 

هرکجای جهان که پای لاغری و کاهش وزن در میان باشد، قطعاً کلمه متابولیسم هم به دنبال آن از راه می‌رسد. متابولیسم یا سوخت و ساز بدن، همان عاملی است که سبب چاقی و لاغری افراد می‌شود. برای اینکه درک بهتری از متابولیسم و فرایند آن داشته باشید، به سراغ یک مثال می‌رویم.

 

حتما شما هم در اطرافیانتان فردی را دیده‌اید که هرچقدر غذا و نوشیدنی‌های مختلف میل می‌کند، اصلا چاق نمی‌شود و فرد دیگری که به عقیده خودش حتی با خوردن یک لیوان آب هم وزن اضافه می‌کند.

 

در مورد اول که هر چقدر خوراکی‌های مفید و غیرمفید را بخورد هیچ تاثیری در افزایش وزنش ندارد، اصطلاحا متابولیسم فعال‌تر و درباره نفر دوم، سوخت‌ و ساز بدن کُندتر انجام می‌شود؛ برای همین یکی لاغر می‌ماند و دیگری روز به روز چاق‌تر می‌شود.

 

راههای افزایش متابولیسم بدن

 

متابولیسم چیست و دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟

متابولیسم به یک سری فرآیندهای شیمیایی و فیزیولوژیکی گفته می‌شود که در داخل بدن انجام شده و به تبدیل غذا به انرژی، ساخت و تخریب سلول‌ها و تعادل مواد شیمیایی در بدن کمک می‌کند. این فرآیندها به تنظیم و کنترل عملکرد انواع سلول‌ها و اندام‌های بدن می‌پردازند.

 

جالب است بدانید که برخلاف تصور برخی از ما، متابولیسم شما هرگز متوقف نمی‌شود. اگر فکر می‌کنید فقط در زمان‌هایی که تحرک زیادی دارید، مانند زمان ورزش یا انجام کارهای سخت، متابولیسم شما فعال می‌شود، کاملا در اشتباه هستید. باید بدانید که حتی زمانی که در حال استراحت هستید، بدن شما در حال تامین انرژی برای عملکردهای اساسی بدن است.

 

متابولیسم در هر حالتی مشغول به کار است؛ برای مثال هنگام نفس كشيدن، گردش خون، هضم غذا، رشد و ترمیم سلول‌ها، مدیریت سطوح هورمونی و تنظیم دمای بدن که از مصادیق فرایندهای سوخت‌ و ساز در بدن هستند.

 

سرعت متابولیسم از عوامل مختلفی مانند جنسیت، سن، ژنتیک، میزان عضلات بدن، فعالیت فیزیکی، و وضعیت تغذیه تاثیر می‌گیرد. افزایش سرعت متابولیسم می‌تواند به افزایش سوزاندن کالری‌ها، کاهش وزن و حفظ سلامت عمومی بدن کمک کند. اما سوال اینجاست که چطور متابولیسم‌مان را بالا ببریم؟

 

راه‌های بالا بردن متابولیسم بدن چیست

 

راه‌های بالا بردن متابولیسم بدن چیست؟

برای بالا بردن متابولیسم بدن روش‌های زیر را سرلوحه زندگی‌تان قرار دهید:

 - آب کافی بخورید. ترجیحا قبل از وعده غذایی و میان‌وعده‌ها، یک لیوان آب یا سایر نوشیدنی‌های غیرشیرین را بنوشید.

 

- غذاهای با پروتئین بالا میل کنید؛ چراکه پروتئین سرعت سوخت و ساز بدن را بیشتر می‌کند.

 

- خواب کافی داشته باشید. تحقیقات علمی ثابت کرده است که خواب کم و کوتاه متابولیسم بدن را تحت تاثیر قرار داده و کند می‌کند.

 

- میان‌وعده را جدی بگیرید. خوردن میان‌وعده به بالا بردن متابولیسم بدن کمک می‌کند و هنگام سرو غذا نیز به شما کمک می‌کند که کمتر احساس گرسنه داشته باشید.

 

- از استرستان کم کنید و آرام باشید. استرس باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول می‌شود و این هورمون نیز شما را گرسنه می‌کند. ریزه‌خواری و خواب ناکافی هم از عوارض استرس و کاهش متابولیسم است.

 

- از رژیم‌های کم‌کالری یا کراش دوری کنید. این نوع رژیم‌ها که مقدار کالری روزانه شما را کم نگه می‌دارد، باعث کند شدن متابولیسم و سوزاندن عضله به جای چربی می‌شود.

 

بالا بردن متابولیسم بدن با رژیم غذایی لیمومی

 

آیا تغذیه در بالا بردن متابولیسم بدن تاثیر دارد؟

احتمالا شما هم شنیده‌اید که متابولیسم، باعث چاقی یا لاغری افراد می‌شود. اینکه شما کدام غذاها و میان‌وعده‌ها را بیشتر یا کمتر مصرف می‌کنید، بر فرایندهای تبدیل کالری به انرژی، اثر زیادی می‌گذارد. علاوه‌بر نوع خوراکی‌ها، مقدار مصرف آن‌ها نیز در افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی ایفا می‌کند؛ برای همین در اکثر رژیم‌های غذایی، میزان وعده غذا به‌طور دقیق مشخص می‌شود.

  

رژیم‌های لاغری می‌تواند در افزایش یا کاهش سرعت سوخت و ساز بدن شما تاثیر بگذارد. رژیم‌های لیمومی یکی از بهترین رژیم‌های لاغری هستند که بدون دردسر و نگرانی شما را لاغر می‌کنند و متابولیسمتان را بالا می‌برند.

 

لیمومی، کلینیک تخصصی رژیم درمانی آنلاین است که با جمع‌ کردن تیم تخصصی از پزشکان مختلف، به شما کمک می‌کند لاغر شوید و سالم بمانید.

برای آشنایی بیشتر با لیمومی و رژیم‌های آن، اینجا کلیک کنید.

 

این برند شناخته‌شده با تهیه رژیم‌های غذایی شخصی‌سازی‌شده برای هر فرد، او را در مسیر اصلاح سبک زندگی و رسیدن به تناسب اندام یاری می‌کند.

 

همانطور که گفته شد برخی رژیم‌ها، نه‌تنها باعث افزایش متابولیسم نمی‌شوند، بلکه سرعت آن را کند می‌کنند. این نکته مزید بر علت خواهد شد که به سراغ هر رژیمی نروید و قبل از اینکه خودتان را در شرایط سخت نخوردن غذا و ورزش‌های سنگین قرار دهید، به فکر سلامت بدنتان باشید.

 

در برنامه رژیم‌های غذایی لیمومی خبری از ورزش‌های سنگین و روزانه نیست. از میان همه ورزش‌ها، فقط روزانه 30 دقیقه پیاده‌روی که یکی از فعالیت‌های سبک برای لاغر شدن و بالا بردن متابولیسم بدن است، در رژیم‌های لیمومی قرار دارد.

 

مهم نیست کجای کره زمین زندگی می‌کنید، فقط با چند کلیک ساده می‌توانید بهترین رژیم لاغری را از لیمومی دریافت کنید. رژیم لاغری مزوبولیک یکی از جدیدترین متدهای لیمومی برای ارائه برنامه غذایی است که با آنالیز چهره شما انجام می‌شود.

برای دریافت این رژیم، اینجا کلیک کنید.

  

لاغری تحت نظر پزشکان متخصص لیمومی

کمتر رژیمی پیدا می‌شود که از زیر نظر پزشکان مختلف گذشته باشد. جالب است بدانید که تمامی رژیم‌های لیمومی توسط تیم پزشکان شامل متخصص تغذیه، متخصص غدد و متابولیسم، متخصص طب سنتی، پزشک عمومی، متخصص داخلی، متخصص زنان و زایمان و متخصص طب ورزشی طراحی می‌شود تا بدون بروز هیچ مشکلی به وزن ایده‌آلتان برسید.

علاوه‌براین، برای گرفتن رژیم از لیمومی لازم نیست دور خوراکی‌های محبوبتان خظ قرمز بکشید و آن‌ها را حذف کنید. چراکه رژیم‌های لیمومی بر پایه مزاج و متابولیسم شما تهیه می‌شود و برای هر فردی با هر سبک زندگی و شرایطی، یک پیشنهاد منحصربه‌فرد دارد. فرقی نمی‌کند کارمند باشید یا سرآشپز؛ با لیمومی راحت‌ لاغر می‌شوید.

 

برای دریافت برنامه غذایی لیمومی ابتدا باید به 70 سوال درباره شرایط فیزیکی، ژنتیکی، سبک زندگی، عادت‌های غذایی و ... پاسخ دهید. اگر هم از گرفتن رژیم مطمئن نیستید، می‌توانید تست رایگان لیمومی را امتحان کنید و از نتایج آن شگفت‌زده شوید. برای انجام تست، روی لینک زیر کلیک کنید.

 

تست رایگان پیش از رژیم لیمومی

 

 



بیشتر بخوانید تا سالم بمانید

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024