سالمندان برای داشتن پیری مطلوب، فعال و اجتماعی باشند



سالمندان,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
به گفته محققان، فواید دوستی و فعال بودن فقط برای جوانان نیست.

به گزارش مهر به نقل از هلث دی نیوز، بر اساس تحقیقات جدید که فعالیت‌های داوطلبانه و تفریحی را برای سالمندان مهم می‌داند، فعال ماندن از نظر اجتماعی می‌تواند به افراد مسن کمک کند تا بهترین پیری را داشته باشند.

 

«مابل هو»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه تورنتو کانادا، گفت: «فعال بودن از نظر اجتماعی مهم است. احساس ارتباط و مشارکت داشتن می‌تواند خلق و خوی ما را تقویت کند، احساس تنهایی و انزوا را کاهش دهد و سلامت روان و سلامت کلی ما را بهبود بخشد.»

 

برای مطالعه این موضوع، محققان داده‌های حاصل از مطالعه در مورد پیری بیش از ۷۰۰۰ کانادایی ۶۰ ساله و بالاتر را تجزیه و تحلیل کردند و آنها را به مدت سه سال دنبال کردند.

 

یافته‌ها نشان داد افرادی که در کارهای داوطلبانه و فعالیت‌های تفریحی شرکت می‌کردند، احتمال بیشتری داشت که سلامت خود را در طول پیری حفظ کنند. آنها همچنین کمتر به مشکلات جسمی، شناختی، ذهنی یا عاطفی مبتلا بودند.

 

سالمندی موفقیت آمیز رهایی از هرگونه شرایط جدی جسمی، شناختی، ذهنی یا عاطفی است که مانع از انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود. همچنین به معنای داشتن سطوح بالایی از شادی و سلامت جسمی و روانی خوب است.

 

این مطالعه نشان داد که ۷۲ درصد از پاسخ دهندگانی که در شروع مطالعه در فعالیت‌های داوطلبانه یا تفریحی شرکت کردند، سه سال بعد همچنان با موفقیت پیر می‌شدند.

 

نویسندگان پیشنهاد کردند که پزشکان می‌توانند فعالیت‌های اجتماعی را برای بیماران خود تجویز کنند تا آنها را تشویق کنند در این فعالیت‌ها شرکت نمایند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------