میوه‌ای که موجب کاهش وزن و پیشگیری از دیابت می‌شود



کاهش وزن,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
ترکیبی که فقط در این میوه یافت می‌شود می‌تواند به توقف دیابت نوع ۲ و مبارزه با چاقی کمک کند. 

ایسنا به نقل از هلث، آووکادو حاوی یک مولکول چربی است که می‌تواند با بهبود سطح گلوکز خون، متابولیسم گلوکز و حساسیت به انسولین به پیشگیری از دیابت و حفظ وزن سالم کمک کند.

 

آووکاتین B (AvoB) که فقط در آووکادو یافت می‌شود، توانایی مقابله با فرآیندهای اکسیداسیون ناقص در عضلات و پانکراس را دارد و سطح انسولین را نیز کاهش می‌دهد.

 

به شرکت‌کنندگان در این مطالعه مکمل غذایی آووکاتین B در کنار رژیم غذایی غربی داده شد. نتایج نشان داد، افرادی که مکمل‌های آووکاتین B مصرف می‌کردند وزن خود را کاهش دادند و حساسیت به انسولین را بهبود بخشیدند بدون اینکه اثر نامطلوبی بر عضلات اسکلتی، کبد یا کلیه‌ها داشته باشد.

 

بیش از یک سوم از نوجوانان و بزرگسالان آمریکایی، بریتانیایی و کانادایی دارای اضافه وزن یا چاق هستند که به نوبه خود می‌تواند منجر به دیابت نوع ۲ شود.

 

هورمون انسولین سیگنالی را به بدن می‌فرستد تا گلوکز را بگیرد و از آن به عنوان سوخت انرژی استفاده کند اما افراد مبتلا به دیابت به انسولین مقاوم هستند و نمی‌توانند گلوکز خون را به درستی حذف کنند.

 

این مشکلات می‌تواند منجر به متابولیسم ضعیف چربی و افزایش اسیدهای چرب (انباشته شدن چربی) در بافت‌های حساس به انسولین مانند کبد و ماهیچه‌ها شود.

 

تجزیه اسیدهای چرب در میتوکندری رخ می‌دهد، سلول‌های کوچکی که به‌عنوان نیروگاه شناخته می‌شوند زیرا در بدن انرژی تولید می‌کنند. در شرایط عادی، بدن چربی را از طریق فرآیند اکسیداسیون اسیدهای چرب می‌سوزاند اما دیابت یا چاقی این فرآیند را مسدود می‌کند و اکسیداسیون چربی کامل نمی‌شود.

 

این مطالعه نشان می‌دهد که آووکاتین B موجود در آووکادو می‌تواند با فرآیند اکسیداسیون ناقص در پانکراس و ماهیچه‌های اسکلتی مقابله کند.

 

پروفسور پل اسپاگنولو، رهبر این تحقیق گفت: خوردن آووکادو به تنهایی احتمالا بی‌اثر خواهد بود زیرا میزان آووکاتین B طبیعی در میوه‌ها به‌طور گسترده‌ای متفاوت است و ما هنوز به‌طور کامل نمی‌دانیم که دقیقا چگونه هضم و جذب آن با مصرف یک آووکادو کامل انجام می‌شود.

 

اگرچه آووکادو به عنوان یک غذای کاهش وزن معرفی شده است.

 

نواز احمد، نویسنده اول این مطالعه گفت: ما از تغذیه سالم و ورزش به عنوان راه‌حلی برای این مشکل حمایت می‌کنیم اما این برای برخی افراد دشوار است. ما چندین دهه است که این را می‌دانیم و چاقی و دیابت هنوز یک مشکل مهم سلامتی هستند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------